صعود شیرین پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان آسیا با از پیش‌رو برداشتن تیم‌هایی از حوزه خلیج فارس را باید مدیون اتحاد سرخ و از همه مهمتر تفکرات «یحیی گل‌محمدی» سرمربی جنتلمن و کاربلد این تیم دانست.

به نقل از ایرنا؛ زمانی‌که نمایندگان ایران راهی دوحه شدند تا مسابقات لیگ قهرمانان در منطقه غرب را پیگیری کنند، کمتر کارشناس و علاقمندی امید داشت تا تیمی از ایران بتواند در رقابت با حریفان تا دندان مسلح کشورهای حوزه خلیج فارس به فینال برسد.

اما هرچه از مسابقات گذشت، پرسپولیس با تفکرات یحیی و اتحادی که در بین نفراتش دیده می‌شد، امیدها را زنده کرد. تیمی که به غیر از نیمه نخست دیدار اول برابر التعاون در سایر دیدارها، اجازه نفس کشیدن به حریفان را نداد. حتی در دیداری که با گل «موعز علی» از روی نقطه پنالتی، مغلوب الدحیل قطر شد بازهم سرخ‌های ایران عملکردی ستودنی داشتند.

تیمی که حدود نیمی از ترکیبش را نفرات جدیدی تشکیل می‌دادند که حتی در ادوار مختلف لیگ برتر در بین ستاره‌ها نبودند اما در ترکیب پرسپولیس با اندیشه‌های گل‌محمدی به ستاره تبدیل شدند.

رسیدن به فینال با غلبه بر حریفانی که هرکدام چندین میلیون دلار برای رسیدن به موفقیت هزینه کرده بودند، حلاوت فینالیست شدن پرسپولیس را افزایش می‌دهد.

حتی دست به یکی کردن باشگاه‌های حوزه خلیج فارس با کنفدراسیون فوتبال آسیا در محرومیت «عیسی آل‌کثیر» بهترین گلزن پرسپولیس نقش داشتند، نتوانست خللی در عزم راسخ ارتش سرخ ایجاد کند و نماینده ایران سزاوارانه نامش را در فینال حک کرد.

جدا از تمامی مباحث حاشیه‌ای که برای پرسپولیس در جریان مسابقات ایجاد شد، باید به نقش اصلی سریال رسیدن نماینده ایران به فینال اشاره کرد. نقشی با هنرنمایی یحیی گل‌محمدی سرمربی خوش‌فکر و کاربلد که توانست تیمی که ستاره‌های خود (علی علیپور، مهدی ترابی و علیرضا بیرانوند) را از دست داده بود با نفرات جدید به فینال برساند.

مربی جنتلمن و کاربلدی که به جای بهانه‌گرفتن، جنگید و تیمش را ساخت و این روحیه را به بازیکنان و هواداران چندین میلیونی تیمش هم تزریق کرد تا آنان با اتحادی مثال‌زدنی به موفقیت برسند.

یحیی که اگر مربی چشم‌آبی و خارجی بود اکنون از سوی برخی رسانه‌های ایرانی تبدیل به قدیس شده بود، نشان داد که با مربی ایرانی هم می‌توان تیم‌های آسیایی را یکی پس از دیگری شکست داد. گل نخورد (دریافت تنها ۲ گل آنهم از روی نقطه پنالتی)، با فوتبالی زیبا به گل رسید و در نهایت به آنچه سزاورش بود، دست یافت.

مرسی مربی جنتلمن بابت صبوری و فوتبال هوشمندانه و با برنامه‌ای که به کالبد پرسپولیس تزریق کردی تا نماینده ایران در خلیج فارس افتخار آفرینی کرده و موجب شادی هواداران کثیر خود شود.
امیرمیرزاییان

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)