افشاریان ، دوشنبه : پنالتی بود / سه شنبه : پنالتی نبود! این داور طبیعی است؟


مرجع خبری پرسپولیس : ادعای پرسپولیسی ها مبنی بر اینکه یک ضربه پنالتی آنها در بازی مقابل تراکتورسازی نادیده گرفته شده است، در برنامه نود مورد تایید قرار گرفت.

 

در دقایق پایانی نیمه اول، هادی نوروزی در محوطه جریمه تراکتورسازی با خطای مصطفی اکرامی به زمین خورد که افشاریان دستور به ادامه بازی داد. در حالیکه در بررسی تصویر مشخص شد که این صحنه دقیقا عین صحنه خطای پنالتی تراکتورسازی بوده است و خداداد افشاریان نیز ضمن تایید پنالتی بودن این صحنه گفت که آن را ندیده است.

 

افشاریان که از این بازی به عنوان سخت ترین بازی عمرش یاد کرد، از اخراج جاسم کرار بازیکن عراقی تراکتور دفاع کرد، در حالی که تصاویر تلویزیونی نشان می داد که ضربه محمد نصرتی به صورت بسیار کاری تر بوده است! اما افشاریان اعتقاد داشت که ضربه کرار باعث زمین خوردن نوری شده است.

 

 

جاسم کرار بازیکن عراقی تراکتورسازی نیز پس از اخراج به سمت کمک داور بازی رفت و یک سیلی به صورت خانبان زد تا اینکه اندرانیک تیموریان او را به زور از زمین بیرون برد. نکته جالب اینکه کرار در کنار زمین ایستاده بود و خواهش های مسولان امنیتی برگزاری بازی برای هدایت وی به رختکن به نتیجه نرسید.

 

اما اتفاق عجیبی که در جامعه فوتبال افتاده این است که افشاریان در فاصله کمتر از 24 ساعت صحبت های خود در مقابل میلیون ها بیننده را تکذیب می کند!

 

داور دیدار تراکتورسازی – پرسپولیس روز سه شنبه گفت: به عقیده من برخورد مدافع تیم تراکتورسازی با هادی نوروزی به هیچ عنوان خطا نبود و هزار بار دیگر چنین صحنه‌ای را ببینم، اعلام پنالتی نمی‌کنم.

“به عقیده من برخورد مدافع تیم تراکتورسازی با هادی نوروزی به هیچ عنوان خطا نبود”، این اظهارنظر افشاریان بر خلاف نظر او در برنامه 90 بود که پذیرفت این خطا را ندیده است. او در توجیه این تناقض  گفت: من در برنامه 90 برای آنکه به شعور مردم احترام بگذارم و اینکه نگویند، افشاریان آدم یکطرفه‌ای است و حرف هیچکس را نمی پذیرد، قبول کردم آن حرکت خطا بوده، در صورتی که اگر بخواهیم این گونه حرکات را خطا بگیریم، در هر بازی باید 10 خطای پنالتی اعلام کنیم.

وی در ادامه تاکید کرد، اگر هزار بار دیگر مشابه آنچه در دیدار تراکتورسازی – پرسپولیس اتفاق افتاد، تکرار شود را پنالتی نمی گیرد، خاطر نشان کرد: اگر به روند بازی برگردیم، من یکی از بهترین قضاوت‌های خود را در دیدار تراکتورسازی – پرسپولیس انجام دادم.

داور دیدار تراکتورسازی – پرسپولیس خاطرنشان کرد: بازی پرسپولیس – ملوان بندرانزلی را که قبول ندارم، اشتباه کرده باشم. در آن بازی هیچ خطایی به سود پرسپولیس رقم نخورد که من اعلام نکرده باشم. پرسپولیس تیم بزرگی است اما من نباید روی ناحق و خوشامد طرفداران این تیم سوت بزنم. من نباید به نظر کارشناسان توجه کنم، برای من رای و نظر کمیته داوران و ناظر داوری بازی مهم است که تصمیمات مرا تایید کردند. قطعا اگر در آن بازی مرتکب خطایی شده بودم، محروم می شدم و جریمه‌ام می کردند که چنین نشد.

افشاریان در خاتمه تصریح کرد: متاسفانه آدم روحش ناراحت و خسته می شود، از اینکه می‌بیند عدالت رعایت نمی‌شود. متاسفانه طی روزهای اخیر هجمه و فشار زیادی روی من بوده است، آنهم برای قضاوت دیداری که در آن اشتباهی نداشتم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)