از نگاه امید نظری، بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان علیرضا بیرانوند بهترین بازیکن این تیم در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه بوده است.

امید نظری بازیکنی دورگه ایرانی – فیلیپینی بود که بعد از مقطعی بازی در تیم ملی دیگر از سوی کارلوس کی‌روش به اردوی این تیم دعوت نشد. حالا او در لیگ فیلیپین و تیم Ceres–Negros F.C توپ می‌زند، تیمی که در لیگ امسال فیلیپین توانست عنوان قهرمانی را به دست آورد. آنها در رقابت‌های AFC CUP حذف شدند، اما هنوز امیدوارند در رقابت‌های جام حذفی فیلیپین بتوانند عنوان شایسته‌ای کسب کنند. گفت‌وگوی خبرنگار تسنیم با این بازیکن در زیر می‌آید:

در خصوص قهرمانی در لیگ فیلیپین چه صحبتی داری؟
امسال تیم‌مان دوباره در لیگ قهرمان شد. البته دو هفته قبل قهرمانی‌مان مسجل شده بود. در کل امسال از لحاظ فوتبالی سال خوبی بود، همان‌طور که پارسال برای‌مان خوب بود. متأسفانه از AFC CUP حذف شدیم، در حالی که فصل قبل از مرحله گروهی صعود کرده و به مرحله حذفی رسیده بودیم. با این حال الان فقط رقابت‌های جام حذفی فیلیپین برای‌مان مانده است که دو هفته دیگر شروع می‌شود.

 شرایط خودت در فصل گذشته لیگ فیلیپین چگونه بود؟
امسال برای من سال خوبی بود. من جزو بازیکنانی بودم که بیشتر از سایر بازیکنان برای تیمم بازی کردم و می‌توان گفت همه چیز برایم خوب بود. حتی یک قرارداد جدید نوشتم تا قراردادم را برای یک فصل دیگر تمدید کنم.

 بازی‌های تیم ملی ایران را در جام جهانی ۲۰۱۸ دیدی؟
بله، من بازی های ایران در جام جهانی را نگاه می‌کردم. تیم ملی خیلی خوب بازی می‌کرد. با وجود اینکه در گروه خیلی سختی بود، اما اینقدر خوب بازی کرد که می‌توانست با کمی شانس به مرحله بعد هم صعود کند، ولی فوتبال همین است و چنین اتفاقاتی در آن طبیعی است.  با این حال اعضای تیم ملی باید به خاطر این شرایطی که دارند، خوشحال باشند.

بهترین بازیکن تیم ملی از نظر تو چه کسی بود؟
دروازه‌بان تیم ملی خیلی خوب بود و من عملکرد بیرانوند را دوست داشتم.

این روزها بحث تمدید قرارداد کی‌روش با تیم ملی مطرح است. در این مورد نظرت چیست؟
کی‌روش با تیم ملی نتایج خیلی خوبی گرفته و دو صعود پی‌درپی به جام جهانی داشته است. فدراسیون فوتبال اگر می‌تواند باید یک قرارداد جدید با او امضا کند. کی‌روش هویت خوبی به تیم ملی داده و نتایج خوبی هم گرفته است.

امین، برادر کوچک‌تر تو که دعوت کی‌روش را برای حضور در تیم ملی رد کرد، الان چه شرایطی دارد؟
امین الان دو سه ماه است که در لیگ فنلاند بازی می‌کند و قبل از آن به مدت طولانی مصدوم بود، ولی الان دارد به روزهای خوب خودش نزدیک می‌شود. برای امین بازی در لیگ فنلاند خوب بود تا با انجام بازی‌های متعدد در شرایط مسابقه قرار بگیرد. او تا پایان این فصل با تیمش قرارداد دارد و بعد از آن باید ببینیم چه می‌شود.

آیا او قرار است پیراهن تیم ملی فیلیپین را بر تن کند؟
امین یکسری اقدامات را انجام داده تا در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا پیراهن تیم ملی فیلیپین را بر تن کند.

تو از پدری ایرانی و مادری فیلیپینی به دنیا آمدی، اما بزرگ شده کشور سوئد هستی، کشوری که سامان قدوس دیگر ملی‌پوش ما در آن بزرگ شده است، اما در تیم ملی ایران بازی  می‌کند. نظرت در مورد این بازیکن چیست؟
بله سامان هم به نوعی از کشور ماست. او بازیکن خوبی است که دو سه سال در لیگ برتر سوئد خیلی خوب ظاهر شد و یکی از برترین گلزن‌های لیگ سوئد محسوب می‌شد. امین برادرم خیلی بهتر از من او را می‌شناسد.

 بازی‌های لیگ ایران و اتفاقات آن را پیگیری می‌کنی؟
بله، نگاه می‌کنم و متوجه شدم که اشکان دژاگه و مسعود شجاعی به تیم تراکتورسازی رفتند. لیگ ایران از لیگ‌های خوب آسیاست. حتی می‌بینید برخی باشگاه‌های ایرانی در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا هم خوب بازی می‌کنند. تیم‌هایی مانند پرسپولیس هم همیشه خوب بوده‌اند. آن موقع هم که من تیم ملی بودم با مسئولان وقت پرسپولیس برای حضور در این تیم مذاکراتی داشتم، اما این مذاکرات به نتیجه نرسید که پیراهن پرسپولیس را برتن کنم. فوتبال است و از این مسائل درون آن زیاد است. من هم گلایه‌ای ندارم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)