مرجع خبری پرسپولیس : علی دایی در واپسین ساعات سال 89 و پس از شکست مقابل ملوان انزلی بالاخره لب به سخن گشود و گفت: پرسپولیس باید بازیکنان بهتری داشته باشد.

 

اوایل مرداد ماه بود که به همراه همکارم کنفرانس خبری باشگاه پرسپولیس در سالن اجتماعات شهرداری منطقه 9 تهران رفتیم. هنوز چند روزی به آغاز لیگ مانده بود و اصحاب رسانه منتظر نشستن دایی در جایگاه پاسخگویی بودند تا در خصوص نحوه یارگیری پرسپولیس در فصل نقل و انتقالات از او سوال کنند.

 

علی دایی در همان کنفرانس قاطعانه از رضایت 80 درصدی از عملکرد باشگاه در فصل نقل و انتقالات سخن گفت و تاکید کرد عمده خواسته هایش از سوی باشگاه محقق شده. سرمربی پرسپولیس که پس از قهرمانی این تیم در جام حذفی در خرداد ماه نوید پرسپولیس متفاوت را داده بود در کنفرانس خبری پیش فصل پرسپولیس آنچنان قاطعانه از عملکرد باشگاه در نقل و انتقالات دفاع کرد که منتقدانش مجالی برای به چالش کشیدن آن نیافتند.

 

پس از نتایج دور از انتظار پرسپولیس در لیگ برتر که منجر به ثبت رکورد جدیدی از شکست های پیاپی برای این تیم شد علی دایی از سمت خود استعفا کرد اما حتی همان زمان نیز قاطعانه از تیمش دفاع کرد و گفته بود: «شاید مشکل تیم من هستم»

 

در واپسین ساعات سال 89 و در حالی که تنها 7 هفته به پایان رقابت های لیگ باقیست و پرسپولیس با شکست مقابل ملوان عملا از کورس مدعیان قهرمانی این رقابت ها خارج شده علی دایی سرانجام لب به اعتراف گشود و گفت: «وقتی به پرسپولیس آمدم اکثر بازیکنان قراردادهای دو و سه ساله داشتند به همین دلیل نمی توانستیم تغییرات گسترده ای داشته باشیم. تمامی نفراتی که جذب شدند از بهترین ها هستند اما قبول دارم که پرسپولیس نیازمند بازیکنان بزرگتری است»

 

علی دایی در حالی این ادعا را مطرح می کند که در 8 ماه گذشته با سکوت خود باعث شد تا امروز هواداران پرسپولیس این توجیه را نیز در خصوص علت ناکامی های پیاپی پرسپولیس در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا نپذیرند. از علی دایی سوال می کنیم علت سکوت 8 ماهه او در خصوص عملکرد ضعیف پرسپولیس در فصل نقل و انتقالات چیست؟ و آیا جز اینست که خود دایی هنوز بر ادعایی که مرداد ماه امسال در کنفرانس خبری اش مطرح کرد استوار است و حرف های امروزش تنها یک فرار به جلو برای رهایی از فشار منتقدان است؟

 

عملکرد باشگاه پرسپولیس در جذب هروه اوسال، به خدمت گرفتن سکوبرت و وحید هاشمیان دقیقا موید این مطلب است که علی دایی علاقه ای به خروج از دایره نفراتی که در کنارش جمع کرده بود نشان نمی دهد و خروج نام کریم باقری نیز به این فضیه قوت می بخشد. آیا تداوم حضور کریم باقری تا پایان فصل که زمینه حفظ شان اسطوره باشگاه را فراهم می کرد نمی توانست در روزهای سختی از پرسپولیس دستگیری کند؟

 

علی دایی در تمام 8 ماه گذشته عمده تمرکزش را صرف مبارزه با حواشی و حاشیه سازان کرد، اتفاقی که منجر به خروج پرسپولیس از ریل موفقیت شد و امروز شاهد کنار رفتن این تیم از جمع مدعیان قهرمانی لیگ برتر هستیم. شاید وقت آن رسیده دایی و شاگردانش با نگاه واقع بینانه تری برای ادامه فصل برنامه ریزی کرده و با همتی مضاعف زمینه ای را فراهم کنند تا هواداران پرسپولیس روزهای شیرین تری را پیش روی داشته باشند.

 

پویا نوایی

انتهای گزارش اختصاصی مرجع خبری پرسپولیس

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)