پرسپولیس نیوز : رئیس اسبق فدراسیون فوتبال گفت: وزارت ورزش  دوست ندارد امثال کفاشیان، عابدینی، دادگان، اسلامیان و تاج در فوتبال باشند.

امیر عابدینی در رابطه با انتقاداتی که در هفته جاری به تغییر برنامه های لیگ شده بود،‌اظهار داشت:‌ در واقع 2 تیم به این برنامه اعتراض داشتند که استقلال و نفت بودند. ما طبق آیین نامه می توانیم بازی ها را 24 ساعت عقب بیاندازیم چون نمی توان پیش بینی کرد که هوای فردا از امروز بهتر است یا آلوده تر. وقتی هم که کمیته اضطرار بیانیه می دهد، ما نمی توانیم بها ندهیم. اگر این کار را کنیم، آن وقت خدایی ناکرده اتفاقی بیفتد، چه کسی می خواهد پاسخگو باشد؟

وی همچنین اضافه کرد: من اصلا قبول ندارم که جابجایی زمان بازیها روی کیفیت فنی تیمها تاثیرگذار بوده است چون آنها می توانند تمرینات خود را در زمان و فضایی مناسب برگزار کنند. در عوض ما نمی توانیم در روز مسابقات تغییر عمده دهیم و یا اینکه آلودگی هوا را کم کنیم. به هر حال در برخی مواقع شرایط ویژه و خاص است و همه باید خودشان را با آن تطبیق  دهند. حتی کلان ترین قراردادها در مواقعی مثل آلودگی هوا، سیل و زلزله تابع شرایط می شوند.

عضو هیات رئیسه سازمان لیگ تصریح کرد: متاسفانه برخی از دوستان این موضوعات را نمی دانند و جوسازی می کنند. این صحبتها غیرکارشناسی است و می گویند ما به هتل رفتیم و برگشتیم. اگر هم قرار بود تیمی اعتراض کند، تراکتورسازی و سیاه جامگان بودند که از شهرستان آمده بودند و سرگردان بودند. متاسفانه برخی به دنبال بهانه هستند چون مدیریت نفت و استقلال قاطعانه این تصمیم را پذیرفتند و تابعیت کردند. استقلال 2 بر یک در مشهد برد و اینجا یک گل هم اضافه کرد، پس چه عدم کیفیتی در بازی این تیم می توان دید؟

عابدینی با اشاره به صحبتهای تند منصوریان بعد از شکست مقابل تراکتورسازی علیه سازمان لیگ گفت: این اظهارات منصوریان دلایل زیادی دارد چون او به دنبال این می گردد که بهانه ای برای عدم نتیجه گیری تیمش پیدا کند. قبل از این بازی هم تیم منصوریان در انتهای جدول بود و او بحث بی پولی را مطرح کرد و مدیریت نفت را به چالش کشید. این تیم پارسال نتیجه می گرفت و امسال نمی گیرد، به خاطر همین منصوریان می خواهد از سازمان لیگ ایراد بگیرد. یک جایی او کی روش را پیامبر فوتبال می کند اما اینجا که باید از او یاد بگیرد، به این مسائل توجهی ندارد.

وی درباره احتمال لغو بازیهای فردای لیگ برتر خاطرنشان کرد:‌ فردا هیچ اتفاقی نمی افتد. الان هوای تهران را که دیدم، باران می آید و هوا بهتر است. مطمئنا بازی پرسپولیس برگزار می شود. به هر حال تیم امید برای اعزام به مسابقات مقدماتی المپیک خودش را آماده می کند و باید به آنها کمک کنیم.

رئیس اسبق فدراسیون فوتبال در رابطه با شرایط تیم امید گفت: این تیم همه بضاعت های لازم را از جمله مدیریت و کادرفنی خوب را دارد اما این به این معنا نیست که صد در صد نتیجه بگیرد. با این حال من خیلی به این تیم برای صعود به المپیک امیدوارم.

عابدینی در واکنش به اظهارات مایلی کهن که گفته کی روش برای تیم امید سناریو دارد، اذعان داشت: کی روش برای تیم امید قطعا هیچ نقشه و سناریویی ندارد اما مایلی کهن هم نقطه نظراتی دارد که برای همه ما قابل احترام است. او در کل در برابر مربیان خارجی موضع دارد و کی روش نیز در همین پروسه قرار گرفته است. درباره حضور کی روش باید فدراسیون تصمیم بگیرد.

وی درباره اینکه گفته می شود وزارت ورزش برای کفاشیان شرط گذاشته که باید کی روش را برکنار کند تا به عنوان رئیس باقی بماند، گفت: اصلا چنین شرط و شروطهایی وجود ندارد. وزارت ورزش  دوست ندارد امثال کفاشیان، عابدینی، دادگان، اسلامیان و تاج در فوتبال باشند. وزیری که سرمربی بزرگ فوتبال را لمپن می نامد و یک کشتی گیر را در راس فوتبال می گذارد، معلوم است که کفاشیان را نمی خواهد. با این حال من مطمئنم که مجمع اقتدار خود را بار دیگر در انتخابات فدراسیون نشان می دهد.

مدیرعامل سابق باشگاه پرسپولیس درباره شرایط پرسپولیس بیان داشت: من شرایط تیم را عالی می بینم اما وضعیت مدیریت باشگاه اصلا در سطح خوبی نیست. شنیدم بعد از 2 ماه هنوز هیات مدیره نه پول هادی نوروزی را پرداخت کرده و نه مصوبه ای برای پرداخت آن دارد. این رفتار خیلی زشت است که بعد از این اتفاق تلخ هنوز مصوبه ای ندارند.

وی ادامه داد: این باشگاه هنوز مدیرعامل ندارد و حتی شنیدم در پرونده های حقوقی نیز به مشکل خورده اند. گیر کارشان برای انتخاب مدیرعامل نیز این است که باید به عنوان یک سازمان دولتی بر اساس قانون ثبت شرکت ها عمل کنند اما هنوز وزارت ورزش به صورت غیرمستقیم به این 2 باشگاه پول می دهد. با این وضعیت فعلا کسی نمی تواند برای پرسپولیس مدیرعامل انتخاب کند.

عابدینی در پایان درباره اعلام آمادگی هدایتی برای کمک به پرسپولیس در نقل و انتقالات گفت:‌ آقای هدایتی چرا باید این حرفها را بزند و چرا باید کمک کند؟ وقتی هیچ جایگاهی برای او قابل نیستند،‌ اصلا نباید جلو بیاید. وقتی بر سر ماجرای واگذاری 2 باشگاه آن اتفاقات رخ داد، کسی آمد یک عذرخواهی کند؟ هدایتی به خاطر عشقش این کار را می کند اما دوستان حتی برنمی تابند که یک بازی را با پول او رایگان اعلام کنند چون از او می ترسند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)