امید عالیشاه کاپیتان پرسپولیس گفت:سقف یک چیز بی‌اساس است و چه ایرادی دارد یک تیم بازیکن میلیون دلاری بگیرد.

در روزهایی که نقل و انتقالات به تیتر یک اخبار ورزشی تبدیل شده، هواداران پرسپولیس رضایت چندانی از روند باشگاه ندارد. چند ستاره اصلی این تیم جدا شدند و هنوز پروسه جذب جانشین برای آنها تکمیل نشده است.

امید عالیشاه، کاپیتان باتجربه پرسپولیس میهمان برنامه فوتبال برتر بود و صحبت‌های جالبی در مورد نقل و انتقالات انجام داد. او هزینه‌های سنگین دیگر باشگاه‌ها را درست و طبیعی خواند و سقف قرارداد را بی‌اساس دانست.

او در مورد جدایی ستاره‌های پرسپولیس گفت: وقتی می‌گوییم معیارها بستگی به انتخابشان و تصورات‌شان نسبت به زندگی است. یکی عشقش این است که زندگی بهتری در آینده داشته باشد و یکی از اینکه می‌تواند هواداران دو آتشه را شاد کند لذت می‌برد. همه این‌ها در یک پکیجی که کنار هم می‌گذارید نباید آنهایی که زحمت کشیدند بی‌ارزش شوند. شاید یک‌سری مسائل مثل سقف قرارداد تاثیرگذار بوده است.

کاپیتان پرسپولیس ادامه داد: من حدود 12 سال است که با افتخار اینجا هستم و شاید قراردادم یک سوم بازیکنان درجه دو و سه لیگ برتر باشد. من معیارهایم فرق می‌کند و هیچ منتی نیست و با افتخار در خدمت تیم هستم. باید انگیزه آن افراد برای جدا شدن را هم بدانید و با آنها صحبت کنید و ببینید چه اتفاقی افتاده. بحث سقف شد شاید برای آنها روش‌های پرداختی دیگری هم باشد. واقعیت این است که عدد و ارقامی که می‌شنویم عجیب و غریب است و بعضی‌ها آن را ترجیح می‌دهند چون تفاوت زیاد است.

عالیشاه در مورد سقف قرارداد گفت: سقف یک چیز بی‌اساس است و من نمی‌دانم کجای دنیا این اتفاق میفتد. با توجه به تراز باشگاه‌ها باید هزینه بشود. اکثر باشگاه‌های ایران زیان‌ده هستند. به جای این کارها به تبلیغات محیطی و حق پخش برسیم و به فوتبال پایه برسیم یک تیم باشگاهی دوست دارد هزینه کند و بازیکن میلیون دلاری بگیرد چه ایرادی دارد. الان تیم‌های عربی هزینه می‌کنند مگر درآمد دارند؟ می‌آیند یک بازیکن می‌گیرند و جذب توریست و هوادار دارد و باشگاه می‌تواند درآمدزایی کند. ما اینجا ساختار درستی نداریم. همه آن هزینه‌ها باعث شادی اجتماعی می‌شود‌. این نظر شخص بنده است.

او در مورد قوانین نقل و انتقالاتی ادامه داد: من نمی‌دانم بر چه اساسی یک‌سری قوانین می‌گذارند که فقط باشگاه‌ها باید نفع ببرند. بازیکنان چه گناهی کرده‌اند؟ این جوان‌ها که بازی می‌کنند بیگانه که نیستند. چه شد که شما بالای سی سال را مصوب کردید؟ چه اتفاقی افتاد؟ خواسته با ناخواسته دارند آسیب می‌زنند و التهاب را بیشتر می‌کنند. همینطوری کری و التهاب زیاد است و شما بیشترش می‌کنید. یک هوادار به دیگری می‌گوید شما سقف را شکستید و یک دعوای دیگری ایجاد می‌شود.

