پرسپولیس نیوز: افشای اطلاعات مالی در سامانه کدال برای شرکت های بورسی، در پرسپولیس و استقلال آغازه است شد.

 بعد از سال‌ها بی خبری از عملیات مالی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس، اتاق شیشه ای از عملکرد دو باشگاه در حال تشکیل است.

در حالی که کمتر از ۲۴ ساعت دیگر بخشی از سهام دو باشگاه پرسپولیس و استقلال در اتاق نارنجی بازار پایه فرابورس عرضه خواهد شد، هر دو باشگاه با توجه به الزامات قانونی شروع به بارگذاری اطلاعات مالی خود در سامانه کدال کرده اند.

علاقه مندان به هر دو باشگاه با وارد شدن به سایت کدال به نشانی Codal.ir که محل دقیق افشای اطلاعات مالی شرکت‌ها است و جستجوی اسم دو تیم می توانند به ریز دقیق صورت های مالی و تصمیمات مجامع هر دو باشگاه دسترسی داشته باشند.

طبق اطلاعیه منتشره در سایت کدال، مجموع مبالغ قراردادهای بازیکنان و کادر فنی استقلال که نزدیک به ۱۰ سال است در لیگ قهرمان نشده ۱۶۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان است. استقلالی ها برای ۴ خارجی فعلی تیم شان حدود ۴ برابر هزینه ای را پرداخت می کنند که پرسپولیس برای ۳ خارجی فعلی این تیم متقبل شده است!

باشگاه استقلال در فصل جاری برای ۴ خارجی فعلی این تیم هزینه ای بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان را متحمل؛ یعنی چیزی حدود یک میلیون و نهصد هزاردلار! گابریل پین، ژستد، یامگا و آمانوف ۴ خارجی فعلی در اسناد منتشر شده ۵۰ میلیارد تومان برای تیم آبی پوش آب خورده اند؛ یک مربی و سه بازیکن.

مجموع مبالغ قراردادهای بازیکنان و کادر فنی پرسپولیس قهرمان پنج دوره اخیر فوتبال ایران حدود ۱۳۷ میلیارد تومان است.

پرسپولیسی ها ۳ خارجی داشته اند که شامل ۲ بازیکن جوان تاجیک و رادوشویچ کروات است ولی مجموع هزینه هرسه بازیکن نام برده کمتر از ۵۰۰ هزاردلار است.

رقم قرارداد وحدت هنانوف و منوچهر صفروف بازیکنان خارجی پرسپولیس، هر یک ۱۱۰ هزار دلار به ازای هر سال است. وحدت هنانوف و منوچهر صفروف روی هم ۲۲۰ هزاردلار برای پرسپولیس آب خورده اند و قرارداد دروازه بان سابق سرخپوشان پایتخت نیز برای فصل جاری ۲۵۰ هزاریورو بوده است.


 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)