امیررضا رفیعی گلر جوان پرسپولیس که در دیدار مقابل ذوب‌آهن برای نخستین مرتبه درون دروازه سرخ‌پوشان ایستاد، می‌گوید الگویش در فوتبال علیرضا بیرانوند است.

امیررضا رفیعی جوان که تا به حال بازی رسمی در لیگ برتر انجام نداده بود، از سوی اوسمار برای حراست از دروازه پرسپولیس در دیدار مقابل ذوب آهن انتخاب شد. رفیعی که در آکادمی پرسپولیس حضور داشت، فصل قبل توسط گل‌محمدی به تیم اصلی اضافه شد ولی با حضور بیرانوند فرصتی برای بازی کردن پیدا نمی‌کرد. بالاخره اما در بازی با ذوب آهن روزی که این گلر جوان مدت‌ها منتظرش بود، رسید و او توانست برای اولین بار درون دروازه پرسپولیس قرار بگیرد و حتی موفق شد در این بازی سخت بیرون از خانه کلین شیت کند. به همین بهانه  این گلر جوان و آینده دار در خصوص اولین تجربه اش در پیراهن پرسپولیس گفت و گو کرده. صحبت‌های رفیعی را در ادامه می‌خوانید.

امیررضا در مورد اولین بازی‌ات برای پرسپولیس صحبت کن.
واقعا حس فوق العاده‌ای بود. خدا تلاش‌هایم را دید و بالاخره توانستم برای تیم محبوبم به میدان بروم. خیلی منتظر چنین فرصتی بودم تا بتوانم خودم را نشان دهم. خوشحالم این اتفاق برای من افتاد و از خدا به خاطر لطفی که به من داشت ممنونم. خیلی خوشحالم چون در این مدت خیلی زحمت کشیدم. باید از کادرفنی، همبازیان عزیزم، بزرگترهای تیم و به خصوص علیرضا بیرانوند تشکر کنم که خیلی برای این بازی به من کمک کردند.

قبل از بازی استرس داشتی؟
موقع گرم کردن و قبل از شروع بازی بله استرس زیادی داشتم و اگر غیر این بگویم دروغ گفته ام. ولی وقتی بازی شروع شد و چند دقیقه از بازی گذشت، استرسم رفع شد و مشکلی برای بازی نداشتم. خداراشکر شرایط بازی هم به گونه‌ای بود که توانستم خیلی زود به کار مسلط شوم و بازی خودم را انجام دهم.

فکر می‌کنم آن سیو دقایق ابتدایی هم خیلی موثر بود تا در ادامه بدون ترس به کار ادامه دهی.
دقیقا همینطور است. خوشحالم آن توپ را گرفتم و تیم توانست ریتم خوبش را در ادامه پیدا کند. من وظیفه ام را انجام دادم ولی خب گرفتن آن توپ باعث شد اعتماد به نفسم بیشتر شود و راحت تر بازی را ادامه دهم.

قبل از بازی هم بیرانوند کلی به تو روحیه داد و با تو صحبت کرد. در این خصوص چه صحبتی داری؟
علی آقا فوق العاده است و هرچه از او بگویم کم گفتم. در این چند وقت خیلی من را راهنمایی کرد و کمک کرد راحت بازی کنم. قبل از بازی هم محبت کرد و با من تماس گرفت و کلی روحیه داد. شاید خیلی‌ها از نزدیک بیرانوند را نشناسند و نمی‌دانند که او چه قلب بزرگ و مهربانی دارد. بیرانوند اسطوره فوتبال ایران است و من افتخار می‌کنم با چنین گلری همبازی هستم. واقعا این موضوع برای من افتخار بزرگی است. علی آقا همیشه به من لطف داشته و از من تعریف کرده است. می‌خواستم او را روسفید کنم و خوشحالم این اتفاق افتاد. علیرضا بیرانوند از نزدیک شاهد تمریناتم بود و می‌دید که چه سختی‌هایی می‌کشم تا به هدفم برسم. مثلا من در هشتگرد زندگی می‌کنم و هرروز ۱۰۰ کیلومتر را می‌روم و می‌آیم. برای رسیدن به اهداف بزرگ باید سختی‌های زیادی بکشید و من هم به عشق رسیدن به رویاهایم این سختی‌ها را تحمل می‌کنم. شاید تعریف‌های او به همین خاطر بوده است. همچنین باید از بقیه بچه‌های تیم و به خصوص بزرگترها که کلی به من روحیه دادند و به من کمک کردند تا راحت بازی کنم، تشکر کنم.

شاید کم تجربه بودن تو باعث شد تا هواداران کمی برای حضور تو موضع بگیرند و نگرانی داشته باشند.
دقیقا درست است و من کاملا به هواداران حق می‌دهم. شاید من هم جای آن‌ها بودم نگران می‌شدم و استرس می‌گرفتم. خیلی‌ها تمرینات من را ندیده بودند و نمی‌دانستند چه اتفاقی قرار است رخ دهد. به همین خاطر طبیعی بود که نگران باشند و من کاملا به آن‌ها حق می‌دهم. نظر هواداران برای من خیلی مهم است و امیدوارم بتوانم هر زمانی که برای پرسپولیس به میدان می‌روم، نمایش خوبی داشته باشم تا آن‌ها از عملکرد من راضی باشند.

کار کردن با ننکا چطور بود؟
به نظرم فوق العاده بود. مربی بزرگ و با دانشی بود و خیلی به من کمک کرد. برایش هرجا که هست آرزوی موفقیت می‌کنم. البته این را هم بگویم که مربی فعلی ما یعنی جرسی هم بسیار مربی خوبی است و خیلی برای بازی با ذوب آهن به من کمک کرد. امیدوارم در کنار هم فصل بسیار خوبی را داشته باشیم.

الگوی تو در گلری چه کسانی هستند؟
در ایران که قطعا الگوی من عیلرضا بیرانوند است و به نظرم حتی در آسیا او بدون رقیب است. در فوتبال اروپا هم سبک دروازه‌بانی مانوئل نویر و ادرسون را می‌پسندم و آن‌ها را دوست دارم.

پرسپولیس را با اوسمار در ادامه فصل چطور می‌بینی؟
من ابتدا باید از آقای گل محمدی به خاطر زحماتی که کشیدند تشکر کنم. خداراشکر می‌کنم که شرایط تیم ما عالی است و قطعا روز به روز هم بهتر می‌شویم. در دو بازی اخیر خوب نتیجه گرفتیم و باید همین روند را ادامه دهیم تا در پایان فصل به هدفمان که قهرمانی است، برسیم. شرایط تیم و بچه‌ها فوق العاده است و همگی آماده هستند تا اتفاقات خوبی را برای پرسپولیس رقم بزنند.

قرار است در بازی مقابل نفت و گچساران هم تو درون دروازه قرار بگیری؟
من از این موضوع خبر ندارم و هر تصمیمی که کادرفنی بگیرد، من تابع آن هستم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)