امیرحسین اصلانیان معتقد است نقل و انتقالات تیم پرسپولیس باید طوری باشد که در آسیا موفق شوند و به گونه‌ای بازیکن جذب نشود که پرسپولیس در آسیا تنها حضور توریستی داشته باشد و بازیکنان به قولی چمدان‌های‌شان را باز نکرده مجبور به بازگشت شوند.

فکر می‌کنید تیم پرسپولیس در چه پست‌هایی نیاز به تقویت دارد؟
من فکر می‌کنم اول شرایط رضایتنامه بازیکنان را مشخص کنند تا همه چیز روشن شود و بعد ما بتوانیم در مورد شرایط پرسپولیس و یارگیری‌ها و بقیه مسائل صحبت کنیم اما جدا از این مسأله حتماً باید باشگاه پرسپولیس مهاجم جذب کند چون تیم در دفاع مشکلی ندارد و بیشتر دغدغه تیم باید قوی شدن خط حمله‌اش باشد.

به نظر می‌رسد یکی از تیم‌های بالای جدول بدجوری به دنبال گولسیانی؛ بهترین مدافع پرسپولیس است!
به هر حال در جنگ رقابتی باید دید مدیران پرسپولیس چقدر موفق خواهند شد چون تیم‌ها برای اینکه بهترین رقابت را داشته باشند سخت تلاش خواهند کرد و در این راستا هم مدیران نباید کم بیاورند وگرنه تیم‌های مدعی ممکن است بازیکنان خوب پرسپولیس را جذب کرده و به قولی آنها را از چنگ باشگاه درخواهند آورد.

نمونه این صحبتی که کردید گولسیانی است چون یک تیم متمول با رقم پیشنهاد 700 هزار دلاری خواهان بازیکن پرسپولیس شده!
پرسپولس باید بازیکنان کلیدی خودش را حفظ کند و یکی از این بازیکنان هم گولسیانی است که فصل گذشته هم در لیگ و هم در جام‌حذفی گل‌های مهمی را برای پرسپولیس به ثمر رساند. این بازیکن باید حتماً حفظ شود و به لحاظ مالی با قیمتی منطقی در پرسپولیس بماند اما جدا از این بحث اولویت پرسپولیس باید جذب بازیکن در خط حمله باشد.

در مورد پریرا چه صحبتی دارید چون کادر فنی پرسپولیس سعی در حفظ این بازیکن کرده‌ است؟
من مانده‌ام که چرا باید به بازیکنی که یک گل زده برای یک فصل و نیم 60 میلیارد پول بدهیم.

با این وجود شما معتقدید که پرسپولیس باید چه بازیکنانی را برای خط حمله به خدمت بگیرد؟
پرسپولیس باید برای خط حمله دو بازیکن گلزن و گردن‌کلفت جذب کند تا به نوعی کار را برای تیم‌شان درآورند چون فقط بحث رقابت‌های داخلی نیست و ما باید بازیکنی بگیریم که در لیگ قهرمانان آسیا هم بهترین باشد و بتواند کارآیی خوبی داشته باشد.

برای اینکه بازیکنان با کیفیت و به قول شما بازیکنی مانند پریرا را نگیریم شما چه توصیه‌ای دارید؟
جدا از مهاجم ما به یک پلی‌‌میکر هم نیاز داریم اما حقیقتاً مربیان باید با فراخواندن بازیکن به شکلی تمرکز کنند که بهترین بازیکنان را جذب کنند و اگر قرار است بازیکن خارجی هم بگیرند با فیلم و سی‌دی بازیکن نگیرند و بازیکنان خارجی مدنظرشان را به زمین تمرین ببرند و با بازی دوستانه و یا چند جلسه حضور در تمرین آنها را به شکل کامل محک بزنند تا از این حیث مشکلی به وجود نیاید.

در رابطه با کریم باقری که هنوز قراردادش تمدید نشده و گفته که دیگر با پرسپولیس قرارداد ندارد چه صحبتی دارید؟
با شناختی که از آقا کریم دارم اطمینان دارم که ایشان بحث مالی ندارد. حضور آقا کریم به دلیل کاریزما و حرف‌شنوی که بازیکنان از او دارند لازم است، به همین دلیل هم مدیریت قرارداد آقا کریم را به عنوان یکی از چهره‌های کاریزماتیک تیم حفظ کند، مربی‌ای که برای شرایط بحرانی احتمالی تیم پرسپولیس لازم است.

در رابطه با جذب دو مهاجم داخلی که بحث حضورشان در پرسپولیس مطرح است چه نقدی دارید؟
به نظرم شهاب زاهدی بازیکن خوبی است که در چند تیم اروپایی هم بازی کرده و کارنامه قابل قبولی داشته است. جدا از این شهریار مغانلو هم بهترین مهاجم ایران است که اگر پرسپولیس این دو مهاجم را به خدمت بگیرد به نظرم خط حمله پرسپولیس کامل می‌شود، از این رو نیاز به جذب مهاجم خارجی نیست.

در رابطه با جذب احتمالی کنعانی‌زادگان چه صحبتی دارید؟
گرفتن کنعانی‌زادگان در شرایطی خوب است که او بازی کند چون زمانی که بازیکنی در حد تیم ملی خرید می‌کنید باید به او بازی بدهید، به همین دلیل اگر این بازیکن خریده شود باید فکر چنین مسائلی هم بشود. جذب بازیکن در هر پستی باید به اندازه باشد و همه مسائل از قبیل بودجه و سایر مسائل در آن در نظر گرفته شود، در غیر این صورت ممکن است مشکلاتی برای تیم به وجود بیاید.

قبول دارید برای تیم‌هایی که در آسیا حضور دارند، به لحاظ مالی بودجه زیادی در نظر گرفته شود؟
قانونگذار باید یکسری مسائل و موارد را در نظر بگیرد و لحاظ کند چون تیم‌هایی مانند پرسپولیس تمام درآمدشان به پول تبلیغات و بورس بازمی‌گردد و حتماً وزارت ورزش و فدراسیون باید به پرسپولیس و سایر نمایندگان ایران کمک کنند تا مشکلی برای جنگیدن با تیم‌های عربستانی و سایر تیم‌ها به وجود نیاید، هرچند که ما در رنکینگ پنجم هستیم و آنها خیلی هزینه می‌کنند، از همین رو باید شبانه‌روز کار کنیم تا بتوانیم بهترین کار را انجام دهیم و در آسیا فقط توریست نباشیم و به نوعی چمدان‌ها را باز نکرده به ایران بازنگردیم. با این وجود من معتقدم بازیکنان خوبی داریم و بازیکنانی مانند رونالدو و بنزما و بقیه بزرگانی که به تیم‌های آسیایی پیوسته‌اند خصوصاً اگر بازی‌مان با آنها در ورزشگاه آزادی باشد برای تیم‌های ما خصوصاً پرسپولیسی که ورزشگاه را پر از تماشاگر می‌کند اصلاً وحشتناک نیستند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)