بخش دوم / به خاطر مردم مهم بود برگردم پرسپولیس

مرجع خبری پرسپولیس : حضور مهرداد اولادی در پرسپولیس شور خاصی میان هواداران این تیم ایجاد کرد. مهرداد در گفت و گویی مفصل از دلایل انتخاب پرسپولیس می گوید. بخش دوم این مصاحبه از نظر شما می گذرد:

 

* تو اروپا را ول کردی به ایران آمدی به خاطر چه چیز؟

_ وقتی نشد به اسپانیا بروم و فوتبال آلمان را هم دوست نداشتم باید به ایران می آمدم دیگر. حال و هوای پرسپولیس هم بدجوری توی سرم بود.

حمید استیلی زنگ زد، آقای کاشانی هم همینطور. من 8 سال کنار این تیم نبودم. در رسانه ها هم می خواندم که مردم دوست دارند دوباره برگردم پرسپولیس. به خاطر همین مردم مهم بود بیایم پرسپولیس، اگر از اسپانیا پیشنهاد داشتم ممکن بود قبول کنم اما پیشنهادات آلمانی بیشتر باعث شد متقاعد شوم برای برگشتن به پرسپولیس.

 

* حالا قرار بود با کدام تیم آلمانی ببندی؟

_ کلن؛ حتی آقای فاضلی قرارداد را آورده بود تا من امضایش کنم.

 

* چقدر می دادند؟

_ نگویم بهتر است، اما این را بدانید خیلی بیشتر از پرسپولیس بود. این را هم حساب کنید اگر می رفتم لژیونر اروپایی بودم. آقای فاضلی هم خیلی از دستم ناراحت شد چون دوست داشت پیشرفت کنم اما من این تصمیم را به خاطر تنبلی نگرفتم چون تمرینات پرسپولیس هم راحت نیست. از طرفی من واقعا از محیط آلمان خوشم نمی آید، به نظر شما کریمی در آلمان موفق بود؟

 

* ولی فریدون زندی یک حرف جالب زد، او گفت اگر تنبل نبود در آلمان ستاره می شد.

_ انگار شما متوجه منظور من نمی شوید. آدم باید جایی بازی کند که سبک فوتبالش به آنجا بخورد. چرا می گویید کریمی تنبل است؟ انگار تاحالا تمرینات پرسپولیس را ندیدید! او در حال حاضر از همه ما آماده تر است و بهتر از همه تمرین می کند. اگر در جایگاه ما بودید با دید بازتری به این قضیه نگاه می کردید. یادم هست بعد از پیوستن کریمی به بایرن ماگات گفته بود کاری می کنم کریمی دیگر دریبل نزند! این یعنی چه؟ من عاشق سبک فوتبالم هستم، دوست دارم از بازی لذت ببرم به همین دلیل هرقدر هم پیشنهاد خوب بدهند به آلمان نمی روم!

 

* اما اگر به فوتبال اروپا می رفتی کی روش هم دید بهتری نسبت به تو پیدا می کرد، در این مورد نظر او را نخواستی؟

_ نه من تصمیم خودم را گرفته بودم فقط دو دل بودم که شاید دیگر این موقعیت پیش نیاید. ببینید من در تمام سطوح فوتبال ایران بازی کرده ام، از پایه تا تیم ملی بزرگسالان. الان تنها افتخاری که در کارنامه ام کم دارم حضور در فوتبال اروپاست. با خودم می گفتم شاید دیگر این موقعیت پیش نیاید، از طرفی پیشنهاد مالی عرب ها هم خیلی تحریک کننده بود اما با همه این تفاسیر فقط دوست داشتم بیایم پرسپولیس.

 

* یک قضیه مثبت هم که این وسط دیده شد قضیه پولکی نبودن تو بود، حداقل امارات نرفتی که درجا نزنی!

_ می خواستم بیایم پرسپولیس، همین! پول هم برایم مهم نبود. من آدم احساسی هستم، هرکس جای من بود اول به فوتبال اروپا فکر می کرد بعد هم امارات و قطر. اما من چون از نظر روحی شرایط خوبی نداشتم فقط دوست داشتم در پرسپولیس بازی کنم، اصلا هم مهم نبود که پرسپولیس چقدر پول می دهد. فقط می خواستم پیراهن این تیم را بپوشم…

 

* الان مهرداد اولادی چه چیزی می خواهد به پرسپولیس اضافه کند با توجه به اینکه قبلا هم برای پرسپولیس بازی کردی. می دانی توقعات چقدر بالاست؟ می خواهی علی کریمی کوچک باشی؟

_ حقیقت اینست که هر بازیکنی جایگاه خودش را دارد. او علی کریمی است و من مهرداد اولادی که تازه 25 سالش تمام شده.

