مرجع خبری پرسپولیس : «حتی ریالی از پرسپولیس برای خودم برنداشتم. حتی بار قبل هم که کارم به شکایت و شکایت کشی رسیدبه این دلیل بود که عده‌ای دیگر پولها را خوردند و من که به طلبکارها چک باشگاه را داده بودم به ناچار سر از دادسرا درآوردم.» عباس انصاری‌فرد این ادعا را در قبال اتهام تشکیک در بیلان مالی قراردادهای این فصل بازیکنان پرسپولیس مطرح می‌کند. در قبال اخباری که از سوی منابع غیررسمی در پرسپولیس مطرح شده‌اند. او در گفت‌و گو با خبر، به اتهامات پاسخ می‌دهد:

*این صحت دارد که قرارداد خوردبین را بعد از برکناری‌تان تمدید کرده‌اید؟
اولاً که من اصلاً برکنار نشده‌ام. برای تیم سرپرست تعیین کردند و او کارها را فعلاً انجام می‌دهد تا زمانی که هیأت‌مدیره جدید تشکیل شود و استعفای مرا بررسی کند، اما درباره قرارداد خوردبین من تا روزی که تیم را تحویل دادم، می‌توانستم هر حکمی را هر زمان که بخواهم صادر کنم یا قرارداد امضا کنم. ولی قرارداد محمود خان همان ابتدای فصل امضا شد.

*این قرارداد رقم مالی هم داشت؟
بله از همان ابتدای فصل این قرارداد با رقمی که حداقل حق محمود خوردبین باشد امضا و ثبت شد.

*قراردادهای بازیکنان برزیلی چطور؟ شما گفته بودید مبلغ‌شان سالی 180 هزار دلار است اما بار مالی ایجاد شده از این بازیکنان برای تیم طی دو سال نزدیک به 1/5میلیارد تومان عنوان شده و گفته شده رقمی که به بازیکنان داده می‌شود همان 180 هزار دلار است.
بله آن دو، سالانه 170 هزار دلار می‌گیرند. این حق بازیکن است. البته من تا به حال حرفی درباره قراردادهای این دو بازیکن نزده بودم اما حالا برایتان توضیح می‌دهم که هیچ ابهامی باقی نماند. ما این دو بازیکن را از شرکتی معتبر و از باشگاهی رسمی در برزیل خریدیم. این‌ها بازیکن کنار خیابانی نیستند. ما برایشان 450 هزار دلار بابت صدور رضایتنامه بین‌المللی دادیم. قراردادشان دو ساله است و رقمی نزدیک به 1/2 میلیارد تومان در ازای دو سال می‌شود. این حرف‌ها که گفته می‌شود کذب محض است. کجای توضیحاتی که به شما دادم شفاف نیست. تازه اگر می‌گویند مدارکی غیر از این دارند، خیلی سخت نیست. قراردادها در باشگاه وجود دارد. آنها را منتشر کنند تا مشخص شود چه کسی راست می‌گوید.

در مورد وینگادا چطور؟ او مدعی شده با شما مکاتبه داشته اما شما هیچ توجهی به نامه‌هایش نکرده‌اید؟
کاملاً درست می‌گوید. او حق دارد. ما هر بار نامه‌هایش را به سازمان تربیت بدنی تحویل دادیم. من مدیر تیم بودم اما بودجه را باید سازمان تأمین می‌کرد. آنها این اجازه را ندادند که ما برای تیم اسپانسر بگیریم و مشکل این شد که نتوانستیم پول وینگادا و چند نفر دیگر را بپردازیم اما من تقصیری در این باره نداشتم.

*اما درباره بحث اسپانسر هم شما می‌خواستید امتیازی را واگذار کنید که مدعی شخصی دارد. اسماعیل وفایی ادعای مالکیت نام پرسپولیس را دارد؟

او این حرف را زده؟ کاری می‌کنند که من هم دهانم را باز کنم و چیزهایی را بگویم که نباید بگویم. آخر اینکه یک اسمی را چطور رفتی و به نام خودت کردی که ملاک نیست. پرسپولیس همین تیمی است که به مردم تعلق دارد. تازه در همه آنچه ادعای مالکیتش را می‌کنند خو من هم سهم دارم. بگذارید در این باره حرف نزنم چون اگر قرار باشد ناگفته‌هایم را بگویم برای عده‌ای خیلی بد می‌شود. فقط همین را بگویم اسم پرسپولیس متعلق به خود تیم است. ما می‌خواستیم از این اسم درآمدزایی کنیم اما سازمان موافقت نکرد و تیم به مشکل مالی خورد.

