پرسپولیس نیوز : معاون پیشین سازمان تربیت بدنی گفت: برنامه‌ای که امسال برای استقلال و پرسپولیس اجرا شد نوعی انحراف از خصوصی‌سازی بود.

به گزارش پرسپولیس نیوز و به نقل از تسنیم، سعید فائقی در بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها در خصوص نتایج ورزشکاران ایرانی در بازی‌های آسیایی اظهار داشت: ما در این مسابقات حضور خوبی داشتیم ولی باید نقاط ضعف‌مان را برطرف و برنامه‌ریزی مناسبی انجام دهیم تا برای 2 سال آینده در المپیک بتوانیم به رکوردهای خوبی برسیم.

وی افزود: باید هر روزه پیشرفت کنیم؛ نگرانی من از این است که در باد این پیروزی‌ها بخوابیم. ورزشکاران ما باید رشد سریع داشته باشند و باید بستر این موضوع فراهم شود.

معاون پیشین سازمان تربیت‌بدنی در پاسخ به این سوال که عملکرد وزارت ورزش را چگونه ارزیابی می‌کنید، خاطرنشان کرد: پس از دیدن چند برنامه و اجرا شدن آن می‌توان در خصوص عملکرد وزارت ورزش صحبت کرد. چند سال است که این وزارتخانه تشکیل شده اما همچنان قانون ورزش را ننوشته‌اند. اکثر کارهایی که در ورزش ما رخ می‌دهد. اگر تا پایان سال خصوصی‌سازی انجام شود می‌توانیم بگوییم که برنامه‌ریزی‌ها نتیجه داد اما اگر انجام نشد فرقی با گذشته نخواهد داشت.

فائقی عنوان کرد: زمانی که قصد داریم خصوصی‌سازی را انجام دهیم برخی از مباحث پیش می‌آید که باید به آنها توجه داشت. به اعتقاد من برنامه‌ای که امسال برای استقلال و پرسپولیس اجرا شد نوعی انحراف از خصوصی‌سازی است. شرایط خصوصی‌سازی اکنون به هیچ عنوان وجود ندارد و آن چیزی که در قانون دیده شده رشد غیرسرمایه‌داری است در حالی که ما چنین شرایطی را نداریم.

وی ادامه داد: اگر می‌خواهیم سرمایه‌داری را رشد دهیم تنها پولش را می‌بینیم و انحراف ما این است که نگاه سرمایه‌داری داریم. در نگاه سرمایه‌داری مالکان ما مدیر نیستند و تنها مالک هستند. به عنوان مثال آبراموویچ مدیر نیست و مالک است اما ما برگشته‌ایم به دهه 1900 که مالک، مدیر هم بود و این موضوع در این روزها جواب نمی‌دهد. به هر شکل باید تا پایان سال منتظر ماند و دید که خصوصی‌سازی انجام خواهد یا خیر.

معاون پیشین سازمان تربیت‌بدنی در خصوص اینکه آیا در دربی معروف سال 78 که پرسپولیس مقابل استقلال 9 نفره شد توصیه‌ای ‌به کادرفنی استقلال انجام داده است، گفت: در همه دربی‌ها ما به نوعی حواشی داشتیم اما گاهی باید می‌آمدیم و حتی در چند بازی مجبور بودیم دخالت کنیم. در این بازی که می‌گویید به خاطر شرایطی که وجود داشت از استقلالی‌ها خواستم ملاحظه کنند. در سال 76 نیز که درخشان مربی پرسپولیس بود و این تیم 3 بر صفر دربی را برد در اواخر بازی به وی گفتم کمی بازیکنان این تیم شل بگیرند و گل کمتری بزنند و مراعات استقلال را بکنند.

فائقی در خصوص ماجرای حق پخش و درگیری فدراسیون فوتبال و صداوسیما تصریح کرد: ما متاسفانه دارایی بزرگتر را نمی‌بینیم و آن را نابود می‌کنیم. تماشاگران بزرگترین دارایی فوتبال هستند و اینکه بازی‌ها پخش نشود روش تندی بود. باید کاری می‌کردیم تا از حقوق اصلی جامعه پاسداری شود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)