دبیرکل فدراسیون با ارسال نامه‌ای به رییس سازمان لیگ فوتبال دستورالعمل سقف بودجه سه فصل مسابقاتی ۱۴۰۳ لغایت ۱۴۰۶ باشگاههای لیگ برتر و لیگ دسته اول فوتبال را اعلام کرد.

هدایت ممبینی، دبیرکل فدراسیون با ارسال نامه‌ای به حیدر بهاروند، دستورالعمل سقف بودجه سه فصل مسابقاتی ۱۴۰۳ لغایت ۱۴۰۶ باشگاه‌های لیگ برتر و لیگ دسته اول را اعلام کرد.

در این بخش‌نامه، حداکثر مبلغ پایه سقف بودجه 325 میلیارد تومان اعلام شده است.

مبلغ سقف بودجه به شرح زیر است:

مبلغ پایه سقف بودجه: 325 میلیارد تومان

سهمیه لیگ نخبگان: حداکثر 65 میلیارد

سهمیه لیگ قهرمانان آسیا: حداکثر 50 میلیارد تومان

دریافت مجوز حرفه‌ای: حداکثر 35 میلیارد تومان

دریافت مجوز ملی: حداکثر 15 میلیارد تومان

در دستورالعمل جدید سقف بودجه آمده است:
* حداکثر ۳۲۵ میلیارد تومان بعنوان مبلغ پایه اولیه برای تمامی باشگاه‌ها بطور مساوی
* حداکثر ۶۵ میلیارد تومان برای تیمهایی که سهمیه لیگ نخبگان آسیا را کسب مینمایند و حداکثر ۵۰ میلیارد تومان به تیمهایی که سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را کسب مینمایند به بند ۱ قابل افزایش است.
* حداکثر ۳۵ میلیارد تومان به تیمهایی که مجوز حرفه‌ای دریافت نموده‌اند به بند ۱ قابل افزایش است.
* در صورت مجوز ملی حداکثر ۱۵ میلیارد تومان به بند ۱ قابل افزایش است. بدیهی است استفاده توأمان از هر دو مجوز ملی و حرفه‌ای امکان پذیر نیست.
* ۱۰۰ درآمد حاصله از ترانسفر بازیکنان داخلی و خارجی در پنجره نقل و انتقالات زمستانی فصل قبل (مشروط به اینکه در فصل قبل از این مزایا استفاده نشده باشد و پنجره نقل و انتقالات تابستانی فصل جدید به مبلغ مندرج در بند یک قابل افزایش است. پرداخت دیون ناشی از قراردادهای ثبت شده که مستند به حکم قطعی کمیته وضعیت بازیکنان استیناف باشد. خارج از سقف بودجه محاسبه می گردد.
* ۱۰۰ درآمدهای خالص حاصله از پاداش کنفدراسیون آسیا AFC در لیگ قهرمانان فصل ۲۰۲۴-۲۰۲۳ مشروط به عدم استهلاک درآمد مذکور در سقف بودجه فصل قبل به بند ۱ قابل افزایش است ضمناً ۱۰۰٪ در آمدهای حاصله از لیگ قهرمانان آسیا در فصل ۲۰۲۵-۲۰۲۴ نیز قابلیت اضافه شدن به سقف بودجه فصل جاری ۱۴۰۴-۱۴۰۳ را دارد.
* سقف بودجه برای فصول ۱۴۰۶- ۱۴۰۵ و ۱۴۰۵-۱۴۰۴ منطبق با جدول مذکور حداکثر تا سقف ۳۰ نسبت به فصل قبل از آن قابل افزایش است.

در ادامه این دستورالعمل‌ها را مشاهده می‌کنید:

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)