مهاجم پیشین تیم فوتبال پرسپولیس اعتقاد دارد، ذهنیت برنده و عملکرد خوب بازیکنان باتجربه دو عاملی بوده که سبب‌ساز قهرمانی شاگردان اوسمار شده است.

سهراب انتظاری در گفت‌وگو با تسنیم درباره پیروزی پرسپولیس مقابل مس رفسنجان و مسجل شدن قهرمانی سرخپوشان در لیگ بیست‌وسوم اظهار داشت: جا دارد ابتدا به بازیکنان و اعضای کادر فنی خسته نباشید بگویم که پس از یک فصل سخت توانستند دل میلیون‌ها هوادار پرسپولیس را شاد کنند. به نظر من یحیی گل‌محمدی هم در این قهرمانی سهیم بود و باید قدردان او هم باشیم. همانطور که انتظار می‌رفت، پرسپولیس یک بازی فوق‌العاده سخت مقابل مس داشت. با توجه به شرایط و حساسیت‌هایی که سرخپوشان داشتند تا در پایان این بازی قهرمان شوند، مس رفسنجان هم یک بازی محکم و خوب انجام داد و از ابتدا آمده بودند که گل نخورند و در ضدحملات هم بتوانند به گل برسند. همه این عوامل باعث شد کار گره بخورد و همه بازیکنان و کادر فنی و همین‌طور هواداران لحظات پراسترسی را تجربه کردند.

وی ادامه داد: پرسپولیسی‌ها می‌دانستند که برای قهرمانی حتماً باید مس را شکست دهند، اما همانطور که دیدید استرس و فشار بازی نگذاشت که سرخپوشان بازی همیشگی‌شان را انجام دهند. البته این را هم باید بگویم که شاگردان اوسمار در فاصله 10، 12 روز سه بازی سنگین انجام دادند که فشار زیادی به لحاظ روحی و جسمی به بازیکنان وارد کرد. پرسپولیسی‌ها تقریباً یک نیمه مقابل نساجی 10 نفره بازی کردند و در بازی با استقلال خوزستان هم بازیکنان خیلی توان گذاشتند تا به پیروزی رسیدند. در واقع یک تیم خسته و تحلیل رفته به لحاظ قوای بدنی، ‌پا به بازی برابر مس گذاشت.

مهاجم پیشین تیم فوتبال پرسپولیس با تمجید از عملکرد مس رفسنجان تصریح کرد: مسی‌ها پس از حضور محرم نویدکیا کاملاً متحول و تبدیل به یک تیمی شدند که فوتبالی رو به جلو بازی می‌کرد و در بازی با پرسپولیس هم عملکرد خوبی داشتند. در این شرایط طبیعی بود که پرسپولیس کار سختی داشته باشد، به ویژه که بازی استقلال با پیکان هم همزمان انجام می‌شد و آبی‌پوشان خیلی زود با دو گل جلو افتاده بودند. برتری استقلال باعث شد فشار مضاعفی به بازیکنان پرسپولیس وارد شود که خوشبختانه در لحظات آخر گل برتری پرسپولیس به ثمر رسید.

«بازیکنان باتجربه، پرسپولیس را قهرمان کردند.»، انتظاری با بیان این جمله خاطر نشان کرد: همه ما دیدیم که با توجه به برتری دو گله استقلال، شاگردان نکونام در آستانه قهرمانی قرار گرفته بودند و از این‌طرف هم پرسپولیس هر لحظه کارش سخت‌تر و استرس بازیکنان بیشتر می‌شد. در این شرایط تجربه بازیکنانی مانند وحید امیری، گولسیانی و امید عالیشاه به کمک تیم آمد. باید بگوییم که پرسپولیس قهرمانی در این فصل را مدیون بازیکنان باتجربه‌ و ذهنیت برنده‌اش است.

وی در واکنش به این موضوع که اوسمار پس از قهرمانی پرسپولیس، برای تمدید قراردادش از مدیران باشگاه زمان خواسته است، گفت: به هر حال این طبیعی است که سرمربی برزیلی چنین تصمیمی گرفته باشد. در این مدت فشار کار بالا بود و اوسمار هم حق دارد که بخواهد استراحت کند. به عقیده من اما مدیران باشگاه نباید فرصت را از دست بدهند و خیلی سریع باید برای فصل جدید برنامه‌ریزی کنند. قطعاً رقبا هم خیلی زود دست به کار شده و کارشان را برای فصل آینده شروع خواهند کرد. مدیران باشگاه باید خیلی سریع با تشکیل یک کارگروه فنی، برای آسیا برنامه‌ریزی کنند. آنها ابتدا باید تکلیف سرمربی تیم را مشخص کنند و بعد از آن برای جذب بازیکنان مؤثر و حضوری پرقدرت در لیگ نخبگان آسیا اقدام کنند. به هر حال پرسپولیس خیلی در لیگ برتر ایران مشکل خاصی ندارد، اما در آسیا شرایط متفاوت است و باید با توان بیشتری حضور پیدا کرد. من معتقدم که پرسپولیس می‌تواند با کمی برنامه‌ریزی درست و تقویت خود در آسیا هم به قهرمانی برسد، همانطور که با دست‌های خالی توانست دو بار در فینال آسیا حضور پیدا کند.

انتظاری در پایان راجع به اعتراض جواد نکونام و بازیکنان استقلال به این موضوع که پرسپولیس با اشتباهات داوری قهرمان لیگ شد، تصریح کرد: ما باید هرچه زودتر VAR را به فوتبال‌مان بیاوریم تا اشتباهات داوری به حداقل برسد. نه تنها پرسپولیس و استقلال بلکه همه تیم‌های لیگ از اشتباهات داوری ضرر کردند، بالاخره تیم‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند و انتظار دارند که حق‌شان ضایع نشود، اما این شرایط باعث نمی‌شود که خیلی راحت بیاییم و بگوییم که پرسپولیس با اشتباهات داوری قهرمان شده است. بازیکنان پرسپولیس تلاش کردند و زحمت کشیدند و حرف‌شان را در زمین زدند. به عقیده من در چنین شرایطی بهترین کار را کادر فنی و بازیکنان پرسپولیس انجام دادند که هیچ واکنشی نشان ندادند و فقط تمرکزشان روی بازی و تمرین بود و در آخر هم مزد زحمات‌شان را گرفتند. صحبت از ناداوری‌ها و قهرمانی ناپاک بهانه است و فقط بابت این است که فشار را از روی خودشان دور کنند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)