مهاجم سابق پرسپولیس می‌گوید درخشش محمد عمری این نوید را می‌‌دهد که فوتبال ایران بعد از سال‌ها یک پدیده کشف کرده است.

پرسپولیس روز گذشته در یک بازی جذاب و پرگل، در دقایق پایانی تراکتور را شکست داد تا دوباره به روزهای خوب خود بازگردد. سهراب انتظاری، پیشکسوت باشگاه پرسپولیس، در گفت‌وگویی درباره این دیدار گفت: واقعا جای تماشاگران خالی بود که از این بازی باکیفیت لذت ببرند، اما با وجود غیبت تماشاگران و وزش باد که روی بازی اثر گذاشته بود، هر دو تیم به قدری خوب بازی کردند و سطح بازی به حدی بالا بود که همه بینندگان شاهد یک بازی جذاب بودند.

او ادامه داد: بازی دو نیمه متفاوت داشت. در نیمه اول پرسپولیس عالی بود و در نیمه دوم تراکتور به بازی برگشت و عملکرد خیلی خوبی داشت و روان بازی کرد اما ما باتجربه‌تر عمل کردیم و توانستیم با وجود شرایط سختی که ایجاد شده بود، بازی را به نفع خودمان تمام کنیم. این سه امتیاز بسیار ارزشمند بود و قطعا در ادامه روند لیگ تاثیر خودش را نشان می‌دهد. به هواداران تبریک و به بازیکنان خسته نباشید می‌گویم.

انتظاری با اشاره به نتایج ضعیف پرسپولیس در هفته‌های گذشته، عنوان کرد: همه تیم‌های دنیا ممکن است در دوره‌ای افت داشته باشند و اینطور نیست که تیمی بتواند از ابتدا تا پایان فصل عالی عمل کند. گاهی هر چقدر هم خوب بازی کنی نتیجه نمی‌گیری و این طبیعت فوتبال است. ما هم در میانه فصل با مشکلاتی که گریبان‌گیر شد، نتیجه نگرفتیم اما پرسپولیس خیلی زود خودش را بازسازی کرد و به روال خوب خودش برگشت. البته فکر می‌کنم بازی با سپاهان هم بی‌تاثیر نبود و پرسپولیسی‌ها بعد از این بازی از نظر روحی بازسازی شدند و شخصیت خودشان را برگردانند و دو بازی را بردیم.

مهاجم سابق پرسپولیس درباره عملکرد محمد عمری و درخشش او در بازی با تراکتور گفت: فوتبال ما چندین سال بود که پدیده نداشت، اما امسال محمد عمری پدیده فوتبال ما است و در این چند هفته فوق‌العاده بوده است. او جوان، پرانگیزه و بسیار باکیفیت است. دیروز تمام بچه‌ها زحمت کشیدند اما عمری فوق‌العاده بود و گل قشنگی زد و تاثیرگذاری بی‌نظیری روی گل دوم داشت؛ او با اینکه جوان است، چند نفر را دریبل زد اما در نهایت با اینکه می‌توانست خودش بزند، پاس داد و شخصیت بزرگ و حرفه‌ای خودش را نشان داد. امیدوارم او قدر خودش را بداند و از باتجربه‌‌ها هم خواهش می‌کنم به او کمک کنند تا راه درستی را طی کند. این بازیکن می‌تواند سال‌ها سرمایه فوتبال ما باشد. امیدوارم این درخشش، فقط یک جرقه نباشد.

او سپس تاکید کرد: عمری در تیم بزرگ پرسپولیس بازی می‌کند و مربیان او هم بزرگترین فوتبال ایران و آسیا هستند؛ از جمله آقا یحیی، آقا کریم باقری، آقا افشین پیروانی. او باید نهایت بهره را ببرد و همچنین افکار حرفه‌ای داشته باشد. عمر اوج یک فوتبالیست در فوتبال ما ده سال است و تجربه من می‌گوید او باید تمرین خوب، استراحت و تغذیه مناسب داشته باشد. در هر صورت ۵۰ درصد فوتبال تمرین است و ۵۰ درصد دیگر زندگی حرفه‌ای و عمری با رعایت این موارد می‌تواند به راحتی سال‌ها در سطح اول فوتبال ایران بازی کند. او استعداد خیلی خوبی دارد و در اوج جوانی پخته بازی می‌کند و امیدوارم اهداف بزرگی داشته باشد و آینده او را در تیم ملی ببینیم.

