مرجع خبری پرسپولیس : حكايت مديريت عباس انصارى فرد در پرسپوليس، حكايت تصميمات نافرجام و وعده هاى بى سرانجام و روياهاى سوخته است. حكايت وعده هايى كه حتى يكى از آن هم محقق نشده. از كسب ۳ جام صحبت نمى كنيم. از حفظ سهميه در آسيا حرف نمى زنيم. از آسان ترين كار دنيا حرف مى زنيم. از انتخاب سرمربى، كارى كه براى يك آدم قابل و كاردان، آسان ترين كار دنياست. واقعاً عقد قرارداد با يك مربى۲ ماه طول مى كشد؟

برگرديم به عباس انصارى فرد. وقتى براى سومين بار به پرسپوليس برگشت، خوشحال شديم. گفتيم كسى آمده كه خوب يا بد، ختم مديريت است و مى داند بايد چطور كارش را پيش ببرد. با خود گفتيم او چون قبلاً هم در پرسپوليس حضور داشته مى تواند پرسپوليس را به خوبى اداره كند. با خود گفتيم بازگشت او براى سومين بار يك دليل داشته و آن، قدرت بالاى او در تصميم گيرى است. با خود گفتيم او به دليل تجربه اى كه دارد، مى تواند در مدت زمانى بسيار كوتاه، بهترين تصميمات را اتخاذ كند. مثل اينكه اشتباه مى كرديم!

حكايت پرسپوليس عباس انصارى فرد، حكايت از دست دادن سرمايه است. اين سرمايه هم فقط پول هاى باد آورده سازمان يا هدايتى نبود كه با تصميمات نادرست مديرعامل پرسپوليس، آتش گرفت و خاكستر شد، از آن مهم تر «زمان» است كه براى عباس انصارى فرد، كوچكترين اهميتى ندارد. از حذف پرسپوليس در آسيا مدتى طولانى مى گذرد اما اين تيم هنوز سرمربى ندارد. جالب اينجاست كه شاهين پارس جنوبى كه مركب صعودش به ليگ برتر هنوز خشك نشده، سرمربى دارد و نفرات نسبتاً بهترى را جذب كرده. يادتان باشد كه شاهين از نگاه عامه مردم، گزينه اول سقوط به حساب مى آمد. اين را براى
نشان دادن عمق فاجعه در پرسپوليس نوشتيم. پرسپوليس با وجود داشتن

