پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: مهم پیروزی در بازی قبل از دربی بود که پرسپولیس توانست دیدار با هوادار را با کسب ۳ امتیاز به پایان برساند.

امیرحسین اصلانیان در گفت‌وگو با میزان، درباره پیروزی تیم فوتبال پرسپولیس مقابل تیم هوادار در هفته دوازدهم لیگ برتر اظهار داشت: بهترین اتفاقی که در دیدار قبل از دربی انتظار می‌رفت، رقم خورد و پرسپولیس توانست ۳ امتیاز بازی با تیم هوادار را بگیرد تا به آرامشی نسبی برسد. پرسپولیس مقابل تیم پایین جدولی بازی می‌کرد و انتظار می‌رفت گل‌های بیشتری هم بزند. البته چند موقعیت گل ایده‌آل داشتند که اگر نبیل باهویی دقت می‌کرد، می‌توانست گل اولش را در فوتبال ایران به ثمر برساند.

وی افزود: از سوی دیگر اگر محمد عمری هم کمی باتجربه عمل می‌کرد و پاس با بغل پای رو به داخل می‌داد، شاید گل دیگری برای پرسپولیس به ثمر می‌رسید. در مجموع گرفتن ۳ امتیاز خیلی مهم بود و اگر پرسپولیس امتیاز از دست می‌داد، ممکن بود اتفاقاتی را در بر داشته باشد. چون پرسپولیس چند هفته‌ در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا پیروز نشده بود و پیروزی قبل از دربی به تیم روحیه داد و جایگاهش را در جدول لیگ برتر تثبیت کرد.

*سیستم دفاعی پرسپولیس مقابل الدحیل غافلگیر شد

کارشناس فوتبال در پاسخ به این سوال که آیا مدافعان پرسپولیس مقابل تیم هوادار عملکرد مناسبی داشتند، یادآور شد: در دیدار با الدحیل سیستم دفاعی پرسپولیس خیلی غافلگیر شد و از حفره‌های بین دو دفاع وسط‌شان، فرصت‌های خوبی برای حریف قطری ساخته شد. هافبک‌های الدحیل در تمام ۹۰ دقیقه بازی از آن فضا استفاده می‌کردند، اما کادر فنی پرسپولیس در این پیکار داخلی سعی کرد این فضا را پوشش بدهد و فرصتی به تیم هوادار ندهد. البته نمی‌توانیم تیم هوادار را با الدحیل مقایسه کنیم و آن‌ها نتوانستد روند بازی را به دست بگیرند و گلی بزنند.

*صحبت مربیان در دربی ابتدا گل نخوردن و نباختن است

پیشکسوت فوتبال در مورد دیدار دربی عنوان کرد: دربی بازی خاصی است و حساسیت‌های خودش را دارد و هیچ وقت ربطی به اینکه هر کدام از تیم‌ها کجای جدول هستند، نداشته است و معمولاً مربیان در این بازی مهم سعی می‌کنند اول نبازند. من خودم در ۸ دربی بازی کردم و صحبت مربیان ابتدا گل نخوردن و نباختن است، به همین دلیل بعضی از بازی‌های دربی کم گل می‌شود، مگر اینکه روی اتفاقات گلی زده شود.

اصلانیان درباره حساسیت بالای دیدار دربی برای کادر فنی هر دو تیم استقلال و پرسپولیس خاطرنشان کرد: دربی همیشه بازی حساسی برای هواداران، بازیکنان، مربیان و … بوده است و به خاطر اتفاقات اخیر در تیم فوتبال پرسپولیس، مطمئناً برای کادر فنی این تیم حساس‌تر است. اگر دربی را ببرند، فشار روحی و روانی و هواداران را از روی خودشان برمی‌دارند. هم اکنون که پرسپولیس از لیگ‌ قهرمانان حذف شده، باید تمام توان‌شان را برای لیک برتر و جام حذفی بگذارد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)