بازیکن تیم فوتبال ملوان که سابقه حضور در پرسپولیس را دارد معتقد است که این تیم فصل آینده هم همین شرایط را خواهد داشت.

مهرداد اولادی به بیان نظراتش درباره دعوت به اردوی تیم ملی پرداخت و همچنین از حضورش در ملوان و فصلی که با این تیم گذراند صحبت کرد.

او در کنار بیان دلایل ناکامی و ملوان در فصل جاری در مورد پرسپولیس و خداحافظی کریمی و مهدوی کیا نیز به پرسش‌های خبرنگار تسنیم پاسخ داد.

*کی‌روش برای همراهی تیم ملی در بازی های پیش رو تو را به تیم ملی دعوت کرد…

در فصل جاری، به خصوص  نیم فصل دوم در بیشتر بازی‌های ملوان در ترکیب بودم و بازی کردم. البته 2 هفته پایانی به دلیل مصدومیت در ترکیب حضور نداشتم و کادر پزشکی تشخیص داد درباره من ریسک نکند اما در حال حاضر شرایط خوبی دارم. کادر فنی تیم ملی هم تشخیص داد که در اردوی تیم ملی حضور داشته باشم.

*از وضعیت خودت در فصلی که گذشت راضی بودی؟

من برای ملوان زحمت کشیدم و متقابلا این تیم هم برای من زحمت کشید. از وضعیت خودم هم راضی بودم چون بر خلاف زمان حضورم در پرسپولیس که بیشتر مهاجم بازی می‌کردم؛ این فصل در بیشتر پست‌ها حضور داشتم. معمولا هم مرا به عنوان مهاجم می‌شناسند.

شاید آمار گلزنی‌ام چندان جالب نباشد اما دلیلش این بود که امسال زیاد به عنوان مهاجم بازی نکردم. فکر می‌کنم حدود 4-5 بازی مهاجم بودم ولی با تمام وجود در همه بازی ها کار کردم. کادر فنی و مردم هم از عملکرد من رضایت داشتند.

*لیست تیم ملی انتقاد‌هایی را در پی داشته و عده‌ای به دعوت بعضی از بازیکنان از جمله خودت انتقاد دارند. نظرت چیست؟

من هم این موضوع را از گوشه و کنار می‌شنوم که به چه دلیلی اولادی دعوت شده است. اگر به این حرف‌هاست، پس کادر فنی و مربیان تیم ملی چه کاره‌اند؟ حتما در وجود این بازیکنان چیزی دیده‌اند که آنها را دعوت کردند.

من هم تلاش می‌کنم در اردوی تیم ملی خودم را نشان دهم و ثابت کنم. همه به سبک بازی من آشنا هستند و می‌دانند چگونه بازی می‌کنم. فصل گذشته در پرسپولیس مصدوم شدم و نتوانستم کارایی لازم را داشته باشم. در ایران هم اگر کسی مصدوم شود گویا باید فوتبالش تمام شود.

دعوت شدن من به تیم ملی چرا ندارد. در ملوان خوب کار کردم و کادر فنی تیم ملی تشخیص داد مرا دعوت کند. همه چیز به گل زدن نیست. ما هم شده‌ایم مانند کشورهای عربی و به هر کسی که گل می‌زند توجه می‌کنیم. پس دفاع و هافبک چه می‌شود؟ هر چند در بیشتر بازی های که مهاجم بودم خوب تغذیه شدم، توانستم گلزنی کنم.

 فارغ از این که چه کسی دعوت شده و یا چه کسانی حضور ندارند همه باید دست به دست هم دهیم و به تیم ملی کمک کنیم. این نظر کادر فنی است که چه بازیکنانی در اردو حاضر باشند. الان وقت حمایت است و پس از پشت سر گذاشتن 3 بازی حساسی که پیش رو داریم می‌توانیم بنشینیم و مسائل مختلف را آنالیز کنیم. به خاطر اینکه خودم دعوت شده‌ام نمی‌گویم، بلکه در هر صورت باید از تیم ملی کشورمان حمایت کنیم. همه دوست دارند تیم ملی موفق باشد. یک نفر این کار را با انتقاد انجام می‌دهد و یک نفر با حمایت. به نظرم در حال حاضر تنها باید حمایت کرد.

*تا چه اندازه‌ای به حضور در جام جهانی امیدوار هستی؟

فکر می‌کنم کمتر از سایر تیم‌ها شانس  صعود نداریم. من به صعود تیم ملی خوشبین هستم، بر خلاف اینکه خیلی‌ها می‌گویند رفتن ما به جام جهانی سخت شده من این مسئله را قبول ندارم.

*برگردیم به ملوان و درباره این تیم صحبت کنیم. از وضعیت امسال این تیم راضی بودی؟

وقتی که من به ملوان آمدم با پژمان نوری تک تک بازیکنان تیم را بررسی می‌کردیم و می‌دیدیم تیم بسیار خوبی داریم. من هم به همین دلیل به ملوان آمدم و می‌خواستیم با ملوان آسیایی شویم زیرا هدایتی به این تیم آمده بود و این بازیکنان را هم در اختیار داشتیم. حداقل کاری که باید انجام می‌دادیم این بود که به لیگ قهرمانان برسیم. اگر از ملوان تا روز آخر حمایت می‌شد حداقل جزو 5 تیم بالای جدول بودیم.

