مرجع خبری پرسپولیس : مدیرعامل باشگاه پرسپولیس از معرفی سرمربی جدید در روز یکشنبه خبر داد .

 تا تشكيل اردوي خارج از كشور سرمربي پرسپوليس مشخص مي‌شود
تمام تلاشمان را انجام مي‌دهيم تا بهترين انتخاب را داشته باشيم. به همين دليل تا تشكيل اردوي در كشور تركيه سرمربي خارجي خود را انتخاب مي‌كنيم و سعي مي‌كنيم ايشان كار تاكتيكي خود را با پرسپوليس شروع كنند. من مي‌دانم تيم‌هاي مثل راه آهن به سادگي مربيان خارجي به ايران آوردند. ما اگر مي‌خواستيم مثل اين تيم‌ها مربي بياوريم گزينه‌هاي زيادي را مد نظر داشتيم اما شرايط پرسپوليس با ساير تيم‌ها متفاوت است و مربي كه به پرسپوليس مي‌آيد بايد بزرگ باشد و شرايط ويژه اي داشته باشد. من هم دوست ندارم با اسم مربيان بازي كنم اما با منتفي شدن آمدن “اد دي موس ” ؛سرمربي هلندي و يك مربي آرژانتيني دوباره كار ما كمي مشكل پيدا كرد اما با رايزني هاي كميته فني با يك سرمربي هلندي به توافق رسيده ايم و اين مربي قطعا قبل از اردوي تركيه يعني يكشنبه براي امضاي قرارداد نهايي به ايران خواهد آمد.

* مربي ايراني به درد پرسپوليس نمي‌خورد
با توجه به اينكه مربيان خارجي‌ در آخرين لحظه پاسخ منفي مي دادند در كميته فني صحبت‌هايي درباره سرمربي ايراني شد و بارها در اين باره جلسه تشكيل داديم اما به اين نتيجه رسيديم با توجه به شرايط خاص پرسپوليس اين تيم نياز به سرمربي خارجي دارد و مربي ايراني با وجود اينكه احترام زيادي برايشان قائل هستم به درد پرسپوليس نمي‌خوردند.

* به دنبال بازي هجومي هستيم
خيلي دوست دارم مثل ميل هواداران، پرسپوليس فقط به فكر بازي هجومي باشد و به دنبال تفكرات هجومي هستيم. به همين دليل تاپ مولر گزينه اصلي ما بود چون اگر مي‌خواستيم به فكر افراد ديگري باشيم در آلمان مربيان زيادي بودند كه مي‌توانستيم بر روي آنها تكيه كنيم. اما ما اين كار را انجام نداديم و همچنان نيز به دنبال افرادي هستيم كه ميل به هجوم را در فوتبال تاكتيكي به خوبي پياده كنند.

* ورودي و خروجي بازيكنان هيچ مشكلي نداشت
دوست ندارم در خصوص تمام مسائل حرف بزنم اما بحث من اين است كه يك بازيكن چطور بزرگ مي‌شود. مازيار زارع و محسن خليلي آيا در تيم‌هاي قبلي خود معرف بودند؟ آنها با تلاش زياد و قدرت تاكتيكي بالا در پرسپوليس مطرح شدند. خليلي وقتي در سايپا گل مي‌زد محبوبيت‌ الان را داشت؟ اين بازيكن پس از حضور در پرسپوليس به خواسته‌ رسيده است كه هرگز نبايد فراموش كند. الان نيز زارعي كه در راه آهن كار خليلي را انجام مي‌داد بازيكن ما است. او مي‌تواند خليلي دوم در فصل جاري براي ما باشد به همين دليل معتقدم كه ورودي و خروجي‌هاي بازيكنان ما هيچ مشكلي نداشت و فقط به خاطر موفقيت باشگاه بود.

