پرسپولیس نیوز : رئیس کمیته داوران گفت: قهرمانی در شهر خودش نامی برای خود دست و پا کرده ولی اکنون خانواده‌اش از او می‌پرسند که چرا این صحبت‌ها پشت سرش وجود دارد یا فرزندش از او می‌پرسد چرا درباره او این حرف‌ها را می‌زنند؟

 فریدون اصفهانیان درباره علت انصراف محسن ترکی از قضاوت دیدار تیم‌های ملوان انزلی – فولاد خوزستان در هفته یازدهم لیگ برتر اظهار داشت: ترکی به دلیل مشکلی که داشت اعلام کرد نمی‌خواهد در این هفته قضاوتی انجام دهد. ما نیز به او گفتیم باید به فدراسیون نامه بزند و درخواستش را ارائه دهد.

وی افزود: پس از ارسال نامه‌ ترکی به فدراسیون فوتبال با درخواست او موافقت کردیم. این درست است که ترکی از داوران برتر کشورمان است ولی داوران خوب دیگری هستند که بتوانند در لیگ برتر قضاوت کنند.

رئیس کمیته داوران در پاسخ به این سوال که اگر هر داوری از قضاوت انصراف دهد، درخواست او پذیرفته می‌شود، تصریح کرد: ممکن است ترکی از لحاظ روحی و روانی مشکل داشته که نتوانسته در هفته گذشته قضاوت کند. با این شرایط صلاح دیدیم قضاوتی انجام ندهد تا مشکلی برای خودش، تیم‌ها، فدراسیون و کمیته داوران بوجود نیاید. اگر داور دیگری نیز درخواستی ارائه دهد که مورد قبول ما باشد، می‌پذیریم که قضاوت نکند.

وی درباره قضاوت‌های دیدارهای هفته یازدهم گفت: هنوز بازی‌های هفته گذشته را آنالیز نکرده‌ایم ولی آنطور که ناظران بازی به ما گزارش داده‌اند مشکل خاصی در این هفته نداشتیم. برخی مواقع وقتی گزارش ناظران به دست ما می‌رسد متوجه می‌شویم مشکل داوری نداشته‌ایم ولی دوربین‌های تلویزیونی صحنه‌ای را شکار می‌کنند که از دید داور پنهان مانده است.

رئیس کمیته داوران درباره آخرین وضعیت محسن قهرمانی عنوان کرد: ما نیز منتظر مشخص شدن وضعیت قهرمانی هستیم. قهرمانی در حال حاضر با توجه به عملکردش در دیدار سپاهان – پرسپولیس نمی‌تواند قضاوتی انجام دهد.

وی با انتقاد از حرف‌وحدیث‌های بوجود آمده در این چند وقت اخیر، ادامه داد: صحبت ما این است که چطور وقتی قهرمانی در هفته اول لیگ به سود پرسپولیس پنالتی گرفت آقایان نگفتند او به سمت پرسپولیس غش کرده است؟ قهرمانی در شهر خودش نامی برای خود دست و پا کرده ولی اکنون خانواده‌اش از او می‌پرسند که چرا این صحبت‌ها پشت سرش وجود دارد یا فرزندش از او می‌پرسد چرا درباره او این حرف‌ها را می‌زنند؟ چرا باید این مسائل را نادیده بگیریم؟

اصفهانیان در مورد اینکه علی دایی مدارکی از محسن قهرمانی به فدراسیون فوتبال تحویل داده است، خاطرنشان کرد: دایی مدارکی به فدراسیون تحویل داده اما هنوز چیزی به ما گزارش نشده است.

رئیس کمیته داوران درباره اینکه آیا کمیته داوران پس از اتفاقات دیدار سپاهان – پرسپولیس تحت فشار است یا نه، گفت: از اتقاقات پیش آمده ناراحت هستیم ولی تحت فشار نیستیم. همیشه تاکید کرده‌ایم داوران در زمین باید به نحو احسن به وظایف خود عمل کنند. اگر اشتباهی رخ داده باشد تنبیهاتی صورت می‌گیرد اما این موضوع رسانه‌ای نمی‌شود. یعنی قانون به ما اجازه نمی‌دهد که آن را اعلام کنیم.

وی در خصوص ورود مجلس به بحث رشوه گرفتن داوران در مسابقات فوتبال تاکید کرد: از خدا می‌خواهیم که این مسئله شفاف‌سازی شود. بارها گفته‌ام به ذهن‌مان خطور نمی‌کند که چنین اتفاقی افتاده باشد. قطعا با مجلس درباره شفاف‌سازی در این زمینه همکاری خواهیم کرد.

فریدون اصفهانیان و حسین عسگری در دیدار پرسپولیس – فجرسپاسی کنار هم نشسته بودند، در حالی که این دو در گذشته اختلافاتی با یکدیگر داشتند. اصفهانیان در این مورد گفت: مشکلی با یکدیگر نداریم و حتی تلفنی و خانوادگی با یکدیگر رفت‌وآمد داریم ولی در کار باید هر کسی وظیفه خودش را انجام دهد. مگر دشمن بودیم که کنار هم ننشینیم؟ پیش از این اختلاف سلیقه داشته‌ایم که اعلام کردیم هر کسی باید وظایف خودش را انجام دهد.

رئیس کمیته داوران درباره برگزاری کلاس‌های پیشرفته داوران و ناظران داوری گفت: فدراسیون فوتبال با هماهنگی کنفدراسیون فوتبال آسیا 3 روز برای آموزش داوران و 2 روز برای آموزش ناظران کلاس‌های داد برگزار کرد تا آنها بتوانند به یافته‌های جدید دست پیدا کنند.

 

اصفهانیان در حال اشتباه داورانش را با یک اشتباه دیگر توجیه می کند که پنالتی هفته ابتدایی مشکوک بوده واشتباه فاحش داوری نبود ، بازیکنی از حریف در دقایق ابتدایی بازی اخراج نشد و پنالتی هم تبدیل به گل نشده و تاثیری در نتیجه بازی نداشت.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)