پرسپولیس نیوز : چهارمین تقابل سرخابی‌های پایتخت در دومین ماه سال، این بار با برتری پرسپولیس به پایان رسید تا این تیم موفق به کسب بیستمین برد خود در این رقابت ۴۷ ساله شود.

دو تيم استقلال و پرسپولیس که نخستین مرتبه در ۱۶ فروردين‌ماه سال ۱۳۴۷ به مصاف هم رفتند و به نتيجه تساوی بدون گل رضايت دادند، امروز جمعه ۲۵ اردیبهشت‌ماه هشتادمین نبرد خود را بعد از عبور این رقابت از ۴۷ سالگی برگزار کردند.

این مسابقه در فصل بهار برگزار شد، فصلی که تا به امروز سرخابی‌ها ۱۸ مرتبه در آن برابر هم صف‌آرایی کردند و حاصلش ۷ برد برای استقلال، ۴ پیروزی برای پرسپولیس و ۷ تساوی بوده است، ۱۷ گل زده برای استقلال و ۱۴ گل زده برای پرسپولیس.

همچنین این چهارمین رویارویی دو تیم در اردیبهشت‌ماه بود. پیش از این بازی، استقلال با دو برد ۳ بر یک و ۳ بر صفر، تیم برتر نبرد دومین ماه بهار بود اما پرسپولیس امروز توانست نخستین بردش در این ماه را بدست آورد. دیگر بازی این ماه نیز با تساوی بدون گل همراه شد.

از سوی دیگر و در مجموع ۸۰ نبرد تاریخی دو تیم، استقلالى‌ها ۲۴ مرتبه و پرسپولیسی‌ها ۲۰ مرتبه پیروز شده‌اند و ۳۶ بازى دیگر دو تیم با تساوى به پایان رسیده است. در این دیدارها استقلال ۷۳ مرتبه دروازه پرسپولیس را باز کرده و ۷۷ بار دروازه‌اش مقابل بازیکنان سرخپوش گشوده شده است.

 

حالا اگر بردهای انضباطی را از مجموع بردها کم کنیم استقلال 21 برد و پرسپولیس 20 برد دارد.

پرسپولیس با برتری مقابل استقلال در دربی ۸۰، دومین برد متوالی خود را کسب کرد. آخرین برد آبی‌ها در دربی، هم به ۷ رویارویی قبل و 4 سال گذشته یعنی دربی ۷۳ باز می‌گردد، مسابقه‌ای که روز جمعه ۱۸ آذرماه سال ۹۰ برگزار شد و استقلال در مسابقات جام حذفی پرسپولیس را مغلوب کرد

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)