پرسپولیس نیوز: مدیرعامل اسبق باشگاه پرسپولیس، گفت: به دلیل فراوانی پرونده های شکایت از باشگاه های ایرانی در فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) ، فوتبال ما در این نهاد بین المللی بی اعتبار شده است.

انصاری فرد اشکال اصلی را به نحوه تنظیم قراردادهای داخلی و بین المللی با بازیکنان و کادر فنی در باشگاه های فوتبال کشور مرتبط دانست و گفت: متاسفانه قراردادهای ما با بازیکنان، چارچوب مشخصی نداشته و از آنجا که بدون بررسی کامل این قراردادها منعقد می شوند به طور معمول و درصورت شکایت درمراجع حقوقی بین المللی همواره ما بازنده و متضرر می شویم.
وی با بیان اینکه کاملا واضح است تکرار بیش ازحد این موضوع دلیل اصلی بی اعتباری فوتبال ما در مجامع بین المللی شده است، افزود: این بی اعتباری در فیفا به قدری جدی است که به نظر می رسد مسئولان ذیربط این نهاد بین المللی بدون مطالعه علیه کشورمان رای صادر می کنند.
انصاری فرد گفت: متاسفانه با این حجم محکومیت نمی دانم چرا مسئولان باشگاه های داخلی نسبت به تنظیم درست قراردادها اقدام نمی کنند.
مدیرعامل اسبق باشگاه پرسپولیس تاکید کرد: چنانچه به سخره نمی گیرید، باید بگویم مسئولان فیفا نیز از تکرار این دست از قراردادها و پرداخت های ناشیانه به شاکیان متعجب شده و از خود می پرسند چرا مشکلات فوتبال کشور ایران تمامی ندارد و آنان به خودشان نمی آیند؟
وی با اشاره به ناتوانی های مدیران برخی از باشگاه های فوتبال در عقد قراردادهای حرفه ای در فوتبال اظهار داشت: آنان در اکثر مواقع به دلیل نداشتن مشاور حقوق بین الملل آشنا به قوانین بین الملل و خبره های ورزشی درکنار خود، نمی دانند چه قراردادی را امضا می کنند.
به گفته وی هنگامی که مدیرعامل باشگاه، خبره ورزشی درکنار خود نداشته باشد، دلالان و واسطه ها که همه جا هستند به راحتی می توانند بازیکن مصدوم، تنبل، چاق و همچنین بازیکنی که بیش از یک سال پایش به توپ نخورده را به باشگاه تحمیل کنند.
درباره نداشتن مشاورحقوق بین الملل نیز باید بگویم، تمامی مشکلات درعقد قرارداد و پرداخت های نا به جا به بازیکنان و کادر فنی بدرد نخور به دلیل نبود خبره حقوقی درکنار مدیرعامل و هیات مدیره باشگاه است موضوعی که باشگاه های ما به آن توجهی نداشته و یا کمتر به آن توجه می کنند.
به اعتقاد وی البته بعضی از مدیران با دلالان در ارتباط بوده و تنها بدنبال منافع شخصی خود می باشند و برایشان مهم نیست با این مساله چه آسیبی به باشگاه و ورزش کشور می زنند. توجیه شان نیز این است یک سال درباشگاه هستم پس باید به اندازه کافی ازاین عنوان سود کسب کنم.
انصاری فرد کوتاه بودن بندهای قرارداد با بازیکنان داخلی و خارجی را دیگر اشکال قراردادهای فوتبال درایران عنوان کرد و افزود: مساله نظارت بر عملکرد بازیکنان به جز زمین فوتبال و یا تمرین مشکل بعدی قراردادهاست، باشگاه ها به جز زمانی که تیم بازی و یا تمرین دارد، دیگر بر عملکرد آنان نظارتی ندارند.
وی اضافه کرد: کجای دنیا بازیکن هر شب به سینما می رود و یا در سمینار و همایش های مختلف شرکت و فیلم هم بازی می کند.
باشگاه ها در سایر کشورها برای تمامی روز بازیکنان خود برنامه دارند و هنگامی که بازیکن به خانه می رسد به دلیل خستگی زیاد به جز استراحت به موضوع دیگری فکر هم نمی کند مساله ای که با فوتبال ایران کاملا متفاوت است.
عقد قرارداد باشگاه های فوتبال با بازیکنان و کادر فنی خارجی و داخلی و نحوه تنظیم آن مساله ای است مهم اما به اندازه ای که اهمیت دارد درایران به آن توجه نمی شود دراین رابطه کافی است به تعدادی از پرونده های موجود کشورمان در مجامع بین المللی نگاهی بیاندازیم خود به عمق فاجعه پی خواهیم برد.
به عنوان مثال «پائولو روبرتو دی کارمو» بازیکن برزیلی تیم پرسپولیس که بازی هایش در زمین به سوژه رسانه ها تبدیل شده بود، به دلیل آشنا بودن با نحوه قراردادهای بین المللی توانست مسئولان باشگاه پرسپولیس را درمحاکم بین المللی محکوم و با دریافت ۷۰ هزار دلار این تیم را ترک کند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)