 

* مثلا نمی خواهی از همین الان برای گلزنی در دربی قول بدهی؟

_ من همیشه در هر تیمی بودم انگیزه داشتم و از جان مایه گذاشتم. در همین ملوان هم پول زیادی نگرفتم و سرباز بودم اما خدا را شکر خوب کار کردم. در پرسپولیس انگیزه های من دو چندان می شود. الان هم علاقه ای ندارم وعده بدهم یا بگویم انقدر گل می زنم، همه چیز در زمین مشخص می شود و دوست دارم یکی از بهترین های پرسپولیس باشم.

 

* مثل سال قبل که نمی خواهی رکورد اخراج و کارت زرد را بزنی؟!

_ (خنده) انگار شما متوجه شرایط سخت من نمی شوید. من 6 ماه تمام نمی توانستم خودم را با شرایط وفق دهم چون از اسپانیا و آلمان آمده بودم ملوان! هر کس جای من بود فوتبال را ول می کرد. من بازی های شالکه را می دیدم و با خودم می گفتم ای بابا من باید آنجا می بودم، جلوی منچستر و تیم های بزرگ بازی می کردم. با این شرایط خودم را پیدا کردم و 16-17 گل هم در لیگ زدم.

 

* بعد از فینال جام حذفی هواداران ملوان می گفتند اولادی به پرسپولیس گل نزد چون می خواست دوباره به این تیم برود!

_ اصلا اینطور نبودم! تا دقیقه 90 قرار بود بروم اروپا، من در هر تیمی بودم از جان و دل مایه گذاشتم. اگر می خواستم این کار را بکنم اصلا بازی نمی کردم اما به پرسپولیس گل هم زدم. طوری می گوید انگار دروازه خالی را گل نکردم! اگر موقعیتی هم بود 30-40 درصد بود.

 

* البته شایعات همیشه هست…

_ این را بدانید من تاحالا پیراهن هر تیمی را پوشیدم برایش تلاش کردم، با اینکه از ناحیه کتف درد شدیدی داشتم جلوی استقلال و پرسپولیس بازی کردم. دکتر ملوان می داند چه شرایطی داشتم اما چون کادرفنی به من احتیاج داشتند با زور آمپول بازی می کردم. به نظرم نایب قهرمانی هم برای ملوان نتیجه ایده آلی بود، ما جلوی تیم بزرگ پرسپولیس بازی می کردیم. 7 گل در جام حذفی زدم و اگر به پرسپولیس بیشتر هم گل می زدم بازهم من را می خواستند. کسانی که اینطور فکر می کند ذهنشان کوچک است و فکرشان معیوب! در رفت و برگشت لیگ هم به تیم محبوبم گل زدم.

 

* پارسال می گفتی در ملوان گل زدن خیلی سخت است، امسال پشت سر تو کریمی و نوری هستند، کولاک می کنی دیگر؟

_ من اهل وعده دادن نیستم. هنوز هم می گویم در ملوان گل زدن خیلی سخت است ، با این حال کم گل نزدم. به قول شما کریمی و نوری بازیکنان خلاق و بزرگی هستند و امسال خیلی به من کمک می کنند.

 

* آخرین دربی که برای پرسپولیس بازی کردی و گل زدی یادت هست؟ اتفاقا یک اتفاق جالب افتاده ، تو به رحمتی گل زدی و امسال هم رحمتی دوباره آبی پوش شده…

_ بله یادم هست، رحمتی دروازه بان بود. انشالله امسال هم رفت و برگشت استقلال را می بریم. من خیلی به این قضیه خوشبین هستم.

 

* حالا رحمتی شماره یک تیم ملی است، فکر می کنی دوباره بتوانی توپ را بالای سرش بیندازی؟

_ همه چیز در زمین فوتبال مشخص می شود و الان نمی توان حرف زد. من در ملوان که بودم هم به استقلال گل زدم هم به پرسپولیس، الان هم می خواهم با تمام وجود برای موفقیت پرسپولیس تلاش کن. واقعا فرقی نمی کند چه کسی به استقلال گل بزند، ما یک تیم هستیم و برای موفقیت پرسپولیس تلاش می کنیم. من یک تصمیمی گرفته ام، درست یا غلط آنقدر انگیزه دارم که در پرسپولیس بهترین بازی ها را انجام دهم. حتی اگر تصمیم من اشتباه باشد در پرسپولیس می مانم و با انگیزه زیاد برای شادی هواداران تلاش می کنم.

 

ادامه دارد…

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)