خبرگزاری پرسپولیس : کریم انصاری‌فرد مهاجم پرسپولیس چهارشنبه هفته گذشته یک شب رؤیایی را پشت‌سر گذاشت.

کریم اعظمی – او در طول این فصل به دلیل عدم گلزنی از سوی رسانه‌ها مورد انتقاد قرار گرفت و شاید همین موضوع حتی از لحاظ فنی و روحی روی این بازیکن تأثیر منفی گذاشت. کریم اما مقابل پیکان با هت‌تریکی که انجام داد، بغض‌‌هایش را خالی کرد و هواداران پرسپولیس هم نشان دادند که علاقه ویژه‌ای به این بازیکن دارند. او حتی زمانی هم که گل نمی‌زد از طرف هواداران متعصب پرسپولیس مورد تشویق قرار می‌گرفت. کریم که حالا با روحیه بالایی در اردوی تیم‌ملی حضور دارد، کارلوس کروش را هم بابت آمادگی‌‌اش خوشحال کرده و حالا سرمربی تیم‌ملی برای آرایش ترکیب ثابت تیمش بیشتر روی انصاری‌فرد فکر خواهد کرد. او در مورد دیدار با پیکان و مسائل مختلف دیگر گفت‌وگویی که انجام داده که حرف‌‌هایش را می‌خوانید.

*یک شب رؤیایی برای تو و پرسپولیس بود، درست است؟
بله شب خیلی خوبی بود. بعد از این همه مدت که نتایج خوبی نمی‌گرفتیم، پیکان را شکست دادیم. این برد ذره‌ای کوچک از دلخوری هواداران پرسپولیس را از بین برد ولی ما حالا حالا به آنها بدهکار هستیم. آنها زحمات زیادی کشیدند و کم‌کم باید ناراحتی‌شان را جبران کنیم.

*نکته جالب تشویق کم‌سابقه آنها بود. از این موضوع خیلی خوشحالی نه؟
من شرمنده بودم و در چند هفته تمام تلاشم را انجام دادم. آنها خودشان می‌دانستند که من در بازی‌های قبلی هم تلاش می‌کردم، از طرفی در چند سال اخیر همیشه بحث حضور من در پرسپولیس مطرح شد ولی امکانش مهیا نبود که به پرسپولیس بیایم ولی هواداران همیشه به من لطف دارند.

*آیا پیش آمد که گاهی اوقات از آمدن به پرسپولیس پشیمان باشی؟
خیر، من برای تصمیمی که می‌گیرم، هیچ‌وقت پشیمان نمی‌شوم و دلیلی برای پشیمانی وجود ندارد. پرسپولیس باشگاه بزرگی است، این درست که از روز اول بهترین عملکرد را نداشتم ولی وقتی یک بازیکن به یک تیم جدید می‌رود، همه چیز تغییر می‌کند و تا زمانی که بخواهد هماهنگ شود، نیاز به زمان دارد. از طرفی من زیاد بازی نمی‌کردم ولی خوشحالم که توسط تماشاگران پرسپولیس تشویق شدم.

*از اینکه بابت گل نزدن تحت فشار قرار می‌گرفتی، اذیت می‌شدی؟
بله. در این 5 سال با کمک خدا و دعای خیر پدر و مادرم همیشه در کورس آقای گلی بودم. در این شرایط خیلی سخت است که یک بازیکن گل نزند و قطعاً ناراحت می‌شدم. به نوعی باید بگویم که آقای گلی مرا بدعادت کرده بود.

*در مورد انتقادهایی که از تو می‌شد، صحبت کن. آیا ناراحت می‌شدی؟
من هیچ‌وقت از انتقادی که برای تخریب کردن نباشد ناراحت نمی‌شوم و وقتی عملکرد خوبی نداشته باشم، انتظار ندارم که از من تعریف کنند ولی انتقاد کردن نباید همراه با تخریب و غرض‌ورزی باشد.