*شما درباره کرانچار هم‌گفته‌اید استخدام او اشتباه بوده. مگر خودتان این مربی را نخریدید؟

چرا او خرید من بود اما باورم نمی‌شد یک مربی حرفه‌ای با آن رزومه این قدر غیرحرفه‌ای عمل کند. او از بیرون تیم خط می‌گرفت و تیمش را ارنج می‌کرد. من حتی این مسائل را به خودش هم گفتم. او اگر از پرسپولیس می‌رفت، مشکل تیم ما حل می‌شد. عده‌ای از بیرون تیم به او خط می‌دادند تا تیم ما را بر هم بریزند و این کار را هم کردند. من معتقدم تیم ما امسال بهترین تیم لیگ است اما دلایل نتایجش نحوه کار کرانچار بود.

*یعنی او تیمش را ارنج نمی‌کرد؟

آخر چطور ممکن است مردی با آن تجربه بازیکنان ملی‌پوشی را که صبح بازی از سفری طولانی برگشته‌اند در ترکیبش بگذارد یا ماجرای استفاده از محمد پروین و خیلی از مسائل دیگر که تمام‌شان را به خودش در جلسات کمیته فنی گفتم. عده‌ای از این مربی استفاده کردند چون می‌خواستند به تیم ما لطمه بزنند این گروه همان‌هایی بودند که سال قبل هم جو ورزشگاه را خراب کردن. همان‌هایی که قطبی را فراری دادند. نیازی نیست اسمی ببرم، همه می‌دانند کدام جریان را می‌گویم. من درد تیمم را خیلی خوب فهمیدم. باید کرانچار برکنار می‌شد تا مشکلات تیم حل شود.

*سازمان نگذاشت شما این کار را انجام دهید؟

بله. من به او گفتم شما باید با تیم قطع همکاری کنید. این اتفاق مشکل تیم را حل می‌کرد. او قرار بود کتباً در نامه‌ای به تیم با ما قطع همکاری کند اما یکباره جلسه‌ای با آقای کاشانی گذاشت و به رغم خواست من در تیم ماندنی شد. این تیمی که من به او تحویل دادم بهترین تیم لیگ امسال است اما عده‌ای از مشاورانش که می‌خواستند مرا حذف کنند با راهنمای‌هایشان تیم ما را به هم ریختند.

*یکی از نکات بارز درباره شما این است که الان در تیم نیستید چون سعیدلو را دور زدید و با علی‌آبادی همکاری کردید؟

من هنوز هم با سعیدلو دوست هستم. هنوز هم با او خوبم اما هیچ وقت نبوده که زیر بلیت کسی باشم یا حزبی و گروهی عمل کنم. من ورزشی هستم و همه تلاشم هم این است که یک مدیر ورزشی باشم. اگر می‌خواستم الان نماینده مجلس بودم.

*فکر می‌کنید ممکن است باز هم به پرسپولیس برگردید؟

نمی دانم. من یک مدیر ورزشی هستم و هنوز هم ممکن است هیأت‌مدیره جدید تیم استعفایم را نپذیرد و دوباره برگردم. من با سند می‌گویم در این مدیریت 8 ماهه به اندازه 30 سال گذشته به تیم خدمت کرده‌ام.

*ولی دو دوره آخری که شما مدیریت تیم را داشتید پر از ابهام چک‌های برگشتی و مشکلات مالی بوده است. خیلی‌ها این ادعا را دارند!

یک عده دیگری، همین‌ها که اسمشان را می‌دانید پولهای پرسپولیس را خوردند و دادسرا و شکایت سهم من شد. من تنها مدیر تیم بودم که از چک شخصی برای پرسپولیس هزینه کردم و دچار مشکلات شدم. کدام مدیر تا به حال این کار را غیر از من کرده بود؟ همین آقایان آن زمان در هیأت‌مدیره تیم به من گفتند برای تیم از چک‌های شخصی‌ات هزینه کن و بعداً آنها را گردن نگرفتند تا مشکلاتش به دوش من بیفتد. حالا هم دوباره ماجرای همان سالها دارد تکرار می‌شود. من حتی ریالی از پرسپولیس برای خودم برنداشتم. این اتهام دروغی بزرگ است. اگر کسی سندی دارد رو کند تا من مستند به آنها جواب بدهم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)