تیم التعاون عربستان در شرایطی به مصاف پرسپولیس می رود که نسبت به لیگ عربستان تغییراتی را در فهرست خود داشته و با جذب دو بازیکن عربستانی و چهار خارجی جدید سعی کرده تیمش را تقویت کند.

صدرنشینی با دو برد در آسیا

به نقل از سایت باشگاه پرسپولیس، التعاون حریف عربستانی پرسپولیس با برتری یک بر صفر مقابل الشارجه در امارات و برد غیر منتظره دو بر صفر خانگی مقابل الدحیل با شش امتیاز صدرنشین گروه است اما در لیگ ‌عربستان وضعیتی متفاوت داشته و با برد در هفته پایانی مقابل الفیحا توانسته بقای خود در لیگ عربستان را جشن بگیرد.

تغییرات در کادرفنی حریف عربستانی

التعاون پس از برتری مقابل قهرمان فصل گذشته لیگ امارات و تیم پرمهره الدحیل در پسا کرونا با هفت باخت متوالی اوضاعی بحرانی پیدا کرد و به قول گل‌محمدی دو سه باخت متوالی منجر‌به بازی کردن این تیم با استرس زیاد در ادامه مسابقات شد.

همین نتایج منجر‌به برکناری سرمربی پرتغالی تیم شد و الاثیری دستیار سعودی او به عنوان سرمربی معرفی شده است.

این تیم اما در هفته پایانی لیگ‌ عربستان با شوت محمد السهلاوی در دقیقه ۹۲ برتری مقابل الفیحاء را جشن ‌گرفت و با صعود در رده یازدهم جدول در لیگ ماندنی شد وگرنه می بایست در پلی اف برای بقا بجنگد و آخرین شانس خود را امتحان کند.

نظر جالب گل‌محمدی درباره التعاون

یحیی گل‌محمدی سرمربی پرسپولیس شب گذشته   درباره وضعیت حریف عربستانی گفت:

بعضی‌ها بخاطر شرایط التعاون در لیگ عربستان آنها را تیم ضعیفی قلمداد کرده‌اند اما یادمان‌ باشد این همان تیمی است  که با با ۶ امتیاز صدرنشین گروه است.

سرمربی پرسپولیس می گوید:

التعاون بعد از شروع مجدد لیگ‌شان بعد از کرونا نتایج خوبی کسب نکرد. بازی‌هایی که ما از التعاون دیدیم با نتایجی که گرفتند متفاوت بود. خیلی از بازی‌ها می‌توانستند ببرند ولی گل می‌خوردند و بعد به مشکل نتایج بد خوردند. آنها در کل تیم خوبی هستند که دوندگی بالایی دارند. اخیرا بازیکنان خارجی خوبی به این تیم اضافه شده‌اند. یک مهاجم برزیلی و یک مدافع استرالیایی به این تیم آمده‌اند و در کل ۸-۷ بازیکن خارجی خوب داشتند که نام ۴ بازیکن را رد کرده‌اند.

گل‌محمدی که بازی های این تیم را مکرر به اتفاق همکارانش آنالیز و بررسی کرده می‌گوید:

آنها بازی‌های خوبی در گروه ما انجام داده‌اند. صدرنشین گروه هستند ولی انگیزه بازیکنان ما خیلی بالاست و مطمئنا برای کسب سه امتیاز مقابل این تیم به میدان می‌روند. من خودم خیلی دلم روشن است که در آسیا نتایج خوبی بگیریم.

تقویت تیم با پنج خریدخارجی 

التعاون برای تقویت خود از حدود یک ماه پیش دست به کار شد.آنها که پنج بازیکن خارجی داشتند بنا بر اخبار منتشره در رسانه‌های سعودی چهار بازیکن خارجی جدید را بخدمت گرفتند و دو سه خرید داخلی هم از لیگ عربستان داشته اند.

نفرات جدید این تیم هنوز در بازی رسمی به میدان نرفته اند.

کاسیو گلر برزیلی، ریکاردو ماچادو پرتغالی به عنوان مدافعی باتجربه، نیلدو پترولینا وینگر برزیلی‌ که بیشتر در سمت چپ‌ بازی می‌کند، سدریک آمیسی هافبک دفاعی از کشور بروندی و هلدون راموس مهاجم سرعتی از کیپ ورد پنج بازیکن خارجی التعاون هستند که در لیگ عربستان برای این تیم به میدان رفته و تا آخرین هفته تیم را همراهی کرده و قبل از کرونا هم  برخی‌شان مقابل شارجه و الدحیل به میدان رفتند اما حالا با توجه به چهار خرید جدید برخی آنها از فهرست آسیایی خارج شده و جای خود را به خریدهای جدید داده اند.

 التعاون در هفته های گذشته برای تقویت خط حمله سانه مهاجم سنگالی با سابقه عضویت در تیم فرانسوی سوشو و‌ میچل دوک استرالیایی را بخدمت گرفته و برای تقویت خط میانی هم ساندرو مانوئل از برزیل را‌ جذب کرده و سانتوس از برزیل را  هم به عنوان مدافع جدید خود رونمایی کرده و او را جانشین ماچادو کرده و با توجه به خریدهای داخلی و خارجی‌ با چهره‌ای تقریبا متفاوت به میدان می‌آید. تیم پرسپولیس هم تغییراتی داشته و برخی خریدهای جدید از شانس بازی در ترکیب اصلی برخوردار هستند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)