خبرگزاری پرسپولیس : مدیر عامل سابق باشگاه پرسپولیس گفت: برای خصوصی سازی فوتبال ایران باید یک مقدار حساب شده و با تفکر عمل کنیم.

عباس انصاری فرد مدیر عامل سابق پرسپولیس گفت: خصوصی سازی فوتبال ایران باید یک مقدار حساب شده و با تفکر باشد در این مدت بحث های زیادی در این رابطه شده اما خصوصی سازی فوتبال ایران تا حالا موفقیت آمیز نبوده چون درآمد هایی که از فوتبال باید کسب شود، در کشور ما عملی نیست.

وی افزود: خصوصی سازی در فوتبال باید درآمد زایی هم داشته باشد اما وقتی قوانین طوری باشد که درآمد زایی عملی نشود کسی تن به این قضیه نمی دهد چون کسی که در بخش خصوصی سرمایه گذاری می کند، دنبال درآمد است و وقتی یک سال خرج می کند و نمی تواند درآمد داشته باشد، دیگر سرمایه گذاری نخواهد کرد در این سال ها نمونه هایی از مدیرانی که قصد سرمایه گذاری در فوتبال را داشته اند را دیده ایم که خیلی زود پشیمان شده اند و دیگر سرمایه گذاری نکرده اند.

وی در ادامه گفت: استقلال و پرسپولیس بیشترین حجم بحث خصوصی سازی را به خودشان اختصاص داده اند اما این تیم ها به سمت خصوصی سازی نمی روند چون موضوع آنها به بحث های غیر ورزشی بر می گردد استقلال و پرسپولیس ابزاری در دست افرادی هستند که می خواهند از اعتبار آن ها استفاده کنند به همین دلیل هیچ وقت نمی گذارند این تیم ها خصوصی شوند در صورتی که تنها تیم هایی که می توانند خصوصی شوند و درآمد زایی کنند، استقلال و پرسپولیس هستند.

مدیر عامل سابق باشگاه پرسپولیس اظهار داشت: در گذشته هم گفته ام که اگر دولت دستش را از سر فوتبال بردارد، تیم ها لطمه شدیدی می خورند مثل ذوب آهن اصفهان که همه دیدند چه شرایطی برای این باشگاه پیش آمده و همین عده ای که الان هستند اگر از فوتبال کنار بروند، شرایط بد تر می شود مگر این که کنار رفتن دولت و خصوصی سازی فوتبال تعریف مشخصی داشته باشد تا تیم ها لطمه نخورند و روند ثابتی داشته باشند.

وی افزود: خصوصی سازی باعث پیشرفت فوتبال می شود اما این مساله نیاز به سازماندهی و برنامه دارد، پرسپولیس و استقلال اگر بخواهند خصوصی شوند در 3 سال اول نیاز به 70 تا 80 میلیارد تومان بودجه دارند که البته با تورم موجود هزینه ها خیلی بالا رفته است و  بودجه هنگفتی باید صرف شود.

وی در ادامه گفت: اگر اصولی کار کنیم و فوتبال ما خصوصی شود، پیشرفت بسیار خوبی خواهیم داشت ولی نباید طوری باشد که تیم را به یک نفر بدهیم و بعد از یک سال با کلی بدهی و مشکلات به دولت برگردد الان این اتفاق در فوتبال ما دارد می افتد و تیم ها دست به دست می شوند مثل راه آهن که هر سال دست یک نفر است چون برنامه مدونی نداریم و هر سال تیم ها دست یک نفر سپرده می شوند.

وی افزود: اگر همین روند را ادامه دهیم، عاقبت فوتبال ما نابودی است و در ادامه شاهد نابودی فوتبال ایران خواهیم بود چون هر سال داریم ضعیف تر می شویم در تیم های ملی این مساله کاملاً مشهود است و ه رسال نسبت به سال گذشته ضعیف تر می شویم چون فوتبال ما فقط هزینه است.

انصاری فرد در پایان گفت: در فوتبال ما کیفیت اصلاً مهم نیست و مدیران ما فقط دنبال نتیجه هستند اما نتیجه باید با کیفیت همراه باشد این که فقط ببریم که مهم نیست، در فوتبال بنگلادش هم برد و باخت هست اما مهم کیفیت فوتبال است.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)