مرجع خبری پرسپولیس : بوده‌اند نفراتي كه پس از جدايي از پرسپوليس و زماني كه جاي خود را در اين گروه خالي ديده‌اند، رفتار و كردارشان مصداق بارز اين ضرب‌المثل بوده كه «ديگي كه براي من نمي‌جوشد…».

اما كساني هم هستند كه پس از گذشت سال‌ها دوري از پرسپوليس و اتخاذ تصميمات عجيب و غريب، هنوز دل در گروي اين تيم بزرگ و مردمي دارند. ماجراي عجيب و جالبي را از زبان بهمن دهقان (دوست مشترك ما و علي انصاريان) شنيدم و پس از آن با علي انصاريان تماس گرفتم و…؛ ادامه ماجرا را در پرسش و پاسخ زير دنبال كنيد.

آقا زيارت قبول!
ممنون كدام زيارت؟
شما از كجا خبر‌دار شديد؟! من با هيچ كس در اين باره صحبت نكرده بودم.

زيارت مسجد جمكران و اداي نذر؟

يك دوست مشترك؛ حالا هدف شما از اين سفر چه بود؟ نذري داشتيد؟
براي بقاي شهرداري تبريز در ليگ برتر نذر كرده بودم ابتدا به مشهد و پابوس آقا علي ابن موسي‌الرضا(ع) بروم و پس از آن هم به مسجد جمكران و حرم حضرت معصومه(س)، به هر حال با توجه به خانواده مذهبي كه در آن تربيت شده‌ام، طبيعي است سمت و سوي اداي نذر و نيازهايم نيز به چنين مكان‌هاي مقدسي باشد.

براي پرسپوليس نذر نداشتي؟
باور كن تا دقيقه 90 هم هيچ اطلاعي از جريان و نتيجه بازي نداشتم، اما اطمينان داشتم اگر كار به ضربات پنالتي بكشد، پرسپوليس برنده اين رقابت خواهد شد.

چگونه از نتيجه با خبر شدي؟
همان دوست مشترك تماس گرفت و گفت كه در 90 دقيقه كار به تساوي رسيد. همان جا گفتم شك نكن پرسپوليس بازي را مي‌برد.

چطور به موفقيت پرسپوليس در ضربات پنالتي ايمان داشتي؟
اين احساس قلبي‌ام بود. جالب اينكه از توانايي‌هاي سپاهان در پنالتي زدن و پنالتي‌ها اطلاع داشتم.

احساس شما با توجه به سال‌ها دوري از پرسپوليس جالب توجه است.
همه زندگي‌ام را مديون پرسپوليس هستم و نمي‌توانم از اين حقيقت چشم بردارم كه تمام شهرت و معروفيت‌ام را مديون اين تيم هستم. من در 9 سال حضورم در پرسپوليس و چه سال‌هاي پس از آن عشق و علاقه‌ام را به اين تيم و هوادارانش ثابت كرده‌ام.

اما حالا تو در اين تيم نيستي و علي دايي سرمربي پرسپوليس است و تو از تيم محبوبت فاصله داري.
چه اشكالي دارد؟!‌ من ارتباط خوب و قوي با علي دايي دارم و افتخار مي‌كنم در پرسپوليس و تيم ملي كنار او بازي كرده‌ام. اين فصل فشارهاي جانبي زيادي روي علي دايي بود كه به خوبي تمام اين مسايل را پشت سر گذاشت. روز يكشنبه همراه خانواده به جمكران رفته بودم. در لحظاتي كه هيچ اطلاعي از نتيجه بازي نداشتم، با احساسي كه به سراغم آمده بود، هم خودم و هم مادرم كه سيده است براي موفقيت پرسپوليس دعا كرديم و نماز خوانديم.

هرچه بگويي باز هم برايمان جالب است كه چطور هنوز دل در گروي پرسپوليس داري.
به جان مادرم كه عزيزترين دارايي زندگي‌ام است، هنوز پرسپوليس را دوست دارم. بعد از 9سال حضور در پرسپوليس به استقلال رفتم. زماني كه با اين تيم برابر پرسپوليس قرار گرفتم، هواداران پرسپوليس كاري كردند كه حسابي شرمنده شدم. در اين سال‌ها با پيراهن هر تيمي كه برابر پرسپوليس قرار گرفتم، حسابي خجالت‌زده منش بالاي‌شان شده‌ام. بوده‌اند نفراتي كه پس از جدايي از پرسپوليس، آرزو ناكامي اين تيم را داشته و از شكست‌اش خوشحال شده‌اند، اما من اينطور نبوده و نيستم.

جالب اينكه نذر و نيازت براي پرسپوليس جواب داد؟
خدا به آبروي مادرم كه سيده است و گردش چرخ گردون را ديده است و ارادت و اعتقادي كه علي دايي به حضرت زهرا (س) دارد كمك كرد پرسپوليس در ضيافت پنالتي‌ها به پيروزي برسد. چه كسي فكر مي‌كرد در اصفهان پرسپوليس سه گل به ذوب‌آهن بزند؟ اما من حتي در روزهاي بد هم راي به برتري پرسپوليس مي‌دهم.

سال 82 جزو آن گروهي نبودي كه با علي دايي به مشكل برخوردي؟
اصلا و ابدا با علي دايي تا به امروز مشكلي نداشته و ندارم. زماني كه به سايپا رفتم، برابر ايشان با رعايت احترام بازي محكمي را ارايه كردم. اتفاقا آن سال از حمايت علي دايي برخوردار بودم.

حالا فكر مي‌كني سرنوشت پرسپوليس در جام‌حذفي چه خواهد شد؟
پيش از اين بازي عقيده داشتم با عبور از سپاهان، پرسپوليس قهرمان جام‌حذفي خواهد شد. البته براي امير قلعه‌نويي و گروهش نيز احترام خاصي قايل هستم. اين پيروزي در روحيه پرسپوليس اثر مثبت و بالايي ايجاد كرده و حالا اميدوارم با اتحاد حبيب كاشاني و علي دايي،‌باوجود تمام حرف و حديث‌هاي اخير، اين دو شخصيت با ارزش و قابل احترام، با كمك هم بتوانند يك قهرماني ديگر را براي پرسپوليس رقم بزنند.

نكند اين حرف‌ها را براي اين مي‌زني كه مي‌خواهي فصل آينده به پرسپوليس بيايي؟
به هيچ‌وجه چشم من دنبال اين مسايل نيست. 9 سال در پرسپوليس بازي كرده‌ام و كاري كه كردم و صحبت‌هايي كه بر زبان مي‌آورم تنها حرف دل است. من در آن روز و لحظه خاص در آن مكان خاص بودم و تنها براي پيروزي تيم سابقم دعا كردم. طي آن سال‌ها مثل بعضي‌ها نبودم كه بيايم لايي بخورم و تيم را زمين بزنم. اگر الان در كوچه و خيابان احترام به من گذاشته مي‌شود، همگي تصدق سر پرسپوليس است.امثال پيوس، پنجعلي و ديگر بزرگان پيش از نسل من زحمت كشيدند و عرق ريختند كه من قدر پرسپوليس را بدانم. حالا هم نسل فعلي و آينده بايد قدر زحمات امثال علي انصاريان را بدانند. به هيچ شكل و با هيچ صحبتي نمي‌توان علي انصاريان را از پرسپوليس جدا كرد.

 

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)