*آیا در این مدت کسی با تو در مورد مشکلاتی که داشتی، حرف می‌زد؟
بچه‌های تیم خیلی به من لطف داشتند و بازیکنان قدیمی سایپا هم با من حرف می‌زدند. وقتی با پیشکسوتان پرسپولیس هم صحبت می‌کردم، آنها هم به من روحیه می‌دادند. بازیکنانی مثل جواد نکونام هم با من صحبت می‌کردند و به من می‌گفتند که فوتبال بالا و پایین دارد.

*در این مورد برخورد مانوئل ژوزه با تو مثبت بود یا منفی؟
برخورد او با من منفی نبود. او همیشه به من می‌گوید که می‌توانی فوتبالیست بزرگی شوی و پتانسیل بالایی داری. مانوئل هم امیدوار بود که پای من به گلزنی باز شود. از طرفی مهاجمان پرسپولیس چرخشی بازی می‌کردند و ترافیک خط حمله در نوع خودش مشکلاتی زیادی را به‌وجود می‌آورد. با این حال من همیشه تا حدی که توان دارم، تلاش می‌کنم تا بازیکن مؤثری باشم.

*مانوئل از لحاظ فنی و شخصیتی چطور است؟
مشکل خاصی در این مورد وجود ندارد. او دیر آمد و پرسپولیس هم 16 بازیکن جدید گرفته بود و نیاز به زمان داشت تا بتواند تیم را هماهنگ کند. با این مسائل طبیعی بود که نتیجه نگیریم ولی امیدوارم در آینده شرایط بهتر شود. هیچ‌کس از نتیجه گرفتن بدش نمی‌آید و مانوئل هم زحمت می‌کشد. امیدوارم پرسپولیس نتایجی بگیرد که درخور نام بزرگش باشد و هوادران هم خوشحال شوند.

*اگر رویانیان، مانوئل را کنار می‌گذاشت، به نظر تو یک تصمیم منطقی بود؟
رویانیان مدیر باتجربه‌ای است و حتماً دیدگاه خاصی داشته که از این مربی حمایت کرده است. من نمی‌توانم در مورد تصمیم مدیران صحبت کنم و این مسائل به مدیریت باشگاه مربوط می‌شود.

*به آقای گلی فکر می‌کنی؟
من حتی زمانی که در کورس آقای گلی هم بودم، خودم را درگیر این موضوع نمی‌کردم. الان هم به فکر آقای گلی نیستم و فقط می‌خواهم بهترین عملکرد را داشته باشم. این از همه چیز مهمتر است ولی قول می‌دهم تا جایی که توان دارم، خوب بازی کنم و گل بزنم.

*هت‌تریک مقابل کارلوس کروش چه طعمی داشت؟
به‌هر‌حال طبیعی است که خوشحال باشم. او همیشه در تیم‌ملی به من کمک می‌کند و امیدوارم بازیکن خوبی برایش باشم. نظر کروش هم در مورد من مثبت است و امیدوارم با او به جام‌جهانی‌ برویم.

*در مورد اختلاف کروش با مانوئل چه صحبتی داری؟
این موضوعی نیست که به من مربوط شود ولی امیدوارم اگر مشکلی هست، برطرف شود.

*فکر می‌کنی پرسپولیس شانسی برای قهرمانی داشته باشد؟
بازیکنان، کادرفنی و مسئولان باشگاه تلاش می‌کنند تا پرسپولیس بهترین مقام را بگیرد و هیچ‌کس کم نمی‌گذارد. من معتقدم زیاد عقب نیستیم ولی نباید دل‌مان را فقط به این برد خوش کنیم. 20  هفته باقی‌مانده و این یعنی 60 امتیاز، پس هر چیزی ممکن است، اتفاق بیفتد.

