کنفدراسیون فوتبال آسیا ضمن اعلام زمان قرعه‌کشی مرحله گروهی اعلام کرد رقابت‌های جام ملت‌های آسیا در ۸ ورزشگاه برگزار می‌شود.

کنفدراسیون فوتبال آسیا و کمیته سازماندهی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ قطر تایید کردند که دوره آتی این رقابت‌ها از ۲۲ دی تا ۲۱ بهمن برگزار خواهد شد.

۲۴ کشور برتر آسیا برای کسب معتبرترین جایزه فوتبالی در آسیا با هم رقابت خواهند کرد.

این رقابت ها قرار است در هشت ورزشگاه برگزار شود که شش تای آنها محل برگزاری جام جهانی فوتبال قطر ۲۰۲۲ بودند، یعنی: ورزشگاه الجنوب، ورزشگاه ال بیت، احمد بن علی، ورزشگاه الثومه، ورزشگاه شهر آموزش و ورزشگاه بین المللی خلیفه این ورزشگاه‌ها هستند که در کنار ورزشگاه‌های جاسم بن حمد و عبدالله بن خلیفه ورزشگاه های این دوره از رقابت ها را تشکیل خواهند داد.

بعد از انصراف چین از میزبانی جام ملت های آسیا ۲۰۲۳ این قطر بود که به عنوان میزبان این رقابت ها انتخاب شد. طبق اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا مراسم قرعه کشی این رقابت ها ۲۱ اردیبهشت برگزار خواهد شد تا همه تیم های راه یافته به مرحله گروهی حریفان خود را شناسایی کنند.

سیدبندی تیم‌های حاضر در جام ملت‌های آسیا

سید ۱: قطر (میزبان) – ژاپن – کره جنوبی – ایران – عربستان – استرالیا

سید ۲: عراق – امارات متحده عربی – سوریه – عمان- ویتنام – چین

سید ۳: لبنان – ازبکستان – اردن – بحرین – فلسطین – قرقیزستان

سید ۴: هند – تاجیکستان – تایلند – مالزی – هنگ کنگ – اندونزی

در این بین تاجیکستان اولین حضور خود را در این رقابت‌ها تجربه می‌کند و تنها تیمی است که برای اولین بار در جام ملت‌های آسیا بازی خواهد کرد.

در دور قبل این رقابت‌ها این قطر بود که توانست با شکست ژاپن در بازی پایانی جام قهرمانی را بالای سر برد. هدایت قطر را در آن دوره از رقابت‌ها فلیکس سانچس اسپانیایی برعهده داشت.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)