مرجع خبری پرسپولیس : مسوولان باشگاه پيكان قزوين گزارشي در مورد اهمال‌كاري الونگ‌الونگ بازيكن كامروني خود به سازمان ليگ ارسال كردند تا مسوولان سازمان ليگ به وضعيت اين بازيكن رسيدگي كنند.

البته اين پايان اتفاقات مربوط به الونگ نبود چون اين بازيكن پس از شنيدن چنين شايعاتي از سوي سرپرست تيم با او در اتوبوس درگير شد. ديروز در شرايطي الونگ‌الونگ مي‌كوشيد تا به نحوي صدايش را به گوش مسوولان سازمان ليگ برساند، با او هم‌كلام شديم. مدافع كامروني فوتبال ايران حتي صحبت‌هايي در مورد اعاده حيثيت مي‌كند: «اگر كسي به حرف‌هايم گوش نكند و جواب اين تهمت‌ها را ندهد به فيفا شكايت مي‌كنم و نمي‌گذارم با آبرويم بازي كند.»

حتما خبر داري كه چه صحبت‌هايي در موردت مي‌شود؟

من خبر دارم كه چه صحبت‌هايي در موردم مي‌شود و سوالم اين است كه شما چه ديده‌ايد كه حالا مي‌خواهيد با من صحبت كنيد.

ما مي‌خواهيم بدانيم چه اتفاق‌هايي افتاده و اصلا آيا چنين مسايلي وجود داشته يا نه؟!
اينكه كاري ندارد… بازي را نگاه كنيد و ببينيد كه آيا من مقصر بودم يا نه! اصلا شما بازي را ديده‌ايد؟

ما ديديم ولي متوجه چيز خاصي نشديم و به همين دليل است كه از تو در اين مورد سوال مي‌كنيم.
من با هر كسي در اين مورد صحبت مي‌كنم همين حرف‌ها را مي‌زند. هيچ‌كسي چنين نظري ندارد و فقط مسوولان تيم خودمان اينطوري صحبت مي‌كنند. من توي اين بازي هم با قدرت براي پيكان بازي كردم و خودتان حتما ديده‌ايد كه توي آن صحنه هم چطور خودم را براي دفع توپ پرتاب كردم. تيم ما پنج گل خورد و تمام مشكل اين است كه مي‌گويند چرا من توي يك صحنه نتوانستم جلوي ارسال توپ بازيكن حريف را بگيرم! چرا كسي سوال نمي‌كند كه دو نفر ديگري كه پشت من بودند چطور توپ را نگرفتند؟ چرا كسي نمي‌پرسد كه پيكان چهار گل ديگر را چطور دريافت كرد؟ اصلا چرا مقصران گل‌هاي ديگر را اخراج نمي‌كنند؟ اين حرف‌ها خيلي عجيب و غريب است. اگر قرار باشد كه توي هر گل خورده چند نفر اخراج شوند كه هيچ!

شايد حساسيت‌ها در مورد تو به اين دليل باشد كه صحبت‌هايي در مورد پيوستن تو به پرسپوليس به وجود آمد!
من فقط يك جمله جواب مي‌دهم… چرا آن وقتي كه ما پرسپوليس را با سه گل شكست داديم و من بهترين بازيكن زمين شدم كسي اين حرف‌ها را نزد؟ مگر آن زمان من يك الونگ ديگري بودم و پرسپوليس يك تيم ديگر؟ من الونگ بودم و پرسپوليس هم همين پرسپوليس.

رهقي، سرپرست تيم پيكان گمانه‌زني‌هايي در مورد تو و پرسپوليس كرده و حتي در گفت‌وگو با يكي از سايت‌ها در مورد روابط تو با اين باشگاه صحبت كرده بود.
به هر حال هركسي با توجه به آن چيزهايي كه توي دل و ذهنش مي‌گذرد، صحبت مي‌كند. من هيچ صحبتي با باشگاه پرسپوليس و مديران اين باشگاه نداشته‌ام ولي باز هم مي‌گويم چون هواداران پرسپوليس هميشه به من لطف داشته‌اند و بازيكن اين تيم بوده‌ام، پرسپوليس را دوست دارم. فكر مي‌كنم تنها گناه من اين است كه هميشه صادقانه صحبت كرده‌ام و گفته‌ام پرسپوليس را دوست دارم. اما چرا يك بار اينها با خودشان فكر نكرده‌اند كه چرا الونگ بهترين بازي‌هايش را جلوي همين پرسپوليس انجام مي‌دهد و حتي وقتي توپ از گلر هم رد مي‌شود، الونگ از روي خط توپ را بيرون مي‌زند تا پيكان گل نخورد.

