یک دهه پیش قرار بود استفان آپیا ستاره سابق یوونتوس راهی پرسپولیس شود ولی این انتقال به سرانجام نرسید.

محمد رویانیان مدیری فوتبالی نبود ولی دوست داشت بهترین‌ها را برای تیمش فراهم کند. رویانیان سالی که مدیرعامل پرسپولیس شد، چندین ستاره ملی پوش را به این تیم آورد و تیمی کهکشانی بست.

با این حال خیلی‌ها معتقدند اشراف نداشتن او به مسائل فوتبالی و نداشتن مشاورانی کاربلد باعث شد تا تیمی که او ساخت موفق نشود. رویانیان که ستاره‌هایی مثل بنگر، ماهینی، سید جلال حسینی، کریم انصاریفرد، محمد قاضی، پولادی و… را به خدمت گرفت، علاقه زیادی به ترکاندن بمب در نقل و انتقالات داشت و کل کل عجیبی هم بین او و فتح‌الله‌زاده که مدیرعامل استقلال بود، شکل گرفت.

در ادامه خریدهای پر سر و صدای پرسپولیس، رویانیان به سراغ جذب استفان آپیا ستاره غنایی و سابق تیم‌هایی چون یوونتوس و پارما رفت و قصد داشت این ستاره بین المللی را به پرسپولیس بیاورد. خیلی‌ها فکر می‌کردند، این انتقال به سرانجام نخواهد رسید و این بازیکن به ایران نمی‌آید. برخلاف پیشبینی‌ها رویانیان با آپیا به توافق رسید و این بازیکن هم به تهران آمد تا در تمرینات پرسپولیس شرکت کند.

بعد از ۳ روز تمرین اما مانوئل ژوزه سرمربی پرتغالی وقت پرسپولیس که دوران حضورش در ایران پر از حاشیه و البته ناکامی بود، در کمال ناباوری اعلام کرد ستاره سابق یوونتوس را نمی‌خواهد و نیازی به آپیا ندارد. حتی شایعه شده بود در یکی از جلسات تمرینی و به دستور ژوزه آپیا را به تمرین راه ندادند و این بازیکن به شدت از این موضوع ناراحت شده بود.

آپیا که علاقه زیادی برای پرسپولیسی شدن داشت، به دیدار رویانیان رفت تا مدیرعامل پرسپولیس تکلیفش را مشخص کند. رویانیان هم بعد از چند جلسه گفت و گو با ژوزه نتوانست او را راضی کند و به این ترتیب انتقال آپیا به پرسپولیس منتفی شد. هواداران پرسپولیس در آن زمان علاقه زیادی داشتند تا آپیا به تیمشان بیاید و این بازیکن هم وقتی علاقه زیاد پرسپولیسی‌ها را دید، بعد از ترک ایران با ارسال ایمیلی به باشگاه پرسپولیس از هواداران این تیم تشکر و برای آن‌ها آرزوی موفقیت کرد.

در مورد آپیا شایعه شده بود که او در تست‌های پزشکی رد شده و اینکه به بیماری هپاتیت مبتلاست. موضوعی که هیچوقت ثابت نشد و آپیا هم در مصاحبه ای اعلام کرد اطرافیان ژوزه این شایعات را علیه او راه انداختند تا با منتفی شدن پیوستن او به پرسپولیس، سرمربی پرتغالی بازیکنان مدنظر خودش را به این تیم بیاورد.

در این خصوص شایعه شد ژوره چون آپیا از طریق خود او به ایران نیامد با انتقالش به پرسپولیس مخالفت کرد و در نهایت هم پرسپولیس در همان پست یعنی هافبک دفاعی ضربه خورد. برخلاف دنیزلی که فصل قبلش با پذیرش انتقال بازیکنانی چون ایمون زاید و آسمیر آودوکیچ دروازه بان اهل بوسنی کمک زیادی به پرسپولیس کرد.

آپیا که ستاره یوونتوس و کاپیتان تیم ملی غنا بود، در پست‌هافبک دفاعی و میانی بازی می‌کرد و در صورتی که به پرسپولیس می‌آمد، یکی از بزرگترین بازیکنان خارجی بود که تا آن زمان به فوتبال ایران آمده بود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)