مرجع خبری پرسپولیس : انصاري‌فرد: پشت پرده‌اي ندارم كه كريمي آن را فاش كند

جدايي علي كريمي حاشيه هاي زيادي را براي عباس انصاري فرد و پرسپوليس به وجود آورد ولي مديرعامل سرخ ها معتقد است كه اين اتفاق باعث تضعيف تيمش نمي شود.

مدير عامل پرسپوليس در آستانه شروع ليگ در مورد جدايي كريمي و مسائل مختلفي كه در اين مدت به وجود آمد با خبرگزاري فوتبال ايران،گفت و گو كرد.

گفته مي‌شود شما به به دليل تشكيل جلسه شبانه با علي كريمي از فرخزادي و نژادفلاح شديداً ناراحت هستيد؟
اصلا چنين چيزي نيست، من در جريان اين جلسه بودم و حتي با دوستان هيأت مديره نيز در جلسه تماس‌هايي داشتم بنابراين هيچ ناراحتي‌اي از نژادفلاح و فرخزادي ندارم.

هدايتي در رابطه با جذب كريمي گفته كه او را يك‌سال امانت گرفتيم. نظر شما چيست؟
من صحبت خاصي ندارم فقط مي‌توانم بگويم اين امانت را داشته باشند و در اين فصل هم برايشان آرزوي موفقيت مي‌كنم.

شرايط پرسپوليس را در قياس با فصل گذشته چطور ارزيابي مي‌كنيد؟
از كيفيت بازيكنان كاملا راضي هستم. ضمن اينكه ما مربي بزرگي را جذب كرديم كه شرايط را كاملا به سود ما تغيير داده است. فكر كردن و عملي ساختن بيشتر برنامه‌هايمان تا حدود زيادي ما را به آرامش رسانده است.

اصلي‌ترين خواسته شما از كرانچار چه بوده؟‌
فوتبال زيبا و بعد هم قهرماني تيم. در صحبتي كه خيلي صريح با كرانچار داشتم به او گفتم من فقط از شما قهرماني مي‌خواهم. ايشان در ادامه حتي بحث دومي و ميزان پاداش را از من جويا شدند، اما بعد از تاكيد من براي كسب عنوان قهرماني، حتي از پاداش دومي‌شان هم گذشتند و خواسته قهرماني ما را پذيرفته و به حساسيت باشگاه براي كسب اين عنوان پي بردند.

فكر مي‌كنيد براي قهرماني خواسته‌هاي اين مربي را برآورده كرديد؟

مهم‌ترين و اصلي‌ترين ابزار براي سرمربي تيم،‌ بازيكنان مؤثر و تاثيرگذار هستند كه در اين زمينه ما بهترين بازيكنان را براساس نيازمان جذب كرديم و كرانچار نيز صراحتا از جذب بازيكنان جديد اظهار رضايت كرد.

برخلاف برخي گفته‌هايتان، كرانچار صراحتا از قهرماني حرف نزده و حتي اعلام كرده كه نبايد از او بيش از حد انتظار نداشته باشند؟‌
اينها حرف‌هايي است كه از قول او نقل مي‌شود، من به اين حرف‌ها استناد نمي‌كنم و براي من حرف‌هايي كه خودم با سرمربي به صورت خصوصي مي‌زنم اهميت دارد اما جدا از اين مسائل به يك اصل نيز اعتقاد دارم و آن اين است كه كرانچار مانند ساير مربيان براي عملي ساختن برنامه‌هايش نياز به زمان دارد، ما نيز اين زمان را در حد معقول در اختيار ايشان قرار مي‌دهيم.

انتقادي كه از شما مي‌شود به اين نكته باز‌مي‌گردد كه پرسپوليس را از ستاره‌هايي كه در مواقع بحراني گره كور تيم را باز مي‌كردند خالي كرديد؟‌
من اين حرف را قبول ندارم، براي اين صحبتم هم دليل دارم. ما در ديدار با پاس همدان در شرايطي كه در آستانه حذف قرار داشتيم با وجود 9 نفره شدن حريف در 20 دقيقه نتوانستيم با وجود ستاره‌ها نتيجه بگيريم. جدا از آن در ديدار با بنياد كار نيز ستاره‌ها نتوانستند به فرياد ما برسند و ما در مقابل ديدگان هواداران‌مان در ليگ قهرمانان آسيا مانند جام حذفي از گردونه مسابقات حذف شديم بنابراين به قول برخي‌، «ستاره‌ها» نتوانستند گره كور پرسپوليس را در دو مقطع حساس باز كنند.

اما يكي از اين ستاره‌ها يعني كريمي در دربي رفت و برگشت پرسپوليس را از دو شكست حتمي نجات داد؟.
نگاه من به يك ستاره فقط به يك يا دو بازي باز نمي‌گردد و به نظر من يك ستاره بايد در طول مسابقات بدرخشد و تيم را نجات دهد. به طور مثال مازيار زارع؛ اين بازيكن در ملوان ستاره بود اما در تيم ما فصل گذشته درخشش لازم را نداشت، حتي خود او نيز به اين موضوع معترف بود. با اين وجود امسال دو ستاره برزيلي آورديم كه درخشش لازم را خواهند داشت ضمنا من اعتقاد دارم پرسپوليس است كه بازيكنان را تبديل به ستاره مي‌كند. اين فصل ميثم بائو در تيم ما تبديل به ستاره مي‌شود.

نگران نيستيد كه با جدايي ستاره‌ها در صورت نتيجه نگرفتن، شما را به راحتي كنار بگذارند؟
اصلا نگران نيستم. چون من پيش وجدان خودم راضي‌ام كه تمام كارهاي لازم را براي موفقيت تيم انجام دادم. ضمنا اعتقاد به كار تيمي دارم و اينكه تيم ما بايد ستاره باشد نه آنكه اين موضوع به يك يا دو بازيكن خلاصه شود.

چرا جاي خالي در فهرست تيم‌تان پيش‌بيني نكرديد؟
ما با احتساب بازيكنان اميد و ساير مسائل نام 35 بازيكن را در ليست خود قرار داده‌ايم و چون به اين ليست مطمئن هستيم در طول فصل كمبودي احساس نخواهيم كرد.

گفته مي‌شود برخي از اعضاي هيات‌مديره به نوعي به دنبال كودتا و كنار گذاشتن شما هستند.
براي رفتن من از پرسپوليس نيازي به كودتا نيست. من با كسي مشكل ندارم و هر زمان كه سازمان بخواهد مي‌تواند مرا كنار بگذارد.

فكر نمي‌كنيد از دست دادن كريمي براي شما تبديل به حسرت شود؟
من از اين موضوع تعبير حسرت ندارم و اعتقاد دارم براي باشگاهي مانند پرسپوليس زشت است كه تا آخرين لحظات منتظر يك بازيكن بماند.

علي كريمي گفته به زودي پشت‌پرده جدايي‌اش و مسائلي را در مورد شما مطرح خواهد كرد؟
من پشت‌پرده‌اي ندارم كه كريمي بخواهد آن را فاش كند. اما اگر كريمي مسائلي را فاش كرد حتما من نيز مسائلي را مطرح خواهم كرد

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)