او در مورد هزینه بیشتر باشگاه‌های دیگر عنوان کرد: تیم‌های دیگر حق دارند و دوست دارند تیم‌شان قهرمان شود و هزینه می‌کنند‌. ما اشتباه می‌کنیم اگر هزینه نکنیم. من آمار دارم که این فصل یک هزار تومانی از ۲۰ میلیاردی که تعیین کردند بالاتر ندادند.

او در پاسخ به اینکه برخی باشگاه‌ها بازیکن میلیون دلاری دارند گفت: نوش جان‌شان! می‌خواهند برای تیم‌شان هزینه کنند و چه ایرادی دارد.

کاپیتان پرسپولیس در مورد نقل و انتقالات باشگاه‌شان گفت: بازیکنانی که وارد این باشگاه شدند با جو و فضای باشگاه آشنا هستند و می‌دانند چه بار سنگین و مسئولیت سنگینی دارند ولی برای لیگ نخبگان باید تیم بیشتر تقویت شود چون هوادار می‌گوید بس است چند سال قهرمان ایران بشویم؟ دوست دارم قهرمان آسیا باشیم.

امید عالیشاه با اشاره به نقش کلیدی اوستون اورونوف گفت او بازیکنی است که دو مدافع حریف را به خود مشغول می‌کند و می‌تواند خیلی به تیم یاری برساند.

عالیشاه در عین حال به مدیران باشگاه پرسپولیس هشدار داد که فکر فروش اوستون اورونوف را نکنند و گفت با توجه به جدایی چند بازیکن، حفظ اورونوف واجب است.

عالیشاه در مورد شایعاتی که گفته می‌شد او با بازگشت رامین به پرسپولیس مخالف است گفت: یکسری حرف‌ها در دایرکتم می‌آمد که دوست نداشتم و به‌خاطر همین واکنشی هم نشان ندادم. تا امروز در هیچ موردی نه دخالت کردم نه به خودم اجازه دخالت می‌دهم.

وی ادامه داد: حتی درباره انتخاب اوسمار آقای درویش از من و آقای امیری سوال کرد و من پاسخ دادم آقای درویش این مسئله در حیطه اختیارات من نیست و من بازیکن اجازه دخالت نمی دهم و اجازه نمی دهم دیگر بازیکنان هم دخالت کنند و حتی بعد از بازی قهرمانی شنیدم سروش صحبت کرده و اگر می دانستم این اتفاق افتاده با سروش حرف می زدم و می گفتم نباید دخالت کند چون اگر اتفاقی خلاف این قهرمانی می افتاد همه ما زیر سوال می رفتیم و اولین نفر من به عنوان کاپیتان زیر سوال می رفتم که چرا به عنوان بازیکن این کار را کردی. گفتم شما مدیرعامل تیم هستی و تصمیم میگیری و من بازیکن تمام و کمال در خدمت تیم هستم و با تمرین کردن و خوب بازی کردن حمایت می کنم و تیم را به حاشیه نمی برم.

حدود ده روز از آغاز تمرینات پرسپولیس زیر نظر خوان کارلوس گاریدو، سرمربی اسپانیایی می‌گذرد. امید عالیشاه کاپیتان پرسپولیس می‌گوید فشار تمرینات گاریدو حتی از دوران برانکو هم بیشتر است.

کاپیتان پرسپولیس در این خصوص گفت: به شدت تمرینات سختی دارد و من باورم نمی‌شد. ما بعد از زمان آقای برانکو چنین تمرین سختی را سپری نکرده بودیم.

او ادامه داد: سبک آقا یحیی فرق می‌کرد و بدنسازی‌اش بیشتر با توپ بود و همان را با فشار ملایم‌تر آقای اوسمار ادامه داد اما سبک گاریدو فرق می‌کند و بدنسازی‌اش من را یاد برانکو می‌اندازد و حتی به مراتب بالاتر.

عالیشاه همچنین گفت: الان چون اوایل است که تیم را تحویل گرفتند بچه‌ها غر نمی‌زنند ولی آن‌موقع دست‌مان باز بود که منصرف‌شان کنیم ولی الان نه.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)