پرویز مظلومی سرمربی مس کرمان، دوباره از حضور لژیونرهای جدید تیم ملی انتقاد کرد.

به گزارش خبرآنلاین؛ او در کارنامه کاری خود، بارها و بارها مربیان ملی را به خاطر دعوت از این بازیکنان به باد انتقاد گرفته است. مظلومی هم جزو آن دسته از مربیانی بود که پیش از حضور فریدون زندی در تیم ملی، به انتقاد از برانکو ایوانکوویچ پرداخت و گفت: «مگر در آبادان و اهواز کم استعداد داریم که این بازیکنان را دعوت می کنیم؟!» او البته سال ها بعد، مجبور شد از همین فریدون زندی به عنوان ستاره تیمش استفاده کند و بارها به تعریف و تمجید او در استقلال بپردازد. در فصلی که جباری مصدوم بود و خط هافبک استقلال نیاز به یک رهبر داشت، زندی به عنوان تک ستاره در میانه میدان نام خود را مطرح کرد.

مظلومی بعدها، به خاطر دعوت از دژاگه، قوچان نژاد و امید نظری به انتقاد از کروش پرداخت و حال نیز، بابت دعوت از گلر یک تیم «بوندسلیگایی» از او انتقاد می کند. مظلومی منتقد دعوت از بیت آشور نیز هست، بازیکنی که دو فصل در تیم منتخب mls قرار گرفت. البته او مجبور شد پس از درخشش قوچان نژاد در سه بازی پایانی مسابقات انتخابی جام جهانی، تا حدودی حرف های خود را پس بگیرد. با این حال، مظلومی نشان داد همچنان منتقد اوست. اما جالب ترین واکنش را خود قوچان نژاد بعد از صعود به جام جهانی نشان داد. در حالی که مظلومی در مصاحبه های مختلف او بازیکنی بی کیفیت و ضعیف خوانده بود، رضا پس از درخشش در بازی قطر و کره و زدن دو گل 6 امتیازی، بدین شکل جواب او را داد: «مخلص همه منتقدانم هستم. اصلا با انتقاد مشکلی ندارم.» در این مطلب، تنها قصد داریم به بخشی از اظهارات پرویز مظلومی درباره بازیکنان لژیونر یا دو ملیتی که اغلب ایرانی کامل هستند، اشاره کنیم.

 

اظهار نظر مظلومی

توضیح

بازی دادن به دژاگه کار غیر اصولی است.

مظلومی قبل از بازی ایران و قطر در تهران و در مرحله اول مقدماتی جام جهانی این حرف را زد. کروش اما به اشکان بازی داد و دو گل هم در آن بازی زد. اما مظلومی دوباره بعد از بازی گفت بازی دادن اشکان غیر اصولی بود و او از این بابت تعجب کرده است.

الان چشم های تان را بستید و فقط می گویید رضا قوچان نژاد قرار است منجی فوتبال مان شود. او را اصلا هیچ کدام از شما دیدید؟ کجا بازی می کند؟ لیگ دسته دوم بلژیک؟ خیلی جای مهمی است؟ من فقط می گویم باید نگران باشید. این اسم ها از کجا سر در می آورند؟

 

در حالی که مهاجم های لیگ برتر افول کرده بودند و قوچان نژاد در سنت ترویدن می درخشید، مظلومی به انتقاد از این دعوت پرداخت. او حتی نمی دانست این تیم در لیگ یک بلژیک بازی می کند.

ایران مهد استعداد است. بازیکن های لیگ را نبینیم و بعد امثال قوچان نژاد را دعوت کنیم؟ بازیکنی که در ایران متولد نشده ، خاک ایران را نخورده چطور باید در تیم ملی ما بازی کند؟ آیا او اصلا سختی های فوتبال ما را درک می کند؟

 

مظلومی روز به روز انتقادهای خود را از دژاگه تندتر می کرد. او تصور می کرد ایران شانسی برای حضور در جام جهانی ندارد و اگر این حرف ها را بزند، می تواند در آینده از خود یک قهرمان بسازد.

