استقلال ویرانه است، سپاهان گرفتار آمار لیگ و استیل اسیر حاشیه‌ها


مرجع خبری پرسپولیس : پیش‌بینی لیگ در فوتبال حتی از نگاه کارشناسی هم بسیار سخت است، چرا که تیمها در کوران لیگ به صورت طبیعی دچار فراز و نشیب می‌شوند و امتیازهای زیادی را از دست می‌دهند که در شرایط عادی نمی‌توانی آن را پیش‌بینی کنی .


اما با این حال می‌توان با اتکا به آمار به نقاط خوبی رسید که تا حدودی می‌توانی آن را با واقعیت مطابقت بدهی و حداقل روی کاغذ آن را بپذیری و البته که آنچه روی کاغذ نوشته می‌شود به هیچ وجه کپی برابر اصل نخواهد بود.


… و اما پیش‌بینی کاغذی
به صورت سنتی و نگاهی سطحی می‌توانی بگویی امسال این تیمها مدعی هستند. پرسپولیس،‌ سپاهان، ذوب‌آهن،‌ استیل‌آذین، مس، استقلال و تراکتورسازی! نگاهی به وضعیت نقل و انتقالات داشته باشید.  پرسپولیس تقریبا همه نقاط ضعف خود را پوشانده‌اند و تنها در یکی، 2 پست دیگر به دنبال بازیکن می‌گردند که احتمالا آنها را هم جذب خواهند کرد.

 


پرسپولیس در خط حمله و هافبک و دروازه مشکلات بسیار اندکی دارد که قابل حل است و به این ترتیب و با نگاهی به لیست بازیکنان ملی‌پوش این تیم می‌توانی تأکید کنی که پرسپولیس امسال یک پای قهرمانی است.

سپاهان مثل سال گذشته فوق‌العاده است. آنها با جان‌واریویی که از استقلال بردند تنها نقطه ضعف خود را هم پوشاندند و البته که تکلیف عمادرضا هنوز مشخص نیست اما در مجموع سپاهان خوب است.

ذوب‌آهن شبیه به سال گذشته‌اش باقی مانده که این حسن بزرگی است. تراکتورسازی و استیل‌آذین هم یکی به واسطه مربیگری خوب و هوادارانش و دیگری به واسطه خریدهای فوق‌العاده‌اش امسال مدعی هستند. به استقلال که می‌رسیم باید صبر کنیم اما این صبر یعنی از دست دادن

ایده‌ای وجود دارد که می‌گوید پرسپولیس و استقلال یک یا 2 سال در میان قدرت می‌گیرند و بعد به واسطه تعویضهای بی‌دلیل مدیریتی و عدم ثبات مدیریت تخریب می‌شوند! و اگر این ایده نوبتی را بپذیریم باید بگوییم امسال سال پرسپولیس است اگرچه استقلال هم پارسال خوب نبود!

 

از سوی دیگر ایده‌های دیگری هم وجود دارد مثل اینها:
*هر تیمی که قهرمان می‌شود در لیگ ایران سال بعد نمی‌تواند فوق‌العاده شود و قهرمانی‌اش را تکرار کند.
*ذوب‌آهن شخصیت قهرمانی را ندارد.
*استیل‌آذین در بن‌بست حاشیه‌های ستاره‌هایش گیر می‌کند.

 


در واقع اگر آن ایده‌ها را که به واسطه آمار سالهای قبل نوشته می‌شود بپذیریم و استقلالی را که 14 بازیکن آزاد دارد و تنها 6 بازیکن طبق قانون می‌تواند از لیگ برتر بگیرد و زمان را از دست داده و می‌گویند بیش از 6 میلیارد بدهی دارد بررسی کنیم باید بگوییم امسال حتی با فتح‌الله‌زاده هم سال استقلال نیست که نیست. آنها هرچقدر هم تلاش کنند امسال نمی‌توانند تیمی بسازند که در کورس قهرمانی باشد.

از آن سو تیمهای دیگر هم طبق ایده‌های قبلی که ذکر شد بعید است که موفق شوند در نتیجه شاید باید به این گمان رسید که امسال سال پرسپولیس است که هم نوبتش هست هم زمان کافی داشته، هم بازیکن خوب گرفته، هم کادر فنی و مدیریتی‌اش خوبند!

بله، آمار و ایده‌ها می‌گویند امسال سال پرسپولیس است. تیمی که امسال ساخته شده به سادگی باج نمی‌دهد. فراموش نکنید که دایی جاه‌طلب (از نگاه مثتبتش) است و امروز تقریبا همه بازیکنانی را که خواسته بدست آورده.

صبر می‌کنیم و البته که تأکید می‌کنیم آنچه اینجا در ایپنا نوشته شده مقاله‌ای مملو از نگاههای آماری و ایده‌پردازی‌های معمولی است و نه سند! که در فوتبال هر کسی پیش از بازیها بگوید سند می‌زند یا چیزی از فوتبال نمی‌داند و یا دروغ می‌گوید!

 

منبع : خبرگزاری ایپنا

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)