مرجع خبری پرسپولیس : از هفته ششم ليگ برتر پرسپوليس در ورزشگاه آزادى مقابل شاهين بوشهر تن به تساوى ۲ بر ۲ داد تا عملكرد تيم و كادر فنى بيش از پيش زير سوال برود. حواشى متفاوتى اين تساوى را تحت الشعاع قرار داد. عباس انصارى فرد مدير عامل پرسپوليس در رابطه با اين ديدار و اتفاقات جانبى آن گفت وگويى با ما داشت كه در ادامه مى خوانيد:
پرسپوليس مقابل شاهين ضعيف ترين بازى خود را به نمايش گذاشت، چرا؟
بازى خوبى براى ما نبود و بازيكنان و مربيان تيم عملكرد رضايت بخشى در اين مسابقه نداشتند. ما نبايد شاهين را با وجود داشتن تنها ۲ امتياز و قعر نشينى در جدول ليگ، دست كم مى گرفتيم. پرسپوليس در ۲ بازى اخير در عين داشتن فرصت براى كسب ۲ پيروزى، ۲ تساوى به دست آورد. برنامه ريزى فنى تيم ما بايد به گونه اى باشد كه حداقل پيروزى در بازى هاى خانگى را از دست ندهيم.


عملكرد كرانچار را چطور ارزيابى مى كنيد؟
از عملكرد داور اين مسابقه راضى نيستم. ضمن آن كه بازيكنان هم در آخرين لحظات دقت كافى نداشته و بازى را به خيال بردن و تمام شدن، رها كردند. درباره مسائل فنى اين مسابقه، كميته فنى باشگاه بايد بررسى كرده و نظرش را اعلام كند. ضمن اينكه كرانچار بايد پاسخگوى كميته فنى باشد.


اين ناكامى به نظر شما متوجه كرانچار است؟
بعد از گذشت ۶ هفته سرمربى هنوز از بازيكنان تيم شناخت پيدا نكرده است و از تمام توان تيم مقابل حريفان استفاده نمى كند. نمى دانم كرانچار منتظر چه موقعيتى است تا به ساير نفرات تيم نيز فرصت بازى دهد.
يعنى معتقديد كرانچار بايد در بازى به تركيب دست بزند؟


