مرجع خبری پرسپولیس : کارشناس فوتبال ایران دیدگاه “کارلوس کی‌روش” در دعوت از بازیکنان جوان به اردوی این تیم را قابل تقدیر دانست، گفت: بازیکنان جوان تیم ملی جایگزین‌های مناسبی برای بازیکنان کلیدی و حتی پابه سن گذاشته این تیم نیستند.

 

مسعود اقبالی در خصوص دیدار دوستانه تیم‌های ملی فوتبال ایران و اردن ضمن بیان مطلب فوق گفت:

 

در حال حاضر ما از دو بعد می‌توانیم به وضعیت تیم ملی نگاه کنیم. از یک بعد باید به دیدگاه و استراتژی کی‌روش بابت دعوت و استفاده از بازیکنان جوان تبریک بگوییم اما از بعد دیگر لازم است این موضوع را در نظر داشته باشیم که هنوز بازیکنان جوان تیم ملی جایگزین‌های مناسبی برای بازیکنان کلیدی و حتی پابه سن گذاشته تیم نیستند.

 

وی در همین خصوص افزود: در فوتبال حرفه‌ای دنیا بازیکنان تا 22 سالگی باید به بلوغ تاکتیکی و جسمانی رسیده باشند و از سن 26 سالگی به بعد که آمادگی بدنی آنها شروع به افت کردن می‌کند بیشتر از شعور تاکتیکی و توان ذهنی خود استفاده می‌کنند اما اکثر بازیکنان ما در پایان هر بازی بیشتر از نظر بدنی خسته هستند تا ذهنی. به همین دلیل است که در تیم ملی انجام کارهای بدون توپ کمتر دیده می‌شود.

 

کارشناس فوتبال ایران تصریح کرد: متاسفانه بازیکنان جوانی که به تیم ملی دعوت شده‌اند به بلوغ تاکتیکی و فکری نرسیده‌اند و این موضوع وظیفه باشگاه‌های آنهاست نه سرمربی تیم ملی، چون او فقط نقش هماهنگ کننده بازیکنان را در جریان تاکتیکی تیم دارد.

 

وی در همین خصوص افزود: آوردن نسل جوان به بدنه تیم ملی خوب است اما با این شرایطی که بازیکنان جوان ما دارند هنوز جایگزین‌های مناسبی برای بازیکنانی مانند علی کریمی، مجتبی جباری، آندرانیک تیموریان، جواد نکونام و … نیستند.

 

“تا کی باید فشار تیم روی علی کریمی باشد و یا نگران نرسیدن بازیکنان مصدوم تیم ملی باشیم؟”، اقبالی با طرح این پرسش افزود: با این شرایط اگر تاکید بر جوان شدن تیم ملی داریم باید به صعود به جام جهانی برزیل فکر نکنیم و با حفظ کی‌روش و زمان دادن به وی زمینه را برای تغییر نسل در تیم ملی فراهم کنیم.

 

وی تاکید کرد: فدراسیون فوتبال برای حل این مشکل باید نظارت ویژه‌ای روی عملکر مربیان تیم‌های نونهالان، نوجوانان و جوانان داشته باشد.

 

اقبالی عملکرد دیگر بازیکنان تیم ملی را به نقد کشید و افزود: هنوز می‌بینیم که مدافعان میانی تیم ملی بدون دلیل و برنامه فقط دفع توپ می‌کنند و در هماهنگی با یکدیگر مشکل دارند و یا شاهدیم که تکنیک غلامرضا رضایی در خدمت تیم نیست و یا کریم انصاری‌فرد بصورت مداوم در آفساید قرار می‌گیرد. با این شرایط کی‌روش که هیچ اگر فرگوسن هم بیاید کاری از دستش بر نمی‌آید!

 

کارشناس فوتبال ایران با بیان اینکه نباید در غیاب سه یا چهار بازیکن اصلی خود مقابل تیم درجه سه آسیا تا دقیقه 90 بازی عقب باشیم، گفت: متاسفانه برخی از تیم‌های آسیایی که در رنکینگ فیفا از ما پایین‌تر هستند اما از نظر تاکتیکی بهتر از تیم ما فوتبال بازی می‌کنند هرچند که بازیکنان آنها از نظر سطح تکنیکی به مراتب پایین‌تر هستند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)