پیشکسوت تیم پرسپولیس گفت: باید مراقب بازیکنان آینده‌داری چون محمد عمری بود تا بتوانند روز به روز بهتر شوند.

سهراب انتظاری در خصوص دیدار پرسپولیس مقابل ذوب‌آهن در هفته نخست دور برگشت لیگ برتر فوتبال ایران اظهار داشت: قبل از هر چیز باید به جای خالی تماشاگران اشاره کرد که زیبایی، جذابیت و کیفیت را از فوتبال ایران گرفته و در این روزهای سرد زمستانی بازی‌ها را بی‌روح و کسل کننده کرده است. تیم‌ها انگیزه لازم را برای انجام بازی‌های مورد انتظار ندارند و حساسیت چندانی در بازی‌های لیگ برتر دیده نمی‌شود. یا این حال امیدوارم پرسپولیس که توانست در نیم فصل اول صدر جدول را مال خود کند نیم فصل دوم را با قدرت و صلابت آغاز کند و بازی قابل قبولی انجام دهد. بازی‌ها در نیم فصل دوم سخت‌تر خواهد بود چون تیم‌ها به شناخت خوبی از هم رسیده‌اند و تیمی می‌تواند برنده باشد که درک بهتری از شرایط مسابقه داشته باشد.

**بازی بدون تماشاگر توی ذوق می‌زند

وی ادامه داد: ذوب‌آهن تیم خوب و جنگنده‌ای است. امیدوارم بازی تدافعی و بسته را همانند پیکان در دستور کار قرار ندهد. اگر هدف ذوب‌آهن بازی دفاعی و استفاده از ضدحمله‌ها باشد از زیبایی مسابقه کم می‌کند. بازی بدون حضور هواداران برگزار می‌شود که به اندازه کافی توی ذوق می‌زند و در صورتی که ذوب‌آهن بازی دفاعی را مدنظر داشته باشد بازی جالبی را نخواهیم دید. کار برای پرسپولیس سخت‌تر می‌شود اما چون تنوع تاکتیکی در این تیم زیاد است راهکارهای مختلفی برای رسیدن به دروازه ذوب‌آهن وجود دارد و با توجه به بازی‌هایی که در هفته‌های اخیر از پرسپولیس دیده شده احتمال پیروزی این تیم در این بازی وجود دارد.

**درصد اعتماد به بازیکن جوان به شدت کاهش یافته

پیشکسوت تیم پرسپولیس در مورد بازی‌های خوبی که محمد عمری در هفته‌های اخیر انجام داده، عنوان کرد: فوتبال ایران سرشار از استعداد است و اگر زیرساخت‌های فوتبال کشور بهتر بود بدون شک بازیکنان مستعد زیادی به تیم‌های لیگ برتری می‌آیند. برنامه‌ریزی طولانی مدت عملی نمی‌شود و مدیرعامل حاشیه امنیت ندارد، سرمربی جایگاه امنی ندارد و این موضوع باعث می‌شود تا درصد اعتماد به بازیکن جوان به شدت کاهش یابد در حالی که در این فصل محمد عمری بعد از آنکه چند بازی انجام داد و با شرایط تیم هماهنگ شد زودتر از آنچه تصور می‌شد در ترکیب تیم جا افتاد و یکی از بازیکنان موثر تیم شد. در این سال‌ها بازیکنان خارجی زیادی وارد فوتبال ایران شدند و هفته‌ها به آنها بازی رسید اما نتوانستند اثرگذاری چندانی داشته باشند در حالی که اگر این فرصت به بازیکنان جوان می‌رسید و هزینه‌های هنگفت جذب بازیکن صرف فوتبال پایه می‌شد بدون شک بازیکنان مستعد متعددی به سطح اول فوتبال ایران می‌رسیدند. امیدوارم تا آنجایی که می‌شود مراقب بازیکنان آینده‌داری چون عمری بود تا بتوانند روز به روز بهتر شوند.

**نمی‌توانیم با اطمینان از قهرمانی تیمی بگوییم

انتظاری  درباره اینکه در پایان نیم فصل اول لیگ برتر سطح کیفی مسابقات را در مقایسه با فصول قبل چگونه دید، تصریح کرد: تیم‌های سرمایه‌گذاری زیادی کردند و فاصله بین آنها کم شده است. تیمی که در میانه جدول حضور دارد اگر چهار تا پنج هفته متوالی برنده باشد یکی از مدعیان جدی قهرمانی می‌شود و بالعکس آن هم صدق می‌کند. تیمی که چند هفته ناکام باشد اگر در کورس قهرمانی هم باشد از جمع مدعیان خارج می‌شود. امکان پیش‌بینی نتایج مسابقات وجود ندارد و متعاقبا نمی‌توانیم با اطمینان از قهرمانی تیمی بگوییم. در این میان عدم حضور تمشاگران باعث شده تا تیم‌ها با انگیزه کمتری بازی کنند و اشتیاق زیادی برای انجام بازی مورد انتظار ندارند. فقدان حضور هواداران موجب می‌شود تا تیم‌ها نتوانند بازی مورد انتظار را انجام دهند و بازیکنان با حداکثر توان در زمین ظاهر نمی‌شوند. امیدوارم شرایط برای بازگشت تماشاگران به ورزشگاه‌ها فراهم شود. 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)