خبرگزاری پرسپولیس : کریم انصاری‌فرد می‌گوید افتخار می‌کند که نامش در لیست برترین گلزنان دنیا قرار گرفته.

فدراسیون جهانی تاریخ و آمار فوتبال برترین گلزنان سال را اعلام کرد که نام لیونل مسی مهاجم آرژانتینی بارسلونا با 50 گل زده در صدر این فهرست به چشم می‌خورد. نکته جالب توجه قرار گرفتن کریم انصاری فرد در این فهرست است،مهاجم پرسپولیس و شماره 10 تیم ملی با 21 گل زده در رده چهل و هشتم دنیا و دوم آسیا قرار دارد.

انصاری فرد که در حال حاضر همراه با دیگر ملی پوشان خودش را آماده بازی با ازبکستان می کند در مورد این موضوع و مسائل مختلف دیگر به سوالات پاسخ می دهد.

حتما می دانی که چهل و هشتمین گلزن برتر دنیا شدی. در این مورد چه صحبتی داری؟
خیلی خوشحالم و خدا را شکر می کنم.وقتی اسم ورزشکاران یا فوتبالیست های ایرانی در این گونه فهرست ها باشد،باعث افتخار است.فکر می کنم این سومین افتخار جهانی من است که حداقل از دید خودم به چشم یک افتخار به آن نگاه می کنم.در سال های گذشته ابتدا بین 60 بازیکن جوان برتر در دنیا شناخته شدم و مدتی بعد هم در بین 13 بازیکن جوان و آینده دار دنیا قرار گرفتم.

تا حالا چند بار برای تیم ملی گل زدی؟
8 گل.فکر می کنم حدود 35 تا 40 بازی ملی هم انجام دادم.

قبول داری این تعداد گل با توجه به تعداد بازی های ملی کم است؟
بله،قبول دارم ولی به هر حال من در دوران جوانی به تیم ملی آمدم و بازی در تیم ملی هم نسبت به بازی های باشگاهی سخت تر است.گاهی اوقات حساسیت بازی ها، روی عملکرد بازیکنان یا تهاجمی بازی کردن تیم نقش دارد و دلایل مختلفی وجود دارد که باعث می شود مهاجمان کم گل بزنند.با این حال تلاش می کنم تا در آینده شرایط بهتری داشته باشم.

الان که شماره 10 تیم ملی را بر تن داری ناخودآگاه با علی دایی مقابسه می شوی.این موضوع کار تو را سخت تر نمی کند؟
افتخار می کنم که پیراهن دایی را پوشیده ام و می دانم این موضوع انتظارات را از من بالاتر می برد.البته از چند سال پیش به این شرایط عادت کرده ام ولی باید تلاشم را بیشتر کنم تا همان بازیکنی شوم که خیلی ها انتظار دارند.امیدوارم وقتی یک روز از تیم ملی می روم یا از فوتبال خداحافظی می کنم خاطرات خوبی را از خودم به یادگار بگذارم.

به آقای گلی لیگ برتر فکر می کنی؟
من حتی زمانی که در کورس آقای گلی هم بودم خودم را درگیر این موضوع نمی کردم. الان هم به فکر آقای گلی نیستم و فقط می خواهم بهترین عمکلرد را داشته باشم.

در مورد بازی حساس با ازبکستان چه صحبتی داری. تو هم معتقدی که این بازی از دیدار مقابل کره سخت تر است؟
بله، من هم همین نظر را دارم.حتی قبل از بازی با کره هم گفتم که بازی ما با ازبکستان بسیار حائز اهمیت است.شما روز بازی قطعا خواهید دید که این بازی سخت تر است چون ازبکستان یک فوتبال محکم و با حوصله بازی می کند و دوندگی زیادی در زمین دارند.

فکر می کنی این بازی را ببریم؟
پیش بینی سخت است ولی پتانسیل شکست دادن ازبکستان را داریم.اگر این بازی را ببریم می توانیم با اطمینان بیشتری از رفتن به جام جهانی حرف بزنیم.

راستی می دانی قرار است پرسپولیس با استفان آپیا قرارداد امضا کند؟
بله،شنیده ام.او بازیکن بزرگی است که تجربه زیادی از بازی کردن در فوتبال اروپا دارد و امیدوارم اگر قرارداد بست بتواند به تیم ما کمک کند. ما باید برای ادامه لیگ تقویت شویم و هواداران پرسپولیس هم در انتظار هستند تا به بالای جدول برسیم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)