دوشنبه 7 بهمن (17:05)

مرجع خبری پرسپولیس : هر چند آقای سرمربی خودش سرشار از ناامیدی است و از فردایش هم خبر ندارد ! / اختصاصی

انگاری استاد بیش از آنکه از بعد فنی تاثیر گذار باشد از بعد روحانی روی شاگردش تاثیر گذاشته است ! افشین پیروانی از همان روزی که با هیجان در مقابل دوربین های تلویزیونی قول قهرمانی در هر سه جام را می داد نشان داد بیش از آنکه از قطبی آموزه های فنی فراگرفته باشد شیوه رفتار و گفتارش را یاد گرفته است ! پیروانی انگار تصور می کرد همان که چون قطبی از قهرمانی سخن بگوید نیمی از راه را طی کرده و روح مبارزه طلبی را در ساق های بازیکنان و حتی روی سکوها تزریق می کند . پیروانی از همان روزهای اول سعی کرد در آرایش موهایش و طرز رفتارش رویه سرمربی سایق را در پیش بگیرد تا به این شکل محبوبیت امپراطور فقید را برای خودش به ارمغان آورد . پوشیدن لباس های اتو کشیده براق و تغییر آرایش موهایش پیش از هر چیز کاریزمای شخصیتی قطبی را در شاگردش متجلی کرد اما غافل از اینکه این دو شباهتی به هم ندارند حداقل از بعد مدیریت و بار فنی !
قطبی یک روانشناس خبره بود این را می توان از تمام کسانی که در لیگ هفتم با او و تیمش سر و کار داشتند پرس و جو کرد . افشین قطبی پیش از اینکه شاگردانش را از نظر تاکتیکی آماده کند از نظر روحی تشنه پیروزی می کرد . یادمان نرفته پرسپولیس سال گذشته و در همین مقطع از فصل اختلاف امتیاز فاحشی با تیم صدر نشین “سپاهان” پیدا کرده بود اما قطبی توانست با استفاده از فن روانشناسی روحیه مبارزه طلبی را در تیمش حاکم کرده و نفرات این تیم را به این باور برساند که فقط “پرسپولیس” شایسته کسب عنوان قهرمانی است . منکر شجاعت پیروانی در بدست گرفتن کشتی بحران زده سرخ ها پس از جدایی قطبی نمی شویم و حتی معتقدیم پیروانی به معنای واقعی “قلب شیر” داشت که مسئولیت هدایت این تیم را در آن مقطع بدست گرفت و حتی قول قهرمانی داد !(اگرچه عده ای معتقدند هیجان ناشی از سرمربی گری در پرسپولیس قدرت تصمیم گیری را از افشین پیروانی گرفته بود ) اما او باید می دانست در مقطع کنونی حداقل سوای بحث دانشی تجربه ی لازم را برای هدایت بزرگترین و پر طرفدارترین تیم ایران با حاشیه های گوناگونش ندارد .

این روزها روح تیمی در پرسپولیس مرده . بازیکنان این تیم از سر شکم سیری یا به تعبیری قشنگ تر “بی انگیزگی ” بازی می کنند و تنها دلخوش به اتفاقات فوتبال و بعضا” تکنیک ها و خلاقیت های قردی گاه و بی گاهشان هستند . تو گویی انگار این تیم هیچ چیز برای بدست آوردن ندارد که برای رسیدن به آن تلاش کند ! به نوع بازی ستاره های پرسپولیس کمی بی تعصب و دقیق تر نگاه کنید . علی کریمی که بی شک هم اکنون تک ستاره ی آسمان سرخ هاست هم حالا انگیزه ی روزهای ابتدایی حضورش در پرسپولیس را ندارد و به مدد نبوغ خارق العاده اش گاهی از تیم بحران زده ی پرسپولیس دستگیری می کند . کریم باقری که در سه بازی تیم ملی سه گل به ثمر سانده حالا انگار انرژی و توانش را گذاشته تا برای علی دایی “سرمربی تیم ملی ” خرج کند ! حسین بادامکی هیچ نشانی از یک ستاره ندارد و ایوان پتروویچ به دلایل نامعلوم به روی نیمکت میخکوب شده ! نیکبخت واحدی هفته هاست روی جاده افول قرار گرفته و رحمان رضایی ما را به شک می اندازد که آیا واقعا این همه سال در سری آ بازی کرده ؟!
در این بین شاید تنها علیرضا حقیقی زیر سایه کارخانه “عقاب سازی ” عابدزاده انگیزه هایی برای رسیدن به جایگاهی تضمین شده در پرسپولیس و در مراحل بالاتر رسیدن به پیراهن تیم ملی دارد . اگر قرار بر حفظ افشین پیروانی در صندلی هدایت این تیم باشد افشین دوم (لقب پیروانی) باید تیمش را از نظر روحی دوباره از نو بسازد . پیروانی باید بداند پیش از هر چیز باید روحیه جنگندگی و فزون خواهی را به تیمش تزریق کند و پس از آن امیدوار به پیاده کردن سایر برنامه هایش باشد . هر چند آقای سرمربی خودش سرشار از ناامیدی است و از فردای خودش هم خبر ندارد چه رسد به اینکه بخواهد روحیه را به تیمش تزریق کند

اختصاصی // پویا نوایی – امانت داری – استفاده از این مطلب با ذکر نام مرجع خبری بلامانع است .

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)