خرید جدید پرسپولیس با ۲۳ سال سن، امیدوار است بتواند تاثیر بالایی در جمع سرخ‌پوشان داشته باشد.

اوستون اورونوف ملی‌پوش ازبکستانی که سابقه بازی در نوبهار را دارد، این بار در پرسپولیس به کارش ادامه خواهد داد. بر این اساس این بازیکن ۲۳ ساله قراردادی ۲ ساله با باشگاه پرسپولیس امضا کرده است و حقوق سالانه او ۷۵۰ هزار دلار است.

پیش از این جلال الدین ماشاریپوف دیگر بازیکن تیم ملی ازبکستان با استقلال قرارداد امضا کرد.

پرسپولیس که دو بازیکن خودش یعنی محمد عمری و میلاد سرلک را به دلیل خدمت سربازی در نیم فصل دوم ندارد، تصمیم به جذب اورونوف گرفت که در پست هافبک هجومی و وینگر فعالیت دارد. او با وجود ۲۳ سال سن عضو ثابت تیم ملی فوتبال ازبکستان است و تاکنون ۱۹ بازی ملی انجام داده و چهار گل نیز به ثمر رسانده که آخرین گل او برابر ایران و علیرضا بیرانوند در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ زده شد و یک پاس گل هم در این بازی داد.

اورونوف در ازبکستان برای نوبهار و لوکوموتیو تاشکند بازی کرد. او در مجموع ۵۵ بازی در سوپرلیگ ازبکستان انجام داد و در ۱۰ فوریه ۲۰۲۰، با امضای قراردادی به عضویت اوفا در روسیه درآمد و در ادامه اسپارتاک مسکو از خرید این بازیکن خبر داد.

خرید جدید پرسپولیس در ۱۹ آگوست ۲۰۲۱، با یک قرارداد قرضی به اوفا بازگشت ولی خیلی زود قراردادش را با این تیم فسخ کرد تا راهی اورال یکاترینبورگ شود. اورونوف در این تیم روس دو بازی انجام داد و بار دیگر به تیم سابقش نوبهار پیوست و در لیگ قهرمانان آسیا بازی کرد. او در لیگ قهرمانان در دو بازی رفت و برگشت مقابل نساجی سه گل زد و بعد از حضوری کوتاه در نوبهار، او راهی پرسپولیس در لیگ ایران شد تا بعد از لیگ ازبکستان و روسیه، لیگ ایران سومین لیگ خارجی برای این بازیکن ازبک باشد.

اورونوف اولین بازی ملی خود را برای تیم ملی فوتبال ازبکستان در جریان باخت ۲ بر صفر مقابل ترکیه در ۲ ژوئن ۲۰۱۹ انجام داد.

پرسپولیس در نیم فصل دوم و با توجه به مصدومیت یاسین سلمانی و رفتن محمد عمری، روی درخشش شهاب زاهدی، مهدی ترابی و اورونوف ازبک حساب باز کرده است.

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)