*هدایتی معتقد است که نسبت به خیلی از تیم‌ها به ملوان بهتر رسیدگی شده است اما بازیکنان ملوان با مشکلات مالی مواجه بودند. پشتیبانی نکردن هدایتی تا چه اندازه تاثیرگذار بود؟

هدایتی زحمت زیادی کشید و همین اینکه ملوان را گرفت و تیم را خصوصی کرد کار خوبی بود. ما هم چه زمانی که پول باشد و چه نباشد باید تمرین‌هایمان را انجام دهیم و در زمین بازی کنیم. خیلی وقت‌ها هم بدشانسی گریبان تیم ما را می‌گرفت و در چند بازی در دقایق 92،93 گل خوردیم.

این اتفاقات جزیی از فوتبال  است و نمی‌توان بدشانسی را به عنوان دلیل حساب کرد. با وجود اینکه هدایتی حمایت کرد اما همه چیز دست به دست هم داد تا تیم نتیجه نگیرد. در حال حاضر فصل به اتمام رسیده و ما 40 درصد از قراردادمان را گرفته‌ایم. 20 درصد در ابتدای فصل پرداخت شد و بعد از آن 25 درصد دیگر را پرداخت کردند و مدت‌ها پول ندادند تا چند روز پیش 8 درصد دیگر به ما پرداخت کردند.

بازیکنان هم تنها راه کسب درآمدشان فوتبال است و وقتی که مطالباتشان پرداخت نمی‌شود روی روحیه‌شان تاثیر می‌گذارد. نمی‌گویم تنها هدایتی مقصر است بلکه کادر فنی، بازیکنان و … همه دست به دست هم دادند تا چنین شرایطی ایجاد شود. این اتفاق نباید می‌افتاد و امیدوارم فصل آینده  برای ملوان فکری شود و تا این اتفاقات نیفتد.

امسال در ملوان هیچ چیز سر جای خودش نبود. دو مربی عوض کردیم و 7-6 ماه هم  پول نگرفته بودیم. حتی زمین تمرین خوبی هم نداشتیم و بیشتر مصدومیت‌ها نیز به همین دلیل بود. خود من به دلیل اینکه در زمین سفت زیاد تمرین کردم زانوهایم دچار مشکل شد.

*آمدن احمدزاده به جای پورغلامی چه تاثیری در روند کار تیم داشت و اصلا چرا پورغلامی را کنار گذاشتند و احمدزاده را به جای او آوردند؟

پورغلامی و احمدزاده، هر دو زحمت زیادی کشیدند. دلیل برکناری پورغلامی را اینگونه بیان کردند که چون چند بازی نتیجه نگرفته بود می‌خواستند به تیم شوک وارد شود و حتی با آمدن احمدزاده تیم ما خوب نتیجه گرفت و در 5 بازی 4 پیروزی و یک تساوی به دست آوردیم و در ادامه تا رده دوم جدول هم آمدیم و نیم فصل اول را با عنوان سومی به پایان بردیم.

در ادامه اما شرایطی ایجاد شد و عدم پرداخت قراردادها، غرور بازیکنان و عوامل دیگر دست به دست هم داد تا وضعیت به این شکل شود. در کل هر دو عزیز زحمت کشیدند و بازیکنان هم به همین شکل؛ چرا که هیچ مربی و بازیکنی دوست ندارد تیمش بازنده باشد از همین رو کسی کم نگذاشت.

*برای فصل آینده چه برنامه‌ای داری؟

فعلا تمام هم و غم من روی تیم ملی است و باید با تمام وجود تمرین کنم و تمرکزم را روی این موضوع بگذارم. بعدا درباره آینده تصمیم می‌گیرم که در چه تیمی بازی کنم. در حال حاضر همه چیز را به مدیر برنامه‌ام سپردم و به دور از این حاشیه‌ها تمام تمرکزم رو ی تمرین است.

*از تیم‌های دیگر پیشنهاد داری؟

فعلا که مستقیم پیشنهادی به من نشده ولی قاعدتا باید وجود داشته باشد. به دلیل اینکه همه مسائل را به مدیر برنامه‌ام سپرده‌ام از این موارد با خبر نیستم.

*پرسپولیس تیمی است که فصل گذشته شرایط نامناسبش را از نزدیک لمس کردی، عملکرد این تیم و حذف آنها در فینال جام حذفی را چگونه ارزیابی می‌کنی؟

بله، خیلی از بازیکنان به پرسپولیس آمدند و حتی ستاره هم بودند اما در این تیم نیمکت نشین شدند. من در ملوان خوب بودم ولی وقتی به پرسپولیس آمدم شرایط فرق کرد.  پرسپولیس برای سال آینده نیز همین وضعیت را خواهد داشت و در واقع همین آش و همین کاسه است.  مسائل زیادی وجود دارد که می‌توان آنها را مطرح کرد ولی حیف است پرسپولیس با این هوادارانی که دارد در چنین شرایطی باشد. ان‌شاء‌الله پرسپولیس در سال‌های آینده بهتر می‌شود. من به عنوان یک پرسپولیسی که خودش را مدیون هواداران این تیم می‌داند امیدوارم این تیم به خاطر هوادارانی که دارد  بتواند نتیجه بگیرد.

*مهدی مهدوی‌کیا نیز در آن بازی به شکل نه چندان خوبی خداحافظی کرد.

من هم داشتم این بازی را می‌دیدم اتفاقی که پس از بازی افتاد اصلا درست نبود و زشت بود. در هیچ جای دنیا این رفتار را نمی‌بینیم. مهدوی‌کیا در هامبورگ بازی کرده و حدود 100 بازی ملی دارد. خود من با دیدن این نوع خداحافظی لال شده بودم. نمی‌دانم چرا این اتفاق باید برای کسی بیفتد که این همه برای فوتبال ایران زحمت کشیده است. واقعا جای سوال دارد.

*و خداحافظی یکباره کریمی…

او هم همین طور. مانند مهدوی کیا احساس کرد که باید خداحافظی کند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)