مرجع خبری پرسپولیس : بعضی رکوردها در دربی ممکن است تا سال ها و شاید هرگز جابجا نشوند. از رکورد سلطان با عنوان بیشتر بازی در دربی تا تنها گلزن خارجی دربی.

 

14_ در جریان 14 بازی دو تیم تماشاگران شاهد هیچ گلی نبوده اند و نتیجه بازی با تساوی بدون گل خاتمه یافته است. اولین تساوی بدون گل دو تیم در اولین بازی رقم خورد و آخرین آن در بازی برگشت دو تیم در فصل 84.

15_ پرسپولیس از 15 بایکن خارجی در دربی استفاده کرده است. آلن ویتل( انگلستان)، ساشا ایلیچ (مقدونیه)، عیسی ترائوره (مالی)، سامبو جوچی (نیجریه)، روبرت ساها (چک) ، ژاک الونگ (کامرون) و زیاد شعبود (سوریه) ، ماته دراگچوویچ (کرواسی)، ابراهیم توره (سنگال)، ایوان پتروویچ (صربستان)، فرانک آتسو (توگو)، پائولو دی کارمو (برزیل)، وسلی برازیلیا (برزیل)، تیاگو فراگا (برزیل)، هوار مولا محمد (عراق) و اشپیتیم آرفی (آلمان) در ترکیب پرسپولیس مقابل استقلال به میدان رفته اند.

 

 

20_ علی پروین کاپیتان سابق پرسپولیس رکورددار بیشتری بازی در دربی سرخابی هاست. پروین 20 بار برای پرسپولیس در این بازی به میدان رفته و دو گل به ثمر رسانده است. پروین اولین بار در بازی دوستانه دو تیم در سال 49 و سپس در زوز تولدش گلزنی کرد. رکورد پروین هنوز دست نخورده باقی مانده است و بعید است در یک دهه آینده شکسته شود.

 

24_ در دربی های گذشته، 24 بازیکن با پیراهن هر دو تیم دربی را تجربه کرده اند. داریوش مصطفوی اولین نفر در این عرصه بود و هوار مولا محمد نیز آخرین بازیکنی بود که با پیراهن استقلال مقابل تیم سابقش قرار گرفت. دربی 71 بازیکنی نخواهد داشت که سابقه بازی در هر دو تیم را داشته باشد.

 

25_ علی پروین در 25 دربی سرمربی پرسپولیس بوده است و 6 برد، 6 باخت و 13 مساوی کسب کرده است. بعید است در آینده کسی بتواند رکورد مربیگری پروین را در دربی جابجا کند.

 

28_ تعدادی بازیکنی است که در دربی با کارت قرمز داور جریمه شدند. از استقلال 15 و از پرسپولیس 13 بازیکن این تجربه را داشته اند. کریم باقری و بیژن کوشکی آخرین نفراتی هستند که در دربی 64 از بازی اخراج شدند.

 

31_ تعداد بازی های دو تیم است که با نتیجه مساوی خاتمه یافته. به عبارت دیگر 45 درصد از دربی های تاریخ با تساوی همراه بوده است! پر گل ترین تساوی دو نیز نتیجه 2-2 بود در بازی جنجالی 9 دی ماه سال 79.

 

40_ تعداد بازیکنان پرسپولیس است که در دربی پایتخت موفق به گلزنی شدند. ناظم گنجاپور زننده اولین گل پرسپولیس در دربی بود و کریم باقری هم در دربی 68 آخرین گل را به ثمر رساند. عیسی ترائوره هم تنها گلزن خارجی تاریخ دربی است.

 

208 _ تعداد بازیکنانی که برای پرسپولیس در دربی به میدان رفته اند. علی پروین ، افشین پیروانی و بهروز رهبری فرد به ترتیب بیشترین تعداد حضور در دربی را داشته اند.

 

51_ و سرانجام عدد 51 تعداد بازی هایی را نشان می دهد که در ورزشگاه پیر پایتخت برگزار شد. ورزشگاه آزادی فردا برای پنجاه و دومین بار میزبان دربی پایتخت خواهد. 17 بازی هم در امجدیه انجام شده است. تبریز و بندرعباس هم هر کدام یکبار شانس میزبانی از مهمترین دربی فوتبال آسیا را داشته اند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)