انتظاری درباره نیمکت‌نشینی عبدی که در سال‌های گذشته از او هم به عنوان یکی از ستارگان آینده فوتبال ایران یاد می‌شد، گفت: عبدی فوتبالیست قابلی است؛ قبول داریم که با روزهای اوجش فاصله گرفته است. او به روزهای اوج برنمی‌گردد مگر اینکه خودش را بازسازی کند. به نظر می‌رسد او به جایگاه فعلی‌اش راضی شده، اما او باید اهداف بزرگتری داشته باشد و خودش را برگرداند. او باید تمرینات اختصاصی داشته باشد و باید بداند اگر پیراهن پرسپولیس را از دست بدهد، دیگر به این راحتی نمی‌تواند به دست بیاورد. من خودم مهاجم بودم و توانایی لازم را در او می‌بینم اما او باید بیشتر تلاش کند.

وی درباره عملکرد لئاندرو پریرا نیز گفت: هر کسی که پیراهن پرسپولیس را بر تن داشته باشد جایگاه بالایی برای من دارد و من دوست ندارم کسی را تخریب کنم، اما ما در این چهار بازی چیزی از او ندیدیم که البته شاید به این دلیل است که او فوتبال ایران را نمی‌شناسد و یا هنوز به آمادگی لازم نرسیده است.

انتظاری در خصوص رقابت نزدیک سپاهان و پرسپولیس برای صدرنشین بیان کرد: لیگ ما در حال حاضر جذاب شده و کیفیت بازی‌ها بالا رفته است؛ سپاهان، تراکتور، گل‌گهر و پرسپولیس و استقلال خیلی خوب بازی می‌کنند، اما من فکر می‌کنم اگر در بازی آینده مقابل سپاهان، اجازه حضور حداکثر هواداران را بدهند، همه چیز به نفع پرسپولیس رقم می‌خورد. تماشاگران، آزادی را برای تیم میهمان جهنم می‌کنند و اگر آنها تا آخر فصل حضور داشته باشند، پرسپولیس دو هفته قبل از پایان لیگ قهرمان می‌شود. هر چند پرسپولیس الان هم شانس اول قهرمانی است، اما بازی با سپاهان خیلی حیاتی است و حکم فینال را دارد و اگر امتیاز این بازی را بگیریم، صدر را می‌گیریم و دیگر پس نمی‌دهیم.

پیشکسوت پرسپولیس با تمجید از یحیی گل‌محمدی گفت: بعد از سه سال حضور موفق برانکو در پرسپولیس و نیم فصل صدرنشینی با کالدرون، یحیی شاهکار کرد. اینکه یک‌ تیم را قهرمانی بگیری و قهرمان حفظ کنی، واقعا کار سختی است، اما یحیی دو سال تیم را قهرمان کرد و امسال هم جزء مدعیان قهرمانی است. او تنها مربی ایرانی بعد از علی پروین است که افتخارات زیادی برای پرسپولیس کسب کرده است و سرمایه و افتخار باشگاه و ایران محسوب می‌شود. من اگر جای مدیرعامل باشم، سه سال دیگر با او تمدید می‌کنم.

او در پایان در خصوص غیبت گل‌محمدی در بین گزینه‌های هدایت تیم ملی گفت: مسئولان فدراسیون با این کار اعتبار یحیی را بالاتر بردند و حتی باعث تعجب استقلالی‌ها شدند. فوتبالی‌ها متوجه همه چیز می‌شوند و می‌دانند بهترین گزینه برای تیم ملی یحیی گل‌محمدی است. با احترام به علی آقا دایی و امیر خان قلعه‌نویی که افتخار و بزرگ ما است، از نظر من یحیی مربی بسیار موفق بوده است و شایسته هدایت تیم ملی است.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)