*قبول داری صدرنشینی استقلال برای هواداران پرسپولیسخوشایند نیست؟
شرایط استقلال فرق می‌کند. امیر قلعه‌نویی مربی بزرگی است که این تیم را خیلی خوب می‌شناسد. در ضمن او در تیم‌های دیگر هم با همین بازیکنانی که الان در استقلال هستند، کار کرده است. به عنوان مثال حضور او می‌تواند مثل حضور علی دایی در پرسپولیس باشد. شرایط ما با استقلال فرق می‌کرد و مانوئل فقط 10 روز مانده به لیگ آمد.

*این دومین هت‌تریک تو در تاریخ لیگ‌برتر بود، قبول داری کم هت‌تریک می‌کنی؟
فکر می‌کنم در هت‌تریک بدشانس هستم.

*می‌گویند تو بازی مهاجمان خارجی را نگاه می‌کنی و زیاد فیلم فوتبال می‌بینی؟
بله درست است.

*کدام بازیکن الگوی توست؟
سعی می‌کنم از هر مهاجم یک چیزی یاد بگیرم و تماشای بازی آنها برای من یک کلاس است. به عنوان مثال رونالدو می‌تواند نماد یک بازیکنی باشد که زحمت می‌کشد یا مسی که خلاقیت دارد یا هیگواین که استاد گل کردن تک‌به‌تک است.

*بالاخره الگوی تو چه کسی است؟
رونالدو، هیگواین و فان‌پرسی الگوهای من هستند.

*فکر می‌کنی علی کریمی به پرسپولیس برگردد؟
همه بچه‌ها این را می‌خواهند. علی جزو نابغه‌ها و اسطوره‌های فوتبال ایران است که راه رفتنش هم برای هر تیمی مؤثر است. امیدوارم در نهایت کریمی به پرسپولیس برگردد.

*بالاخره چه زمانی قرار است کریم انصاری‌فرد به اروپا برود؟
اگر خدا بخواهد، مطمئناً یک روز در اروپا بازی خواهم کرد.

*هدف تو این است که قبل از جام‌جهانی‌ به اروپا بروی یا بعد از جام‌جهانی؟
من همیشه هدف دارم. وقتی چند سال در سایپا ماندم هدف داشتم و پرسپولیس را هم با هدف انتخاب کردم.

*چرا واضح جواب نمی‌دهی، کی می‌خواهی به اروپا بروی؟
اجازه بدهید در این مورد صحبت نکنم. من در سال‌های گذشته هر وقت در مورد رفتن به اروپا صحبت کردم، همه گفتند انصاری‌فرد به دنبال بازارگرمی است. من تصمیم دارم در این مورد حرف نزنم.

*بازی ازبکستان را چطور می‌بینی؟
شما دیدید که در بازی با کره ملت ایران پشت یکدیگر قرار گرفتند و همه ما را حمایت کردند. وقتی یکدل باشیم می‌توان کارهای بزرگ انجام داد. من امیدوارم در بازی با ازبکستان هم همه پشت تیم‌ملی باشند تا بتوانیم برنده شویم.

*ترافیک خط حمله تیم‌ملی برای تو ناراحت‌کننده نیست؟
خیر برای من خوشحال‌کننده است و این‌طور رقابت شدیدتر می‌شود و این به نفع تیم‌ملی است.

*ولی در بازی با کره نیمکت‌نشین بودی.
من معتقدم پیروزی تیم‌ملی و رفتن به جام‌جهانی‌ از هر چیزی مهمتر است. ما یک مجموعه هستیم که به هم کمک می‌کنیم تا این تیم موفق شود و مهم نیست کدام بازیکن بازی می‌کند و چه کسی روی نیمکت می‌نشیند. تیم‌ملی جای بهترین‌هاست و همه با هم رقابت می‌کنند، من هم تلاش می‌کنم تا بتوانم خودم را به کروش ثابت کنم و مطمئناً تلاشم را بیشتر خواهم کرد.

*حرف آخر …
من در این مدت شاهد بودم که خانواده‌ام اذیت شدند و باید از آنها تشکر کنم که همیشه من را حمایت کردند و به من دلگرمی دادند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)