 قدمتى ۴۰ ساله و سابقه ۲ بار قهرمانى در ليگ حرفه اى و برخوردارى از نفرات بسيار باتجربه، هنوز در ظاهر از تيم ۱۸ ليگ برتر نيز عقب تر است… و اين يعنى فاجعه!
•••
عباس انصارى فرد كه به پرسپوليس برگشت، منتظر تصميمات خوبش بوديم. او با حمايت نكردن از افشين پيروانى شروع كرد و بعد با انتخاب وينگادا سرمربى اخراجى تيم ملى اردن، دومين تصميم غلط خويش را گرفت.بعد از آن انصارى فرد خود به يك جنگ داخلى در كادر فنى دامن زد و با كنار گذاشتن پيروانى و سعداوى و انداختن گناه اين كار بر گردن وينگادا، آتشى را روشن كرد كه تا يك هفته در رسانه ها بازتاب داشت. اين قضيه اعتراف وينگادا مبنى بر اينكه در اين قضيه هيچ دخالتى نداشته و بركنارى دستياران، ايده خود انصارى فرد بوده، همه را شگفت زده كرد. تصميم بعدى انصارى فرد ابقاى وينگادا در پرسپوليس بود. وينگادا ماند و در ۳ جام با پرسپوليس بدترين نتايج را گرفت. پرسپوليس تا پايان فصل با مربى پرتغالى ادامه داد و به هيچ جا نرسيد تا ۱۰ ميليارد بودجه، به هدر برود!
•••
كارنامه عباس انصارى فرد، نامطلوب تر از آن بود كه در تيم ماندنى شود اما ممانعت سازمان بازرسى كل كشور از بازگشت حبيب كاشانى باعث شد تا او «دم دست ترين» گزينه ممكن براى ادامه كار در پرسپوليس باشد. او ماند و شرايط امروز پرسپوليس را به وجود آمد. كريمى با اين تيم هنوز ثبت نكرده، نورى و مازيار زارع جدا شده اند، محسن خليلى به دنبال تيم ديگرى مى گردد و بازيكنان پايه پرسپوليس كوچكترين شانسى براى بازى در تيم بزرگسال خود ندارند!
•••
عباس انصارى فرد پس از ناكامى هاى به وجود آمده در فصل قبل، صراحتاً قول داد كه خيلى زود بهترين تصميمات را براى فصل جديد اتخاذ كند. او قول داد كه كمك كند تا پرسپوليس با انتخاب بهترين ها، خود را براى آغازى مقتدرانه آماده كند. اين اتفاق اما تا به امروز نيفتاده. ستاره هاى فصل نقل و انتقالات هيچ كدام به اين تيم نيامده اند. پرسپوليس هيچ ملى پوشى را به خود اضافه نكرده. اين تيم حتى يك بازيكن از تيم هاى پايه خود را به ليست بزرگسال اضافه نكرده. عباس انصارى فرد همچنين با تلف كردن وقت كار را به جايى رسانده كه پرسپوليس در فاصله ۳ هفته مانده به آغاز ليگ برتر «سرمربى» ندارد!
•••
روال مديريت باشگاه اين است كه مدير اول كميته يا سرمربى را انتخاب مى كند و بعدكادر فنى بسته مى شود و بعد باشگاه جذب نفرات جديد را با نظارت كادر فنى يا كميته فنى آغاز مى كند. عباس انصارى فرد اما شيوه متفاوتى را انتخاب كرد. او ابتدا بازيكنان را جذب كرد، بعد به تشكيل كميته فنى پرداخت و بعد دستياران را به تيم اضافه كرد و بعد دوباره بازيكن گرفت و تا به امروز هم سرمربى را انتخاب نكرده است. نكته جالب كار اينجاست كه شيوه كار او با شيوه كارى برادرش در باشگاه راه آهن شباهت كامل دارد. اين ۲ برادر اول بازيكن جذب مى كنند و بعد سرمربى! كسى مى داند چرا؟!
•••
قرار بود حميد درخشان آغاز كننده پرسپوليس در فصل جديد باشد اما پرسپوليس آن قدر دست دست كرد كه درخشان هم عطاى كار را به لقايش پرداخت و به پيكان رفت. وضعيت پرسپوليس ۸۹-۸۸ را بايد اينگونه توصيف كرد. بدون سرمربى، آشفته از نظر ساختارى، نا آماده براى شروع مسابقات ليگ و محاصره شده توسط رقبايى كه براى شكست دادن اين تيم بسيار آماده و روى فرم هستند.
•••
عباس انصارى فرد از ۲ ماه پيش تا به امروز مشغول انتخاب سرمربى است. شايد اگر او قصد داشت در اين مدت پاى پياده به اروپا برود و آنجا شهر به شهر با مربيان مختلف مذاكره كند، تا به حال به نتيجه رسيده بود اما حيف كه هنوز به سرانجامى نرسيده است! او براى چندمين بار طى يكماه اخير وعده داده كه ظرف امروز و فردا زحمت انتخاب سرمربى را مى كشد اما هيچ بعيد نيست كه اين اتفاق امروز هم صورت نگيرد و پرسپوليس باز هم با بلاتكليفى پيش برود. اينكه قرار است نام چه كسى از كلاه شعبده بازى عباس انصارى فرد بيرون بيايد، فعلاً نامشخص است با اينحال پرسپوليس حتى اگر امروز با حضور سرمربى خود استارت بزند هم يك ماه از بقيه عقب تر است.
•••
«عباس انصارى فرد» قطعاً در شطرنج مديريت نمره خوبى نمى گيرد اما شطرنج را قطعاً خوب مى شناسد.او با سياست هاى خود، پرسپوليس را در وضعيت «آچمز» قرار داده. بى نظمى موجود آنقدر بالاست كه سازمان ريسك بركنارى مدير را به خود نمى دهد چرا كه كس ديگرى حاضر نيست اين پرسپوليس درب و داغان را تحويل بگيرد! در حقيقت وقت تلف كردن هاى انصارى فرد باعث شده تا در پست هاى خود ماندنى شود هرچند سؤال اينجاست كه آيا با شروع مسابقات و ثبت نتايج پرسپوليس كه بعيد است خوب باشد سازمان همچنان چشم هاى خود را روى اين قضيه خواهد بست

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)