پرسپوليس فقط ،۱۳ ۱۴ بازيكن نيست كه در بازى شاهد بازى آنها باشيم.
ما بايد در طول ليگ از تمام قدرتمان استفاده كنيم. پرسپوليس متأسفانه در اين چند ساله هميشه مقابل تيم هايى كه بسته بازى مى كنند دچار مشكل مى شود. ما از كرانچار توقع داريم به عنوان يك مربى سطح بالا در اسرع وقت نسبت به رفع مشكل اقدام كرده و شجاعت بيشترى در استفاده از بازيكنان داشته باشد
.
مشكل تيم مربوط به خط دفاعى و دروازه بانى تيم نيست؟
با احترام به تيم شاهين بايد بپذيريم ۲ گلى كه تيم ما خورد گل هاى استثنايى بود. ميثاق معمار زاده در طول اين فصل بازى هاى خوبى انجام داده است و از سوى هواداران حتى بازيكن هفته نيز انتخاب شده است و نبايد تمام ضعف هاى تيم را گردن اين بازيكن جوان خوش آتيه انداخت.
هيچ كس انتظار نداشت پرسپوليس در آزادى مقابل تيم ته جدولى شاهين متوقف شود؟
هنوز چيزى را از دست نداده ايم. خوشبختانه در اين هفته تمام مدعيان امتياز از دست دادند و هنوز فاصله زيادى با صدر جدول نداريم و مى توانيم با پيروزى در ديدار هاى آينده به صدر جدول صعود كنيم. من مطمئن هستم با آشنايى بيشتر سرمربى از بازيكنان، توقعات هواداران برآورده خواهد شد. ملاك سنجش يك تيم يك بازى نيست.
در اين بازى نقاط ضعف تيم بيشتر نمايان شد. مهاجمان در اين ديدار خوب تغذيه نشدند و تقريباً در تمام خطوط تيم دچار مشكل بودند!
بله ما مهاجمان خوبى داريم كه بعضاً نفوذ هاى قابل قبولى هم داشتند اما خوب تغذيه نشدند. خط ميانى ما نتوانست پاس هاى خوبى در عمق دفاع حريف يا جناحين به اين بازيكنان بدهد. باقرى بازيكن بسيار خوبى است اما تنها بود. فكر مى كنم بهتر بود مهدى شيرى به خط ميانى اضافه مى شد.
نظر شما در خصوص انتقاد تند هواداران و عكس العمل بادامكى چيست؟
دراينجا مسأله درستى يا نادرستى رفتار هواداران مطرح نيست. مهم اين است كه بادامكى و ساير بازيكنان بايد بدانند اسطوره هاى بسيار بزرگى در پرسپوليس نيز در ورزشگاه به آنها انتقاد و حتى توهين شده است اما آنها سرشان را پايين انداخته و از زمين بيرون رفته اند.
درآن شرايط، بازيكن هم تحت فشار است و شعار هاى هواداران و رفتار آنها مطمئناً بازيكن را به عكس العمل وا مى دارد؟
هوادار با زبان روزه و كلى هزينه به ورزشگاه مى آيد و از تيم محبوبش توقع دارد اما وقتى توقعاتش بر آورده نشود، حق اعتراض دارد من به عنوان مدير عامل باشگاه به هيچ عنوان نمى توانم از رفتار بادامكى دفاع كنم. او را به كميته انضباطى باشگاه مى كشانم وهمين نكات را به او گوشزد خواهم كرد.
گفتيد كرانچار بايد به كميته فنى جواب گو باشد. در گذشته كميته فنى همواره نقش پررنگى نداشته آيا در اين مقطع هم چنين رويه اى وجود دارد؟
به كميته فنى باشگاه اختيار داده ايم تا در مسائل فنى تيم به صورت كامل ورود داشته باشد. اين كميته دكورى نيست و حتى در مباحث فنى بايد در مقابل مديريت پاسخگو باشد. آنها بايد عملكرد تيم را به دقت بررسى كنند و گزارش هايشان را در جلسات ارائه كنند. اكنون شرايطى نيست كه بخواهيم نماينده اى را از اين كميته به نيمكت مربيان بفرستيم اما در عين حال كميته حتماً بايد فعال تر از گذشته كار كند.
با اين تساوى و عملكرد ضعيف تيم امكان تغيير شما وجود دارد؟
تصميم گيرنده رئيس سازمان است. باخت و تساوى در تغييرات نبايد تأثير گذار باشد. مهم اين است كه در مورد باخت چه كاستى و كم كارى هايى شده است. اگر كم كارى ها از سوى مديريت باشد، من بايد عوض شوم اما اگر بر اثر فوتبال و حادثه باشد اين اتفاق نبايد رخ دهد.
پرسپوليس پارسال با تغييرات مداوم در كادر فنى توانست نتيجه بگيرد. فكر نمى كنيد اين بار نوبت شما باشد؟
اگر قرار باشد با يك يا ۲ باخت تحت تأثير فشار هاى روانى، مدير عامل پرسپوليس عوض شود اين تيم همين روند را تا چندين سال آينده دنبال خواهد كرد. پس بهتر است به هر مديرى وقت داده شود. البته اين حرفها به خاطر اين نيست كه من به صندلى مديريت تكيه زده ام.
على پروين براى ديدن اين بازى به ورزشگاه آمده بود. نظر ايشان درباره بازى چه بود؟
دقايق پايانى بازى و پيش از به ثمر رسيدن گل تساوى شاهين، لحظاتى با على پروين گفت و گو كردم. آقاى پروين در آن دقايق از عملكرد بازيكنان راضى نبودند

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)