پرسپولیس نیوز : با صراحت می‌خواهیم از کمیته داوران فدراسیون فوتبال بپرسیم به چه دلیل تورج حق‌وردی، دوباره یک بازی استقلال تهران را قضاوت کرد؟

بدون ترديد ما اين حق را نداريم كه براي كميته داوران تعيين تكليف كنيم و حتي رئيس فدراسيون فوتبال هم نمي‌تواند در مورد چينش و انتخاب داوران، به رئيس كميته يا رئيس دپارتمان داوري امر‌ و نهي كند اما ما به عنوان يك رسانه، اين حق را براي خود محفوظ مي‌دانيم كه در مورد ابهامات داوري، از دپارتمان و كميته داوري فدراسيون سؤال كنيم و انتخاب تورج حق‌وردي براي يك بازي استقلال هم ابهامي بزرگ محسوب مي‌شود.

ما براي حق‌وردي احترام قائليم و نمي‌خواهيم در مورد او، مطلبي به ناحق و ناروا منتشر كنيم اما اين داور، 2 بازي جنجالي و پر‌حرف‌ و حديث را براي استقلال در اين فصل قضاوت كرد. در مسابقه با استقلال خوزستان، روي 2 گل آبي‌هاي تهراني حرف‌ و حديث بود و براساس گفته برخي كارشناسان هم 2 گل از 4 گل استقلال تهران، نادرست بود. آن بازي سروصداي زيادي راه انداخت تا اينكه رسيديم به مسابقه استقلال و پيكان؛ گل درست سعيد دقيقي در اواخر مسابقه را حق‌وردي نادرست اعلام كرد و چند ثانيه بعد، استقلال گل زد تا پيكان بازنده شود.

در مورد آن صحنه نيز همه كارشناسان و حتي رئيس كميته داوران، صحت گل دقيقي را تأييد كردند و جنجال زيادي راه افتاد. با‌ وجود اين 2 بازي، قضاوت ديدار استقلال و ذوب‌آهن هم به حق‌وردي رسيد كه يك پنالتي حرف ‌و حديث‌دار هم براي آبي‌ها گرفته شد. ما هيچ قضاوتي روي اين بازي‌ها و عملكرد حق‌وردي نداريم اما از كميته داوران مي‌پرسيم چطور ممكن است بعد از 2 بازي پر‌حرف ‌و حديث، باز هم قضاوت يك بازي استقلال را به حق‌وردي بسپارند؟ حتي يك كودك هم مي‌داند وقتي در مورد يك داور و يك تيم حساسيت به وجود مي‌آيد، نبايد دوباره براي بازي‌هاي آن تيم، از همان داور استفاده كرد؛ موضوعي كه كميته داوران با رعايت نكردنش براي خود حرف‌ و حديث درست مي‌كند و خودش را در مظان اتهام قرار مي‌دهد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)