خبرنگاران نبودند؛ شما هم نبوديد!

مرجع خبری پرسپولیس : ضياء عربشاهي درباره اظهارات اخير علي دايي عنوان كرد: ايراد گرفتن از خبرنگاران به دليل انتقاد، كار درستي نيست. شما خبرنگاران من، دايي ها، كريمي‌ ها، پروين ها و … را ساخته ايد. من به تنهايي ضياء عربشاهي نشدم. اگر چنين حمايت هايي نبود كسي به چنين جايگاهي نمي رسيد.

 

وي با اشاره به مديريت حبيب كاشاني تاكيد كرد: آقاي كاشاني فوتبال را بلد نيست و قبلا ناظم آموزش و پرورش بوده است. شايد به دليل سابقه اي كه در آموزش و پرورش دارد از علم مديريت با خبر باشد اما دليل نمي شود كه بتواند مديرعامل يك باشگاه ورزشي باشد. كاشاني مي خواهد در كنار علي دايي و حمايت از او خودش را نشان دهد. مربيان و بازيكنان سابق پرسپوليس نياز به چنين كارهايي ندارند. ما در جامعه شناخته شده هستيم.


بازيكن اسبق سرخپوشان در مورد اينكه خيلي از بازيكنان گذشته پرسپوليس داراي مدرك مربيگري هستند، اظهار داشت: من 8 سال قبل مدرك A خود را دريافت كردم. پس علم اين كار را دارم. اگر صحبت از علمي كار كردن است، هستند كساني كه مي توانند روي نيمكت پرسپوليس بنشينند.


عربشاهي تصريح كرد: درست است كه همه صحبت از فوتبال علمي مي كنند اما در فوتبال بيشتر از اينكه علم مهم باشد، مديريت مهم است. فوتبال روانشناسي مي خواهد. نياز به تغذيه مناسب و بدنسازي خوب است. فوتبال يعني 70 درصد شعور مربي؛ اين كه چطور از مهره هاي خود استفاده كند.

وي يادآور شد: متاسفانه شماري از آقايان به اسم كارشناس فوتبال در تلويزيون حاضر مي شوند و با كلمات بازي مي كنند. علي پروين حرف خوبي زد. در روزهايي كه علي پروين و ابراهيم آشتياني در پرسپوليس لب خط بازي مي كردند كسي يادش نمي آيد اما اين روزها هر كارشناسي از بازيكن لب خط صحبت كند مي شود علمي. در آن زمان در تمرين به جاي قيف از ساك استفاده مي شد. پس هر كاري اكنون انجام مي شود آن زمان هم انجام مي شد اما امروزه همه چيز شكيل تر شده است.

عربشاهي در خصوص شايعه حضور محمد دايي در پرسپوليس به عنوان دستيار اين مربي و ادعاي سرمربي پرسپوليس مبني بر اينكه اگر خبرنگاران نبودند تا كنون برادرش دستيار وي مي شد، گفت: اگر اين تيم محمد دايي را به عنوان دستيار روي نيمكت خود داشته باشد، اشتباه بزرگي مرتكب مي شود. من زماني هم كه علي دايي سرمربي تيم ملي بود گفتم نيمكت تيم ملي ضعيف است. چون يك سرمربي بايد از مربياني كنار خود استفاده كند كه همطراز خودش باشند. كادرفني هر چه قوي تر باشد، تيم قوي تر نتيجه مي گيرد. سال گذشته وقتي مجيد نامجو مطلق به استقلال پيوست گفتم وزن نيمكت استقلال سنگين شد و ديديد كه اين تيم نتايج بهتري گرفت.

 

ابراهيمي: مربيگري در فوتبال ديگر عشق نيست؛ تجارت است

ناصر ابراهيمي در مورد اظهارات علي دايي مبني بر اينكه اگر خبرنگاران نبودند بردارم را مربي پرسپوليس مي‌كردم گفت: ممكن است دايي برادرش را به كلاس مربيگري فرستاده و او هم استعداد مربيگري دارد اما اين روزها ديگر در فوتبال به تجربه مربي كاري ندارند.من پر مدرك‌ترين مربي ايران هستم و سال گذشته هم در كلاس روته مولر شركت كرده‌ام اما اكنون خانه‌نشين هستم.

وي ادامه داد: مدارك مربيگري‌ام را براي به گور بردن نگرفته‌ام و حاضرم حتي در زمين‌هاي خاكي نيز جوانان را تمرين دهم و اين كار را هم كرده‌ام و اكنون هفته‌اي سه روز در زمين خاكي تمرين مي‌دهم.زاگالو هم با آن تجربه و افتخار دستيار پريرا مي‌شود.روته ‌مولر كه مدرس فيفا است هم در ايران به عنوان دستيار كار مي‌كند مربيان با تجربه در كنار هم مربيگري مي‌كنند.

ابراهيمي با اشاره به سوابق كادر فني تيم ملي عنوان كرد: مگر افشين قطبي پيش از سرمربيگري در تيم ملي سوابق درخشان مربيگري داشت؟ او هم يك آناليزور بود و به همين دليل منصوريان را دستيارش مي‌كند كه تجربه زيادي در مربيگري ندارد. او نمي‌تواند فردي قوي‌تر از خودش را انتخاب كند زيرا به مشكل مي‌خورد.

مربي اسبق تيم ملي با اشاره به دستمزد زياد مربيان گفت: من با 43 سال سابقه مربيگري 143 ميليون تومان پول نگرفته‌ام. زماني كه در پرسپوليس مربي بودم دستمزدم 18 ميليون تومان بود اما در اين شش سالي كه ما كنار رفته‌ايم دستمزدها نجومي شده و سرمربي 800 ميليون تومان مي‌گيرد و دستيارش 300 ميليون تومان، اما زماني كه من سرمربي تيم ملي بودم ماهي 10 هزار تومان حقوق مي‌گرفتم. آن موقع خودروي پيكان يك ميليون و سيصد هزار تومان بود و خانه 6 ميليون تومان قيمت داشت و من با آن حقوق نه خانه مي‌توانستم بخرم و نه پيكان.

وي ادامه داد: اكنون مربي كه 800 ميليون تومان حقوق مي‌گيرد هم مي‌تواند ماشين بخرد، هم خانه و هم ويلا، ديگر مربيگري در فوتبال عشق نيست، تجارت پرسودي است و همه مي‌خواهند با اين شرايط مربي شوند زيرا يك پزشك متخصص هم نمي‌تواند سالي 800 ميليون تومان درآمد داشته باشد. بنابراين طبيعي است كه همه بخواهند مربي شوند و كيفش را ببرند.

 

 

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)