مرجع خبری پرسپولیس : نمایشی که از پرسپولیس زلاتکو کرانچار طی پنج هفته ابتدایی لیگ دیدیم بدون شک بسیاری از معادلات هواداران و کارشناسان را به هم زد و بسیاری از منتقدان که در انتظار ناکامی زلاتکو و تیمش شمشیر را برای حاج عباس انصاری فرد از رو بسته بودند، حال دهان به تعریف و تمجید باز کردند و ناچار کرانچار را سپر بلای آقای مدیرعامل می بینند.

تا زمانی که پرسپولیس اینگونه امیدوار کننده روند رو به رشد خود را ادامه می دهد هیچ کس به خود اجازه نخواهد داد قلم برای انتقاد از این تیم بلند کند، با این حال هنوز هم نکات نگران کننده ای در نحوه بازی پرسپولیس دیده می شود که کرانچار و همکارانش باید هرچه زودتر نسبت به ترمیم آن اقدام کنند.

عملکرد دفاعی :

هرچند خط دفاعی سرخپوشان مقابل ذوب آهن که بی شک یکی از منسجم ترین تیم های لیگ برتر طی دو سال گذشته بود نمره قبولی گرفت اما همچنان با دیدن اشتباهات فردی عجیب و قریب این تیم شگفت زده می شویم . در صحنه ای که منجر به گل تساوی ذوب آهن شد، نبی الله باقری ناشیانه ضربه سر خود را مقابل پای مهاجم حریف انداخت تا به سادگی هرچه تمام تر گل تساوی ذوب آهن رقم بخورد. معمولا در چنین مواقعی وظیفه مدافع، دفع توپ به منتهی علیه بیرونی محوطه 18 قدم است به طوری که یا به طور کلی خطر رفع شده و در غیر این صورت زمانی برای ترمیم خط دفاعی ایجاد شود. با مشاهده چندین باره صحنه گل دریافتیم در صورتی که باقری ها فهم درستی از نحوه جایگیری بازیکنان همدسته داشت می توانست با رها کردن توپ، اجازه رفع خطر را برای عادل کلاه کج فراهم کند . هرچند اشتباهات فردی در دنیای فوتبال اجتناب ناپذیر است اما اگر دریابیم سرخ ها طی همین چند هفته بارها و بارها از این جهت متضرر شدند به خود حق می دهیم نگران عملکرد دفاعی این تیم باشیم. اشتباه سپهر حیدری مقابل استقلال اهواز که منجر به تقسیم امتیازات در آخرین دقایق مسابقه شد، تک گل پاس همدان در هفته سوم رقابت ها روی اشتباه عجیب و قریب حمید علی عسکر، گل دوم النصر در فینال چهار جانبه امارات و دست آخر اشتباه محرز نبی الله باقری ها مقابل ذوب آهن بارها پرسپولیس کرانچار را از کسب پیروزی محروم یا کار را برای جبران گل خورده سخت نمود.

سخت گل می زنند، راحت گل می خورند :

ضعف بزرگ فوتبال ایرانی در پرسپولیس کرانچار نیز نمود دارد. در همان هفته نخست رقابت ها مقابل مس اگر تنها کمی حرفه ای تر توپ در زمین به گردش در می آمد هرگز شاهد گل تساوی کرمانی ها نبودیم. پرسپولیس مقابل تیم خداداد نیز 81 دقیقه برای به ثمر رسیدن گل برتری تلاش کرد اما به سادگی هرچه تمام تر دروازه خود را باز شده دید. در دیدار مقابل ذوب آهن نیز بی جهت پرتاب اوت تقدیم حسن اشجاری شد تا زمینه ساز گل تساوی تیمش باشد.

تعویض های کلیشه ای :

کرانچار بارها و بارها با تعویض های غافل گیر کننده اش نشان داد می تواند نتیجه را تغییر دهد اما به نظر می رسد اصرار بر حضور حمید علی عسکر حتی برای چند دقیقه در میدان آن هم در پست غیر تخصصی نه تنها ثمری برای سرخ ها نداشته که منفعتش تنها نصیب رقبا شده. علی عسکر بارها با اشتباهات بچه گانه امتیازات حساسی را از پرسپولیس گرفته که البته بی ارتباط با اصرار کادر فنی برای بازی کردنش در پست غیر تخصصی هم نیست.

در آن سوی میدان میثم بائو هرچند روند رو به رشدی را طی می کند اما فرسنگ ها با بازیکنی که ستاره ابومسلم بود فاصله گرفته و بعید است به این زودی شایستگی خود را برای پوشیدن پیراهن شماره 10 اثبات کند . با این وجود بائو که در اکثر جنگ های تن به تن توپ را به یار مقابل واگذار می کند اقلب تا پایان مسابقه در زمین باقی می ماند، در حالی که مهدی شیری با وجود عملکرد امیدوار کننده و آمادگی بالا پیچ های نیمکت ذخیره ها را محکم می کند !

حسین بادامکی نیز حکایت مفصلی دارد که شرح آن در حوصله نمی گنجد ! به هر حال امیدواریم زلاتکو هرچه زودتر نسبت به رفع این مشکلات اقدام کند تا شاهد موفقیت های بیشتری از او و تیمش باشیم.

انتهای تحلیل اختصاصی / پویا نوایی – استفاده از این خبر با ذکر نام مرجع خبری پرسپولیس مجاز است

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)