مرجع خبری پرسپولیس : پرسپوليس در حالى بر الشباب پيروز شد و به عنوان تيم اول گروه به مرحله بعدى رقابت هاى ليگ قهرمانان آسيا صعود كرد كه تغييرات زياد و بعضاً غيرقابل پيش بينى در تركيب سرخ ها به وجود آمده بود، مسأله اى كه باعث شده بود، نيمكت ذخيره هاى پرسپوليس چيزى از داخل زمين كمتر نباشد! حضور چهره هاى مطرح و نام آشنا روى نيمكت و سپردن بازى به تعدادى از جوانان و مردان نيمكت نشين در بازى حساس و مهمى كه براى پرسپوليس به لحاظ معرفى ۳ گروهى و استفاده از پوئن ميزبانى در دور بعد، ريسكى بود كه كادر فنى سرخ ها انجام داد. مسأله اى كه در نهايت حكم به پيروزى پرسپوليس و صعود مقتدرانه به مرحله بعدى داشت. در ميان چهره هاى نيمكت نشين پرسپوليس، ۲ بازيكن خارجى به چشم مى خورد. اولى ابراهيم توره مهاجم سنگالى پرسپوليس بود و دومى مرد شماره ۲۱ يعنى ايوان پترويچ هافبك صربستانى سرخ ها، مردى كه در آغاز فصل ۸۸-۸۷ به پرسپوليس پيوست و از روزهاى اول يكى از ياران فيكس سرخ ها بود، در اين بازى از روى نيمكت نظاره گر تلاش ساير پرسپوليسى ها بود. نيمكت نشينى او در مقابل الشباب در پيش بودن بازى سرنوشت ساز پرسپوليس مقابل بنيادكار و پايان قرارداد پترويچ با پرسپوليس، سوژه هايى بود كه بد نديديم طى گفت و گويى با اين بازيكن، او را سؤال پيچ كنيم. ايوان مثل هميشه خوب و البته با فارسى دست و پا شكسته اما شيرين و دلنشين، به سؤالات ما پاسخ داد.

pnnc • پرسپوليس الشباب را شكست داد تا به عنوان تيم اول صعود پر قدرتى داشته باشد. آن بازى را چطور ديدى؟
خوشحالم كه پرسپوليس در اين بازى نتيجه دلخواه را گرفت. البته شايد اگر روند بازى را ديده باشيد متوجه شديد از نظر بازى، زياد خوب نبوديم اما مهم نتيجه بود كه توانستيم با ۳ امتياز و پيروزى از زمين خارج شويم و در حاليكه ديگر تيم هاى ايرانى حاضر در آسيا، همگى حذف شدند به عنوان نماينده ايران نتيجه خوبى براى فوتبال ايران و باشگاه پرسپوليس گرفتيم. اميدوارم روند خوبى كه در پيش گرفته ايم در بازى هاى بعدى نيز ادامه داشته باشد.

pnnc • غيبت ايوان پترويچ در اين بازى عجيب نبود؟
نمى دانم چرا بازى نكردم! بهتر است از مربيان سؤال كنيد. خودم هم وقتى ليست اعلام شد و متوجه شدم كه در تركيب ۱۱ نفره نيستم خيلى تعجب كردم! بالاخره اين نظر كادر فنى بوده كه در اين ديدار نيمكت نشين باشم و بازى نكنم

.
pnnc • از نظر بدنى مشكلى نداشتى، مثلاً مصدوميت يا درد كهنه اى؟
نه، اصلاً. من صد در صد آماده بودم و نه از نظر بدنى مشكل داشتم نه روحى. همان طور كه گفتم بهتر است از كادر فنى سؤال كنيد چون خودم هم نمى دانم چرا نيمكت نشين بودم.


pnnc • در حال حاضر شرايط پرسپوليس و بازيكنان براى بازى بعدى آماده است؟

خوشبختانه خوب است. ما بعد از بازى مقابل الشباب، تمرينات خوبى را انجام داده ايم و تيم آماده آماده است. اين چند روزه با انگيزه زيادى تمرين مى كنيم و با شناختى كه كادر فنى از حريف بعدى ما دارند، برنامه هاى تمرينى مان را منظم مرور كرده ايم. خدا را شكر اوضاع خيلى خوب است و آماده هستيم در بازى با بنيادكار هم يك پيروزى ديگر را به دست آوريم.