در همين بازي تو تعويض هم شدي!
بله… اواخر بازي تعويض شدم. البته چون كه پيكان گل خورد و احتياج به گل داشت، مرا فرستادند يك خط جلوتر! مگر مي‌شود كه شما به يك نفر از همان شروع بازي اعتماد نداشته باشيد و تا اواخر بازي هم به او زمان بدهيد؟
سوال من از مسوولان پيكان و اين آقايي كه عليه من صحبت كرده اين است؛ دل من با تيم نبود و به قول آنها كم‌كاري كرده بودم پس چرا توي همين چند بازي آخر من گل‌هاي سرنوشت‌ساز و مهم پيكان را زدم. همين اواخر بود كه توي حساس‌ترين بازي مقابل صبا بازي مساوي بود و من دقيقه 94 گل زدم. توي اين اواخر من گل‌هاي خوبي براي پيكان زدم و هيچ وقت فكر نمي‌كردم كه راجع به من اينطوري صحبت كنند. آقايي كه از علاقه پرسپوليس و من هم صحبت مي‌كند اين را بداند كه براي پرطرفدارترين و محبوب‌ترين تيم ايران و كشورش چنين حرف‌هايي را مي‌زند و اين اصلا درست نيست. پرسپوليس تيم بزرگي است و حداقل اي كاش اين آقايان احترام تيم كشورشان را نگه مي‌داشتند. من يك خارجي هستم و در آخرين مرحله دوباره به اروپا برمي‌گردم و بازي مي‌كنم ولي اينها حتي به فكر آبروي خودشان هم نيستند.

خودت قبول داري كه هميشه ارتباط خوبي با باشگاه پرسپوليس داشته‌اي؟
حتما… من آنقدر صداقت دارم كه راستش را بگويم. من هميشه پرسپوليس را دوست دارم. هرچند كه در ايران در باشگاه‌هاي بزرگي مثل سپاهان و استقلال بازي كرده‌ام ولي انصافا پرسپوليس و هوادارانش يك چيز ديگري هستند. هواداران پرسپوليس هميشه نسبت به من لطف دارند. حتي وقتي كه در تيم ديگري بازي مي‌كنم و حتي در شرايطي كه جلوي تيم‌شان بهترين بازيكن زمين مي‌شوم. هيچ كس نمي‌تواند اينها را ناديده بگيرد و بي‌جهت لطف ديگران را فراموش كند. اما هيچ وقت خودم را نمي‌فروشم.

تكليفت با پيكان چه مي‌شود؟
پيكان باشگاه من است. هميشه با قدرت براي اين تيم بازي كرده‌ام و هميشه دلم با اين تيم بوده. من از باشگاه پيكان حقوق گرفته‌ام و به خاطر آن زحمت كشيده‌ام.

پيكان با تو تسويه حساب كرده؟
حدود نيمي از مبلغ قراردادم با پيكان باقي مانده و باشگاه چون مشكل مالي داشته نتوانسته پول مرا بدهد. البته بعضي‌ها مي‌گويند كه چون پيكان نمي‌خواهد پول مرا بدهد دنبال چنين راه‌ها و چنين حرف‌هايي مي‌رود ولي فوتبال در ايران، آسيا و در تمام دنيا قوانين خودشان را دارد و بي‌جهت نمي‌توان كسي را محكوم كرد. با شنيدن اين حرف‌ها آنقدر ناراحت شدم كه با وكيلم تماس گرفتم… اگر همه چيز همين جا درست نشود و قرار باشد كه با آبروي من بازي شود، آن وقت به دنبال حقم مي‌روم و نمي‌گذارم آبرويم را ببرند.

تاكي با پيكان قرارداد داري؟
من به صورت قرضي از دي‌استراداي اسلواكي به پيكان آمدم تا اين تيم را كمك كنم. حالا هم قراردادم با پيكان تمام شده و طبق صحبت‌هايي كه با مدير ايراني باشگاهم داشتم قرار است از تاريخ 12ژوئن(21 خرداد) در تمرينات تيم دي‌استرادا شركت كنم.

نمي‌خواهي به پرسپوليس بروي؟
همان اول كه آمدم ايران و قبل از مذاكره با پيكان بار ديگر با پرسپوليسي‌ها صحبت كرديم، آنها مرا مي‌خواستند ولي بعدا شنيدم كه مسوولان دو باشگاه به توافق نرسيدند و به من گفتند كه برو و به پيكان كمك كن.

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)