مهاجم تیم فوتبال استقلال گفت: من خودم را یک ایرانی می دانم و شاید یک روز در تیم ملی ایران بازی کنم.

شیخ دباباته با حضور در برنامه فوتبال برتر در خصوص روند حضورش در استقلال اظهار داشت: از تمام ایرانیان به خاطر احترامی که به من می گذارند ممنون هستم.زمانی که به ایران رسیدم فقط میل به بازی کردن داشتم.امروز خوشحالم چون لیگ ایران بسیار جذاب است. واقعا تحت تاثیر هواداران قرار گرفتم، نه فقط هواداران استقلال بلکه تمام تیم ها. تمام این مسائل باعث ایجاد انگیزه شد تا بجنگم و مردم را خوشحال کنم.

*پرسپولیسی ها من را دوست دارند

وی در خصوص اینکه ظاهرا پرسپولیسی ها هم او را دوست دارند گفت: بله این موضوع حقیقت دارد چون آنها نیت من را متوجه شدند. چیزی که برای من در اولیوت قرار دارد بشر و انسانیت است. انسان ها برای من بیشتر از فوتبال اهمیت دارند. فارغ از اینکه شما طرفدار چه تیمی هستید، من مجبورم به شما احترام بگذارم. من یک انسان هستم و سایر انسانها جزو اعضای خانواده من هستند.

* ایرانی و بچه اکباتان هستم!

وی در خصوص اینکه با فوتبال ایران خو گرفته است عنوان کرد: من خیلی سریع خودم را تطبیق می دهم. چیزی که مردم نمی دانند این است که من از آفریقا آمده ام. من آفریقایی- فرانسوی هستم اما خیلی ها نمی دانند که من ایرانی هستم. من بچه اکباتان هستم! خیلی از افرادی که در ایران بودند مثل فرزندانشان نگران من بودند.

* شاید یک روز در تیم ملی ایران بازی کنم!

دیاباته تاکید کرد:همین باعث شد که زود با فوتبال ایران آشنا شوم و خودم را خارجی نمی دانم. پوست من مشلی است ولی نگران نباشید شیخ ایرانی است. شما عکس من را در تیم ملی ایران دیده اید؟ شاید یک روز در تیم ملی ایران هم بازی کنم.

* به دوستانم گفتم ایرانی ها نژاد پرست نیستند

مهاجم استقلال افزود: صادقانه می گویم ایرانی ها واقعا میهمان نواز هستند. قبل از حضورم در ایران گفتند تو به ایران می روی، آیا این ایده خوب است؟ گفتم چرا که نه. بعد از اینکه کرونا زیاد شد به فرانسه رفتم و دوباره همان افراد گفتند می خواهی به ایران بروی که پاسخ دادم بله، چون آنها با من مهربان هستند. آنها به من گفتند ایرانی ها نژاد پرست نیستند چون تو رنگ پوستت سیاه است؟ به دوستم گفتم تو نژاد پرستی نه ایرانی ها چون تو بودی که به من گفتی سیاه پوست!

وی تاکید کرد: خیلی مواقع برخی ها در یک دستشویی می خواهند با من عکس بگیرند!( با خنده) به آنها می گویم دوست دارم با شما عکس بگیرم ولی نه اینجا.

*پرسپولیس لیاقت قهرمانی را داشت

دیاباته در پاسخ به این سوال که استقلال چه چیزی برای قهرمانی لیگ کم داشت عنوان کرد: استقلال تمام تلاش خود را کرد. پرسپولیس تیم بسیار خوبی دارد.آنها لیاقت جایگاهشان را دارند.این فصل استقلال خیلی بد نبود چون ما تغییر مربی داشتیم و این روی تیم تاثیر گذاشت.اگر استقلال با عنوان دوم کارش را تمام کند اتفاق خیلی خوبی خواهد بود. حتی اگر ما دوست داشتیم قهرمان شویم ولی معتقدم پرسپولیس بسیار خوب بود و لیاقت جایگاهی که به دست آورده را دارد.

وی ادامه داد: تیم های خوبی در ایران وجود دارد. هر بار که جلوی تیمی بازی می کنیم واقعا خوب هستند.لیگ ایران واقعا تیم های خوبی دارد و بازیکنان خوبی در آن حضور دارند.

* قبل از زدن پنالتی به محل ضربه فکر می کنم

وی با اشاره به مدل خاص پنالتی زدنش خاطرنشان کرد: قبل از زدن ضربه محل شوت زدن را انتخاب می کنم. اگر گلر خیلی سریع حرکت کند من توانایی را دارم محل ضربه را تغییر بدهم.حتی اگر گلر تا لحظه آخر سر جای خود بماند دردسر بزرگی برایش ایجاد می شود. مثلا اگر او در جای خود بماند به گوشه دروازه ضربه می زنم.

* با علیپور آقای گل شویم، کفش طلا را به کل ایرانی ها می دهیم

مهاجم استقلال در خصوص تکرار شادی گلش توسط علی علیپور گفت: او بازیکن بسیار خوبی است و من از این کار او خوشم آمد. علیپور داداش من است و این حرکت در خانواده انجام شده است( با خنده).اگر با او مشترک آقای گل شوم آن کفش را به کل ایرانی ها هدیه می دهیم.

* امیدوارم در دربی خوب بازی کنیم

مهاجم تیم استقلال در خصوص دربی حساس هفته آینده عنوان کرد: می دانم این بازی خیلی مهم است، برای ما بازیکنان هم مهم است در چنین بازی حضور داشته باشیم. قبل از حضورم در ایران خیلی در مورد این بازی با من صحبت شد. امیدوارم مسابقه خوبی برگزار کنیم.باید ببینیم چه اتفاقی می افتد.

* نمی دانم در استقلال می مانم یا نه

وی در خصوص نگرانی هواداران استقلال برای ماندنش در تیم و همچنین موضوع قراردادش گفت:دوست دارم به همه هواداران بگویم نمی توانم در مورد آینده صحبت کنم. نمی دانم در استقلال می مانم یا نه. مهمترین چیز این است که فصل را خوب تمام کنیم. تنها چیزی که می توانم بگویم همین است.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)