از اين تيم به عنوان يكى از تيم هايى كه در مرحله اول نتايج خوبى در آسيا كسب كرده و جواز صعود به مرحله بعدى را گرفته، چه شناختى دارى؟
قطعاً تيمى كه از گروه خود صعود كرده روى شانس يا اتفاق نبوده است. به نظر من اين تيم بازيكنان خوبى در اختيار دارد كه در بازى هاى قبلى، نمايش خوبى داشته اند. من ۲ بازى اين تيم را از تلويزيون ديده ام. به جز ريوالدو كه از چهره هاى سرشناس فوتبال دنياست اين تيم چند مهره خوب و جنگنده ديگر هم دارد كه حضورشان باعث شده بنيادكار از تيم هاى پر قدرت اين دوره از بازى هاى آسيا باشد اما فكر مى كنم پرسپوليس هم در مقابل اين تيم با مشكلى روبرو شود.

پس فكر مى كنى پرسپوليس قوى تر از بنيادكار است؟
ما هم بازيكنان بزرگ و خوبى داريم كه هركدام از آنها مى توانند براى هر تيمى مؤثر باشند البته چون ما در خانه بازى داريم، پس اگر شرايط فنى ما با حريف مساوى باشد از نظر داشتن امتياز ميزبانى ما از آنها سرتر هستيم و شانسمان براى پيروزى بيشتر است. پس فكر مى كنم بازى در آزادى براى بنيادكار اصلاً راحت نباشد.

چه نتيجه اى را براى اين بازى پيش بينى مى كنى؟
نمى دانم اما ما مى خواهيم يك برد ديگر را به دست بياوريم. اين بازى، بازى برگشتى ندارد و اگر اشتباه كنيم خيلى متضرر مى شويم هيجان فوتبال به غيرقابل پيش بينى بودن آن است اما ما بايد در همان ۹۰ دقيقه، پيروزى را به دست آوريم.

قرارداد ايوان پترويچ هم رو به پايان است. براى فصل بعد نمى خواهى با پرسپوليس تمديد كنى؟
فعلاً تمام فكرم روى بازى با بنيادكار است تا پرسپوليس به يك مرحله بعد صعود كند و نمى خواهم زياد به اين مسأله فكر كنم. فعلاً منتظر مى مانم. البته چند تيم از ايران و يكى، دو تيم خارج از ايران از طريق مدير برنامه هايم با من تماس گرفته اند اما فعلاً جوابى به آنها نداده ام.

پس شانس پرسپوليس براى تمديد قرارداد با تو خيلى كم است؟
فعلاً كه هيچ چيز معلوم نيست. من در اين فصل روزهاى خوبى در پرسپوليس داشتم و اگر قرار باشد در ايران بمانم اول روى پيشنهاد پرسپوليس فكر مى كنم اما همان طور كه گفتم هنوز تصميم جدى در اين مورد نگرفته ام.


در بازى مقابل بنيادكار هم نيمكت نشين هستى؟
من خيلى دوست داشتم امسال در پرسپوليس مى توانستم در جشن قهرمانى باشم اما نه در ليگ به اين آرزويم رسيدم نه در جام حذفى. براى همين تمام تلاشم اين است كه با بازى خوب، در آسيا به اين خواسته ام برسم. هنوز تركيب معلوم نيست اما اگر باشم تمام تلاشم اين است كه با قدرت براى پيروزى پرسپوليس و صعود به مرحله بعدى، بجنگم

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)