* قرارداد يكساله با بازيكنان را دوست ندارم
من هميشه دوست دارم با بازيكناني كه قرارداد مي‌بنيدم دو ساله باشد تا روي آنها حساب كنم. مشكل پرسپوليس در فصل قبل اين بود كه قراردادهاي يكساله مي‌بست. شما اگر جاي من بوديد چه كار مي‌توانستيد انجام دهيد؟ همين مورد باعث مشكلاتي شد. من اين رويه را خارج كردم و سعي كردم با بازيكنان پرسپوليس قرارداد دو ساله ببندم و سقف قراردادها را طوري قرار دهم كه ضرر و زياني در آن نباشد. شايد بعضي اوقات فراتر از آن بروم مثلا اگر در جذب چند بازيكن دقت نمي‌كردم مطمئن باشيد الان آنها را نمي‌توانستيم جذب كنيم و بايد حسرت مي‌خورديم.

* در جذب آرفي باهوش بوديم
اگر مي‌خواستم در سقف قرارداد تغيير كوچكي ندهم به مشكل بر مي‌خورديم. اشپيتيم آرفي پيشنهادهاي خوبي داشت و ما نيز در جذب اين بازيكن باهوش بودبم. مطمئن هستم او به ما كمك مي‌كند. همچنين ميثم بائو كه شايد پيشنهادهاي خوبي را به خاطر ما قبول نكرد. به همين دليل و براي احترام گذاشتن به سقف قرارداد‌ها تصميم جديدي گرفتم كه در صورتي كه پرسپوليس پيشرفت بسزايي در ليگ نهم داشته باشد پاداش‌هاي ويژه‌اي را براي آنها در نظر بگيريم و مبالغي را به بازيكنان بدهيم تا مشكلات آنها حل شود. به همه اعلام مي كنم اگر آرفي و بائو به تيم ‌هاي ديگري مي‌رفتند 3 برابر پرسپوليس پول مي‌گرفتند. با توجه به اينكه سهميه بازيكنان خارجي ما كم است به دنبال اين هستيم كه براي آرفي تابعيت يراني بگيريم تا بتوانيم او را به فوتبال ايران بياوريم. البته اين در حيطه وظيفه من نيست اما شايد با اين كار ما آرفي بتواند حتي براي تيم ملي ايران بازي كند.

* زارع چگونه به امارات رفت
مازيار زارع بازيكن خوب و باتعصبي بود و دوست داشتم دوباره در خدمت پرسپوليس باشم اما سئوال من اين است كه او از ملوان به امارات رفت؟ زارع از پرسپوليس لژيونر شد پس معلوم است پرسپوليس بزرگ است و مي‌تواند بازيكنان بزرگي را مثل قبل لژيونر كند. ما بايد از اين موضوع استفاده لازم را ببريم.

* بازيكنان قديمي پرسپوليس به خاطر پول جدا نشدند
از رفتن برخي از بازيكنان پرسپوليس واقعا ناراحت هستم اما بعيد است آنها به دليل پول از پرسپوليس جدا شده‌ باشند. پژمان نوري به خاطر دلش و علاقه قلبي‌اش به ملوان رفت و مازيار زارع نيز به دليل اينكه قصد داشت پيشرفت كند به امارات رفت.

* تمايلي براي جذب رضايي نداشتيم
خودم نخواستم غلامرضا رضايي را جذب كنيم. او تمايل داشت به پرسپوليس بيايد اما بازيكن برزيلي كه قرار است به پرسپوليس بپيوندند از لحاظ فني و سرعتي بسيار بالا بود به همين دليل نيازي نديدم رضايي پرسپوليسي شود. ما فقط 6 بازيكن از ليگ برتر مي‌توانيم جذب كنيم. به همين دليل سعي كرديم در انتخاب‌هاي خود را دقت لازم را داشته باشيم تا سهميه خود را بيهوده پر نكنيم.

* صادقي دلش با پرسپوليس نبود
رفتن اميرحسين صادقي از پرسپوليس هرگز به خاطر پول نبود و همين الان قراردادش نيز وجود دارد اما احساس كردم كه تمايلش حضور در استقلال است. آيا تصميم من اشتباه بود كه به او اجازه دادم به تيم محبوبش برود؟ فكر كردم صادقي دلش با پرسپوليس نيست و من بايد به دنبال بازيكناني باشم و آنها را نگه دارم كه پرسپوليس را قلبا خانه خود بدانند.

