پرسپولیس نیوز : رئیس کمیته داوران گفت:اصلا به انتخاب داور خارجی فکر نمی کنیم چون داوران شایسته ای در کشورمان داریم که توانایی قضاوت در دربی را دارند.

فریدون اصفهانیان  در رابطه با اینکه گفته می شود ترکی به عنوان داور دربی 81 معرفی شده است،‌اظهار داشت:‌ به هیچ عنوان اینطور نیست. هنوز هفته دهم برگزار نشده، چطور می گویند ما داور دربی که در هفته یازدهم برگزار می شود را انتخاب کرده ایم. بعد از بازیهای این هفته بررسی های لازم انجام می شود و در نهایت بهترین گزینه را برای قضاوت در دربی انتخاب می کنیم.

وی درباره اینکه ترکی در هفته دهم قضاوت نمی کند و این شانس او را برای دربی بیشتر کرده، عنوان کرد: این صحبتها دیگر چیست؟ نمی دانم این فرضیه را چه کسی به وجود آورده که داور دربی در هفته قبل از آن قضاوت نمی کند. خیلی از داوران ما 2 هفته پشت سر هم قضاوت می کنند و این بستگی به عملکردشان دارد. ممکن است داور دربی یکی از داورانی باشد که در هفته دهم قضاوت می کند و استراحت ترکی در این هفته شانس او را افزایش نخواهد داد.

رئیس کمیته داوران درباره اینکه عنایت اعلام کرده دپارتمان داوری گزینه پیشنهادی خود را به کمیته داوران معرفی کرده،‌ تصریح کرد:‌ من در چند روز اخیر نه عنایت را دیده ام و نه با او صحبتی داشته ام. اصلا نمی دانم گزینه دپارتمان داوری کیست اما قطعا بعد از مشورت با همه اعضای مربوطه درباره داور دربی تصمیم گیری خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که کدام داوران برای قضاوت در دربی 81 شانس بیشتری دارند،‌ گفت:‌ برخی از داوران قبلا تجربه قضاوت در این بازی را دارند و نمی توانم بگویم که شانس کدام یک بیشتر است. باید در چند روز آینده بررسی کنیم و سپس بهترین گزینه را انتخاب خواهیم کرد. من اصلا متوجه این حساسیت ها نمی شوم که چرا رسانه ها اینقدر به بحث انتخاب داور دربی ورود می کنند.

اصفهانیان در خصوص اینکه ترکی به دلیل سابقه بیشترش در دربی شانس بیشتری خواهد داشت یا خیر، افزود:‌ درست است که ترکی سابقه زیادی دارد اما او هم یک روز برای اولین بار این دیدار را قضاوت کرد.

وی در پاسخ به این سوال که حضور داور خارجی برای دربی منتفی شده،‌ بیان داشت:‌ از ابتدا هم قرار نبود داور خارجی برای این بازی بیاوریم. اصلا به انتخاب داور خارجی فکر نمی کنیم چون داوران شایسته ای در کشورمان داریم که توانایی قضاوت در این بازی را دارند.

رئیس کمیته داوران درباره هجمه ای که علیه داوران وجود دارد و این موضوع کار داور دربی را سخت نمی کند، اذعان داشت: هجمه و فشاری علیه داوران وجود ندارد. به هر حال برخی اشتباهات رخ داده بود که انتقاداتی هم صورت گرفت. خدا را شکر که در هفته های اخیر شرایط قضاوت داوران بهتر شده است و دیگر شاهد انتقادات زیادی نیستیم. امیدوارم هر کسی دربی را قضاوت کرد،‌ بتواند سربلند از این بازی بیرون بیاید.

وی در پایان در واکنش به اظهارات خسروی که گفته بود اصفهانیان عوام فریبی می کند، گفت:‌ خیلی ها خیلی حرف ها می زنند اما رزومه هر فرد نشان دهنده خیلی از مسائل است. از قول من بنویسید که عاقلان دانند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)