پرسپولیس نیوز : بازیکن و مربی سابق پرسپولیس گفت: حساسیت دربی هیچگاه برای هواداران عوض نمی‌شود. باید این بازی را با فکر و حساب شده ببریم و به بازی مهمتر از آن یعنی الهلال برسیم که می‌تواند در کنار خصوصی‌سازی نقطه عطفی برای باشگاه باشد.

علیرضا امامی‌فر در گفتگو با سایت باشگاه پرسپولیس افزود: نفراتی که برابر گسترش فولاد تبریز به میدان رفتند به هر حال عضو این تیم هستند، بعضی از آنها خوب بودند اما بعضی دیگر باید از این فضا که آقای برانکو در اختیارشان گذاشت، استفاده می‌کردند. به نظرم خیلی خوب شد که آقای برانکو این کار را انجام داد چون به ارزیابی لازم از این نفرات دست پیدا کرد.

وی ادامه داد: نفرات ذخیره مناسب، عصای دست مربی هستند. بکن باوئر در مصاحبه‌ای اعلام کرد؛ بایرن مونیخ در فصل نقل و انتقالات اشتباه کرد و آنها نباید دو بازیکنی که می‌توانستند ذخیره‌های مطمئنی باشند را از دست می‌دادند. شما وقتی با نفرات اصلی به نتیجه نمی‌رسید یا زمانی که با مشکل محرومیت و خستگی روبرو می‌شوید با نفرات ذخیره باید تغیبرات را ایجاد کنید. در همین بازی، بعد از دریافت دو گل، برانکو دست به تغییراتی زد که یک گل جبران شد ولی به هر حال توان نفرات محدود بود.

پیشکسوت پرسپولیس درباره ارزیابی خود از شرایط تیم در آستانه دربی و بازی با الهلال خاطرنشان کرد: اینکه پرسپولیس در آستانه این بازی‌های حساس درگیر موضوع خصوصی سازی است، خوب نیست. یک وضعیت بلاتکلیفی ایجاد می‌شود که به تمرکز و تفکر تیم ضربه می‌زند. خوشحال می‌شدیم اگر این کار زودتر اتفاق می‌افتاد. پرسپولیس با توجه به تلاش‌های کادر قبلی و کادر فعلی سه پیروزی در آسیا به دست آورد و صعود کرد. باید این فرصت را غنیمت شمرد. باید تمرکز کنند تا تفکرات پیاده شود. مدت‌ها بود در آسیا با این قدرت کار نکرده بودیم و با توجه به مشکلات عدیده این روند، عظمت پرسپولیس را از حیث هوادار نشان می‌دهد. این عظمت هم از اصالت پرسپولیس می‌آید. باور دارم هر تیمی غیر از پرسپولیس با این مشکلات روبرو بود، به آسانی به دسته پائین‌تر می‌رفت. چه رسد به اینکه خود را در آسیا به عنوان یک مدعی معرفی کند. شما به تیم‌هایی مثل پاس و برق شیراز نگاه کنید، برق شیراز با چند دهه سابقه با مشکلات خیلی کوچکتر از این به دسته سوم رفت. من امیدوارم دیدگاه مدیران ما در رده‌های بالا به پرسپولیس و این پتانسیل بالا برای حل مشکلات خود و دیگران تغییر کند.

امامی‌فر تصریح کرد: دربی شرایط خاص خود را دارد. این بازی جنبه تاریخی پیدا کرده است. شاید با تغییر نسل بازیکنان، حساسیت‌ها نسبت به این بازی تغییر شکل داده باشد ولی برای هوادار هیچ چیز عوض نشده است. فکر می‌کنم پیروزی بر استقلال در نیم فصل اول واکنش هواداران بازیکنان جدید را هم متوجه درجه این اهمیت کرده است. این بازی برای پرسپولیس مهمتر از استقلال است. چون قبل از بازی با الهلال مهم است که بازی حساب شده و با فکر انجام بدهیم.

بازی با الهلال را حتی مهمتر می‌دانم چون فرصت خوبی است تا پرسپولیس بعد از سال‌ها به رده‌های بالا برود و در صورت انجام دقیق و درست خصوصی‌سازی و حل مشکلات مالی و تشکیلاتی، این دو در کنار هم می‌تواند تولد دوباره‌ای برای پرسپولیس باشد.

وی در درباره اهمیت موضوع خصوصی سازی گفت: دیدگاه ما به عنوان هواداران پرسپولیس این است که افرادی تحصیلکرده، با دانش، دارای تجارب علمی و عملی و مدیر مسائل را دنبال می‌کنند که می‌توانند افرادی دلسوز، برنامه ریز، کاردان که مشکلات حقوقی و قانونی نداشته باشند را مسوول این باشگاه‌ها قرار بدهند. به هر حال تجربه‌های این فصل نشان داد که تصمیم‌ها چقدر حساس است و باید فاکتورهای زیادی در نظر گرفته شود و به این جهت امیدواریم اگر این کار انجام می‌شود، به خوبی صورت بگیرد و به نقطه عطف برای پرسپولیس و کل فوتبال ایران بدل شود.

امامی‌فر در پایان افزود: فکر می‌کنم دیگر برای همه روشن است که هواداران چه تاثیری روی پرسپولیس دارند. بازی‌هایی که برابر النصر و بنیادکار انجام شد، یک نمونه بود و من امیدوارم با این درک بالایی که هواداران نسبت به شرایط تیم خود نشان دادند، شاهد همین حضور در دربی و بویژه بازی با الهلال باشیم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)