* نمي‌توانم جلوي افرادي را كه به باشگاه پرسپوليس مي‌آيند بگيرم
مي‌دانيد پرسپوليس باشگاه بزرگي است و آمد و رفت در اين تيم زياد است. من نمي‌توانم جلوي افرادي را كه به باشگاه مي‌آيند بگيرم. پس براي من مهم اين است كه در انتخاب‌هاي خود دقت كنم و ساعت‌ها بنشينم تا استخوان بندي پرسپوليس را زير نظر داشته باشم و تك تك بازيكنان را آناليز كنم كه خوشبختانه تا به امروز با كمك كميته فني اين كار را كرده ام و جواناني جوياي نام را وارد پرسپوليس شده اند كه حرف‌هاي زيادي براي گفتن دارند. هيچ دوره‌اي مثل فصل جاري بازيكنان جوان اين طور در پرسپوليس نبوده اند و امسال به نظر من بهترين سال براي بازيكنان جوياي نام‌ است.

* به بعضي‌ها فقط مجوز حضور در تمرين را داده‌ايم
مي‌دانم برخي از بازيكنان كه چند سال است فوتبالشان تمام شده دوست دارند به پرسپوليس بيايند اما من با آنها هيچ قراردادي نبسته‌ام و صحبتي نكرده‌ام و فقط به آنها اعلام كردم كه مي‌توانند با توجه به تجربه‌اي كه دارند سر تمرين بيايند و زير نظر سرمربي كار كنند. اگر صلاح سرمربي اين بود كه آنها به درد پرسپوليس مي‌خوردند با اين بازيكنان قرارداد داخلي ببندند و سپس تصميم نهايي را بگيرند. در جذب بازيكنان هيچ گونه سفارشي قبول نمي‌شود.

* از بازيكنان تست پزشكي مي‌گيريم
از كليه بازيكنان فصل جاري پرسپوليس تست پزشكي خواهيم گرفت. دليل اينكه كمي در اين كار وقفه ايجاد كرديم اين بود كه مدتي از تمرينات پرسپوليس بگذرد و شرايط براي ما مشخص تر شود. مثلا اگر همين الان از من تست پزشكي گرفته شود من بهترين نتيجه را مي‌گيرم اما اگر بعد از اينكه يك هفته در تمرينات شرك كنم و تست بدهم مشكلات من مشخص مي‌شود و شايد قبول نشوم. به همين دليل اجازه داديم بعد از فشارهاي عضلاني به بازيكنان قدرت آنها را مشخص كنيم و بعد از آنها تست بگيريم تا شرايطشان بررسي شود.

* افراد مجربي را به باشگاه آورديم
براي اينكه قصد داريم بازوهاي موفقي در باشگاه داشته باشيم افراد مجربي را وارد باشگاه كرديم مثل دكتر زادمهر كه معاون ورزشي باشگاه پرسپوليس شد. همه مي دانند كه بازيكني با اخلاق بوده و صاحب نظر است بر همين اساس قصد داريم در مجموعه باشگاه پرسپوليس افرادي را بياوريم كه تفكراتشان به باشگاه كمك كنند. بر همين اساس كميته فني پرسپوليس را تشكيل داديم و اميدواريم بتواند در آينده حرف‌هاي زيادي را براي كمك به باشگاه داشته باشد.

* سرمربي خارجي بايد خودش را ثابت كند
ما به دنبال سرمربي كارنامه دار بوديم اما متاسفانه به دليل شرايط خاصي به ايران نيامدند. حال به دنبال مربي هستيم كه در كنار بزرگي خود بتواند پرسپوليس را به تيم هجومي تبديل كند. الان اولويت من در اين كار است كه تاكتيك پرسپوليس باتفكرات يك سرمربي خارجي تغيير كند مثلا من دنبال مربي مثل وينگادا نيستم چون در او انگيزه لازم را نديدم.