چرا امسال یعقوب کریمی و دهنوی را بازی نمی دهند تا به امید نظری میدان دهند؟

البته مظلومی کاملا فراموش کرده بود که خود در استقلال به یعقوب کریمی بازی نداد تا باعث انتقال او به نفت تهران و درخشش شود. دهنوی نیز خیلی زود کیفیت خود را نشان داد. البته امید نظری نیز بازیکن جوانی بود که هیچگاه نتوانست خودش را نشان بدهد.

قوچان نژاد در حد و اندازه های بازیکنان لیگ یکی است.

مظلومی این حرف را قبل از بازی رفت مقابل کره جنوبی در تهران زد. او اعتقاد داشت قوچان نژاد در حد بازیکنان لیگ یک ایران است و احتمالا بازیکنان لیگ برتر، در حد ستاره های رئال و بارسلونا!

من به شدت به این مسئله اعتراض دارم. اینها را از کجا پیدا می‌کنند؟ آوردن یک سری از این بازیکنان توهین به جوانان ماست. برای صعود به جام جهانی همه چیز را نباید زیر پا بگذاریم. یکی را می‌آورند که حتی نامش خارجی است. جالب اینجاست که از او استفاده هم نمی‌کنند. حساب اشکان دژاگه از اینها جداست. او به خوبی فارسی صحبت می‌کند و مشخصا یک ایرانی است ولی فردی به نام نظری را آورده بودند که قیافه‌ او کاملا فیلیپینی بود و من نمی‌دانم او را از کجا آورده بودند.

مظلومی وقتی متوجه شد درباره دژاگه کاملا اشتباه کرده است، به امید نظری گیر داد! جالب اینجاست که او در این مصاحبه دوباره اشاره نکرد که قوچان نژاد بازیکن خوبی است و تنها از دژاگه اسم برد.

در بسیاری از علوم مثل پزشکی به مرحله‌ای رسیدیم که نیازی به متخصص خارجی نداریم. من اعتقاد دارم که در بازیکن‌سازی هم به چنین وضعیتی رسیده‌ایم. اینکه جوانان خودمان را کنار بگذاریم و از جایی دیگر بازیکن وارد کنیم توهین به ماست. نباید خودمان را گول بزنیم.

این هم از آن اظهار نظرهای تاریخی مظلومی بود. ظاهرا او فراموش کرده بود که خود با خرید بازیکنی چون الونگ الونگ و آوردن خارجی هایی که حتی یک دقیقه به آنها بازی نمی داد، عامل از بین رفتن بعضی از بازیکنان جوانان از جمله امثال یعقوب کریمی ها در استقلال بود.

قوچان نژاد در 3 بازی آخر 3 گل زد که 2 گلش سرنوشت ساز بود ولی به هر حال نباید چشم روی حقیقت بست. او در همین بازی با کره شاید بیش از 2 توپ به پایش نخورد.

علیرغم درخشش این مهاجم و زدن دو گل حیاتی برای فوتبال ایران، مظلومی دوباره نشان داد منتقد قوچان نژاد است. او گفت رضا بیش از دو بار پایش به توپ نخورد. البته این گفته او باعث عصبانیت طرفداران تیم ملی و قوچان نژاد شد.

 

کروش انتخاب خودش را کرده است و حرف زدن در این مورد دیگر فایده‌ای ندارد.بیت آشور بازیکنی که در آمریکا بازی می‌کرده است را آورده و حتی بازیکنی که فارسی هم بلد نیست را به تیم ملی دعوت کرده است. کروش اختیار تام دارد و هر کاری دلش می‌خواهد انجام می‌دهد اما حتما فولاد هم الکی صدرنشین لیگ است و در سطح ملی بازیکنی ندارد.

 

این هم آخرین حرف های پرویز مظلومی درباره بازیکنان ایرانی و دورگه. او می گوید بازیکنی که در بوندسلیگا بازی می کند نباید به تیم ملی دعوت شود و یا بیت آشور علیرغم ایرانی بودن و درخشش در آمریکا، نباید جایی در تیم ملی داشته باشد. جالب اینجاست او دقیقا از پست هایی حرف می زند که بازیکنان قدیمی اش در آنها بازی می کنند و حرف هایش اصلا بودار نیست.

 

43

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)