خبرگزاری پرسپولیس : کاپیتان سابق تیم ملی معتقد است كه كي‌روش با وجود زمان زيادي كه در اختيار داشته هنوز نتوانسته تغييراتي را در تيم ملي به وجود آورد و تيم ملي مثل گذشته عملكرد بدي دارد.

افشين پيرواني درباره باخت روز گذشته تيم ملي ايران برابر لبنان، مطرح كرد: به اعتقادم كي‌روش از بالا به فوتبال ايران نگاه مي‌كند وانتقادها را قبول نكرده و برابر آنها با پرخاشگري رفتار مي‌كند. اوبايد تعامل بيشتري با كارشناسان، منتقدان و خبرنگاران داشته باشد و اين ارتباط نزديك شود. او با فدراسيون ايران قرارداد دارد و پول مي‌گيرد؛ اگر قرار باشد ايران بدتر از قبل نتيجه بگيرد درست نيست. در اينكه اسم بزرگي روي نيمكت تيم لي ايران وجود دارد و بار آن را بالا برده شكي نيست، اما به اعتقاد من كار كي‌روش سخت شده است. نمي‌دانم چرا هم در بازي‌هاي ليگ و هم در تيم ملي اصرار به استفاده از تك مهاجم داريم.

وي افزود: ما بايد فوتبالمان را با تيم‌هاي بهتر مقايسه كنيم. لبنان تيمي نيست كه حريف ايران شود. اين تيم ضعيف‌تر از همه تيم‌هاي اين مرحله است. در بازي ديروز بهتر از لبنان ظاهر شديم و فشار بيشتري به اين تيم آورديم، اما در مجموع كي‌روش نتوانسته در تيم ملي تغييري بوجود آورد. نه اينكه نخواسته باشد. اما اين كار از دستش برنيامده است. باز هم مي‌گويم او مربي صاحب سبكي است و حرفي در اين نيست. اما تا امروز تغييري در تيم ملي ايجاد نكرده است. در انتخاب بازيكن يا براساس تاكتيك پيش مي‌رويم يا برترين و برجسته‌ترين‌ها را انتخاب مي‌كنيم؛ كي‌روش تا امروز از روش دوم استفاده كرده است و بهترين‌ها را از ديد خودش به تيم ملي آورده است. هنوز كه هنوز است تيم ملي با تك مهاجم بازي مي‌كند. به جاي اينكه از عمق دفاع حريف حمله را طراحي كند، به فكر ارسال از جناحين است. اما در اين تاكتيك مهاجم ما بين چند مدافع حريف قرار مي‌گيرد. وقتي يك نقر در مقابل چهار نفر دعوا كند معلوم است زورش نمي‌رسد. از طرفي دفاع لبنان هم زير توپ مي‌زد و دنبال دفع توپ از جلوي دروازه‌اش بود.

اين كارشناس فوتبال در ادامه با اشاره به اينكه تيم ملي روزهاي سختي در پيش دارد، افزود: تيم ملي الان باخته و همه مي‌خواهند انتقاد كنند، اما اي كاش اين انتقادها منطقي باشد. الان اگر بخواهيم تيم ملي را بكوبيم چيزي درست نمي‌شود. چون كار تمام نشده است و ما بايد حمايت كنيم. نبايد عليه بازيكن، فدراسيون و كادر فني شعار دهيم. تيم ملي هم بايد تعامل بهتر و بيشتري برقرار كند. هرچند ليگ ما پويا نيست كه از دل آن بازيكن خوب بيرون آيد. توضيح غلطي كه اين روزها در فوتبال ما رواج پيدا كرده اين است كه مي‌گويند ليگ برتر تازه كارش را آغاز كرده است، اما من نمي‌دانم انجام هفت بازي دو ماه بدن سازي و چند بازي تداركاتي براي يك تيم كم است؟ آوردن چنين دليلي دور از واقعيت است.

پيرواني همچنين در پاسخ به اين پرسش كه آيا استفاده كردن از مسعود شجاعي پس از ماه‌ها مصدوميت در بازي ديروز منطقي بود؟ اظهار كرد: ما در تيم نيستيم و نمي‌توانيم به صراحت درباره وضعيت بازيكن صحبت كنيم. شجاعي هم لژيونر در اسپانيا است و ديروز مثل بقيه بود. تيم ملي در برابر لبنان روز بدي نداشت، اما تيم مقابل هم ضعيف بود. به خصوص ما در نيمه دوم فشار زيادي آورديم و صحنه‌هاي تاثيرگذاري به وجود آمد. اما سه امتيازي كه از دست رفت حيف بود چون ما مي‌توانستيم با توجه به تساوي كره و ازبكستان شرايط بهتري در ادامه داشته باشيم. لبنان روز گذشته موقعيتي خلق نكرد و تنها از روي يك ضربه ايستگاهي به گل رسيد. لبنان آمده بود تا بازنده نباشد و وقت‌كشي‌هايي هم پس از به ثمر رساندن گل داشت. اگر ما يك گل از اين تيم جلو مي‌افتاديم ديگر لبنان هم جرأت وقت كشي نداشت.

اين كارشناس همچنين در پاسخ به اين پرسش كه چرا تيم ملي در سه بازي گذشته تنها موفق شده تنها يك گل به ثمر برساند؟ عنوان كرد: تيم‌هاي بزرگ دنيا مثل اسپانيا كه از بازيكناني مثل ژاوي و اينيستا بهره مي‌برند خط هافبك قوي دارند. ما از تك مهاجم استفاده مي‌كنيم و در محوطه جريمه حريف كم تعداد هستيم. دلم مي‌خواهد كي‌روش يك روز بگويد كه چرا از تك مهاجم استفاده مي‌كند. اگر اين سيستم خوب است پس چرا تيم‌هاي بزرگ دنيا سراغ آن نمي‌روند. اگر هم تيمي از اين سيستم استفاده كند مهاجم خوبي در خط حمله‌اش دارد و هافبك‌ها به خوبي آن را تغذيه مي‌كنند.

پيرواني در پايان با بيان اينكه پس از باخت در برابر لبنان ديگر بايد به فكر آينده بود تاكيد كرد: بايد گذشته را فراموش كرد. كي روش بايد به فكر اين باشد كه از اين پس ايرادها را برطرف كند. ما بازي‌هاي سختي در برابر كره، قطر و ازبكستان خواهيم داشت. رفتن به جام جهاني براي ايران از همه لحاظ تاثيرگذار خواهد بود و اميدوارم كارشناسان و منتقداني كه نظر مي‌دهند دلسوزانه صحبت كنند و مربي و بازيكنان تيم ملي نيز به خودشان آيند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)