رئیس کمیته داوران فوتبال در واکنش به شایعه محرومیت علیرضا فغانی گفت:چنین چیزی صحت ندارد و او به هیچ وجه محروم نیست.

فریدون اصفهانیان در گفت‌وگو با تسنیم، درباره قضاوت نکردن علیرضا فغانی در هفته چهارم لیگ برتر و شایعه محرومیت وی به دلیل تصمیمات اشتباهاش در دیدار سپاهان – استقلال گفت: چنین چیزی صحت ندارد و او به هیچ وجه محروم نیست. قرار نیست داوران ما هر هفته قضاوت داشته باشند. همه تصمیمات فغانی در دیدار سپاهان و استقلال درست بود.

وی با بیان اینکه«به فغانی در این هفته استراحت داده‌ایم»، ادامه داد: زمانی بر اساس داشته‌های خود از داوران استفاده می‌کردیم اما اکنون داورانی خوبی داریم که می‌توانند قضاوت کنند. در مواقعی برای همین تیم استقلال از 4 داور خاص استفاده می‌شد اما در حال حاضر قرار نیست که همیشه به عنوان مثال تنها فغانی برای استقلال قضاوت کند.

رئیس کمیته داوران با انتقاد از صحبت‌های استقلالی‌ها خاطرنشان کرد: ما داوران را بر اساس آمادگی آنها و اینکه چطور می‌تواند برای کمیته داوران خوب باشد، انتخاب می‌کنیم نه اینکه هر سال بخواهیم یک داور برای بازی‌های استقلال و سپاهان انتخاب کنیم.

اصفهانیان با اشاره به شکایت باشگاه استقلال از علیرضا فغانی گفت: با توجه به این شکایت ما نیز گزارش خود را به مراجع ذی‌ربط ارائه خواهیم کرد. همه تصمیمات یک داور در دپارتمان داوری مورد بررسی قرار می‌گیرد و اگر مشکلی در قضاوت داور وجود نداشته باشد، برای اعاده حیثیت پیگیر شکایت باشگاه استقلال خواهیم بود.

وی افزود: بهتر است همه برای بهبود وضعیت داوری تلاش کنند و در مسائلی چون داوری اجازه دهند کارشناسان آن رشته به اظهار نظر بپردازند. متاسفانه برخی‌ها خط می‌دهند تا علیه ما صحبت کنند، در صورتی که این افراد به روز نیستند و در کلاس‌های جدید شرکت نکرده‌اند. چطور می‌شود که در زیر مجموعه کمیته داوران بحثی پیش می‌آید و همه از آن با خبر می‌شوند؟

رئیس کمیته داوران در پایان عنوان کرد: سال گذشته در هفته آخر، 5 تیم شانس قهرمانی داشتند. با وجود اینکه سعید مظفری‌زاده، محسن ترکی، محسن قهرمانی و سعید بخشی‌زاده را نداشتیم، داورانی قضاوت کردند که مشکلی در قضاوت آنها وجود نداشت و یا تصمیمات تاثیرگذاری نداشتند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)