* كريمي و معمارزاده پرسپوليسي مي‌مانند
من با علي كريمي حرف زدم و از ايشان خواستم قدري از توقع خود را كه واقعا براي اين بازيكن بزرگ به حق است كم كند. معتقدم كريمي به خاطر پول در پرسپوليس بازي نمي‌كند و الان هم بحث مالي او حرف اول را نمي‌زند. كريمي به هواداران عشق دارد و يقين دارم كه او با ما همكاري مي‌كند تا بتوانيم دوباره از وجود توانايي اش استفاده كنيم. كريمي با توجه به صحبت‌هاي كه ما داشت از مبلغ قراردادش چشم پوشي كرده است و به احتمال خيلي فراوان يكشنبه قرارداد رسمي امضا خواهد كرد تا در اردوي تركيه در خدمت او باشيم.
ميثاق معمارزاده نيز ابتداي هفته آينده به باشگاه خواهد آمد و صددرصد با اين بازيكن قرارداد خود را مي‌بندند. محسن خليلي نيز علاقه زيادي به ماندن در پرسپوليس دارد و همه چيز هفته آينده مشخص مي‌شود.

* نيازي به پول هدايتي ندارم
بازيكنان پرسپوليس بايد قلبا تيم را دوست داشته باشند و به برخي از پيشنهادهاي وسوسه انگيز فكر نكنند. من با صراحت مي گويم به هيچ عنوان نيازي به پول هيچكس مخصوصا هدايتي ندارم. ماندن كريمي نيز به خاطر پول نيست و اگر او به دنبال پول بود با قيمت‌هاي چند برابر در تيم هاي ديگر حتي خارجي مي‌توانست بازي كند.

* هواداران به آينده اميدوار باشند
به تمام هواداران مي گويم برخي از اخباري كه از باشگاه بيرون مي‌آيد درست نيست. آنها به آينده اميدوار باشند. هيات مديره پرسپوليس و برخي از نزديكان نگران آينده پرسپوليس بودند اما من با توجه به صحبت هايي كه داشتم متوجه شدند كه افكارشان صحيح نيست و به همين دليل به برخي از اقدامات من نمره قبولي دادند. الان هم از همه مي‌خواهم كه به آينده اميدوار باشند. البته اگر من هم مقابل برخي از اخبار بيرون آمده از باشگاه را بگيرم بعضي از افراد هستند كه كار خود را انجام مي‌دهند و به باشگاه ضربه مي‌زنند. پس من حق دارم كار خودم را ادامه دهم و سعي كنم با رسانه‌ها و از طريق سايت باشگاه تعامل بيشتري داشته باشم تا با صرف كردن انرژي بيشتري به هدفم برسم.

* كمك سازمان تربيت بدني پرسپوليس را احيا كرده است
انصافا سازمان تربيت بدني كمك‌هاي خوب و بزرگي به ما كرد. پرداخت پول بازيكنان و تسويه حساب با بازيكنان فصل قبل را مديون پرداخت پول سازمان تربيت بدني هستيم اما من به عنوان مدير باشگاه بايد دنبال خودكفايي باشم و اين قول را به سازمان تربيت بدني دادم كه سعي مي‌كنيم امسال مشكلات مالي نداشته باشيم و اميدوارم طبق برنامه اين اتفاق بيفتد تا همراه با استقلال سختي‌هاي خود را از دوش سازمان تربيت بدني برداريم.

* شركت پرسپوليس بايد به باشگاه كمك كند و نه به فكر تيمداري باشد
بحث شركت پرسپوليس را بايد سازمان تربيت بدني جواب بدهد و در آينده با گفت و گوها تكليفش را مشخص كند. شركت پرسپوليس اگر بخواهد بيايد بايد به باشگاه كمك كند و بحث اقتصادي انجام دهد تا ما بتوانيم به اهداف خود برسيم نه به فكر تيمداري بيفتد. ما در اين باره حرف‌هاي خود را زده ايم و تابع نظرات سازمان تربيت بدني هستيم.

* بازيكنان پرسپوليس به رنگ پيراهنشان ايمان دارند
خوشبختانه اعتماد دو طرفه اي بين من و بازيكنان و حتي مردم است و من مطمئن هستم آنها به رنگ پيراهنشان ايمان دارند به خاطر همين مسئله آنها را جذب كرده ام و مي‌دانم مي‌توانم با كمك هيات مديره و هوادران عصاي دست باشگاه باشند. آرزوي قلبي‌ام اين است كه روزي را در پرسپوليس ببينيم كه اين تيم دوباره به افتخار رسيده است تا جواب اعتماد سازمان تربيت بدني و هيات مديره را بدهم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)