پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: بازیکنان باید همه توان خودشان را در زمین مقابل حریفان‌ بگذارند چون پرسپولیس دیگر چیزی برای از دست دادن ندارد.

امیرحسین اصلانیان در گفت‌وگو با میزان، درباره تقابل پرسپولیس و سپاهان برای قهرمانی در بیست و دومین دوره مسابقات لیگ برتر فوتبال اظهار داشت: اگر در نحوه بازی این دو تیم‌ دقت کنید، نشان می‌دهد که سپاهانی‌ها بیشتر خلق موقعیت کردند و از فرصت‌هایشان بهتر استفاده می‌کنند. متأسفانه پرسپولیس نتوانست در خریدهایش بازیکنان خوبی را جذب کند. شیخ دیاباته که به کار پرسپولیس نیامد و لئاندرو پریرا هم در چند دیداری که به عنوان بازیکن اصلی وارد زمین شد عملکرد مثبتی نداشت.

وی افزود: پرسپولیس از زمانی که ۵ امتیاز از سپاهان جلو بود تا به الان که در یک بازی مستقیم و ۶ امتیازی با سپاهان در ورزشگاه آزادی باخت، ۴ امتیاز هم عقب افتاد. در ۷ هفته باقی مانده هم ۲ بازی ۶ امتیازی و سخت‌تر دیگر هم دارد. یکی از آن ۲ بازی با استقلال است که آن هم دیداری ۶ امتیازی خواهد بود.

*پرسپولیس در نوک حمله دستش خالی است

کارشناس فوتبال در مورد راهکار پرسپولیس برای بازی‌های باقی‌مانده در مسابقات لیگ برتر عنوان کرد: اگر پرسپولیس بخواهد در بازی‌های بعدی موفق شود، حتماً باید بیشتر موقعیت گلزنی ایجاد کند. بابت این فرصت‌سازی برای گل زدن باید خلاقیت در بین همه بازیکنان، هافبک‌های بازی‌ساز و طراح باشد. بازیکنان باید همه توان ۱۰۰ رصدی خودشان را در زمین مقابل حریفان‌ بگذارند چون پرسپولیس دیگر چیزی برای از دست دادن ندارد. باید همه امتیازات باقی‌مانده را جمع کرد و منتظر لغزش حریفان بود، تنها راهش همین است و کار سخت است.

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس در خصوص کمبودهای این تیم تصریح کرد: متاسفانه پرسپولیس در نوک حمله دستش خالی است اگر بخواهیم همه فشارها را روی محمد عمری جوان بگذاریم و اگر مهدی ترابی بتواند در چند بازی حرکت مثبتی انجام بدهد این گونه نمی‌شود قهرمان شد. دیگر باید ببینیم در ۷ بازی باقی‌مانده چه اتفاقاتی خواهد افتاد.

*کیفیت فنی‌ سپاهان خیلی بالاست

اصلانیان درباره شانس قهرمانی سپاهان در بیست و دومین دوره مسابقات لیگ برتر تاکید کرد: از کیفیت فنی سپاهان نباید گذشت، آنها شرایط خوبی در این فصل لیگ برتر دارند و کیفیت فنی‌شان خیلی بالاست که مشخص است کادر فنی این تیم خوب کار می‌کند و می‌تواند قهرمان شود.

مهاجم اسبق پرسپولیس در مورد کیفیت شهریار مغانلو گفت: مغانلو بهترین مهاجم داخلی این فصل لیگ برتر است و حقش بود برای تیم ملی انتخاب شود، چون او اختلاف کیفیتش را با دیگر مهاجمان لیگ برتر فوتبال نشان داده است.

*هر بازیکنی حرف نفر اول نیمکت تیم ملی نخواند باید کنار گذاشته شود

وی در خصوص سرمربیگری امیر قلعه‌نویی در تیم ملی فوتبال ایران اذعان کرد: بهترین انتخاب‌ برای سرمربی تیم ملی گزینه داخلی بود. به خاطر دودستگی‌هایی که از بعد از رفتن کی‌روش بود و جابجایی که صورت گرفت هم اکنون تیم ملی بزرگسالان احتیاج به پوست‌اندازی دارد. هر بازیکنی که حرف نفر اول نیمکت تیم ملی نخواند باید از تیم کنار گذاشته شود تا بتوانند یک تیم جدیدی را بسازند.

کارشناس فوتبال اضافه کرد: در جام ملت‌های فوتبال آسیا در بهترین شرایط جزو پنج تیم اول نیستیم. در حال حاضر حریفان‌مان خیلی پیشرفت کرده‌اند و متاسفانه دیگر نسل طلایی ایران پا به سن گذشته و باید نسل جدید را وارد تیم ملی کرد. به طور مثال یک مربی درجه ۲-۳ مانند اسکوچیچ در تیم ملی فوتبال ایران مشغول به کار شد به هیچ عنوان صلابتی در تیم‌مان دیده نمی‌شد، بر همین اساس باید کار را از نو شروع کرد.

اصلانیان در پایان خاطرنشان کرد: قلعه‌نویی سابقه سرمربیگری تیم ملی دارد، فقط فکر می‌کنم بهتر است از بازیکنان خوب و پدیده‌های لیگ در استخوان‌بندی تیم ملی استفاده کند تا موفق‌تر شود. چون نفراتی که بیرون ایران بازی می‌کنند، تصورشان این است که اندازه‌های‌شان از نیمکت تیم بزرگتر است و شاید حرف مربی تیم ملی را نخوانند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)