مرجع خبری پرسپولیس : اکثر کارشناسان معتقدند هنگامی که تیمی نتیجه مورد نظر را کسب نمیکند با ایجاد شوک میتوان روند حرکتی این تیم را تغییر داد.

اولین و مهترین شوک هر تیم تعویض کادر فنی و سرمربی است اما در چه صورت؟ در صورتی که بازیکنان چیزی در چنته داشته باشند و کسی که روی کار می آید بتواند این پتانسیل را به فعل تبدیل کند.

در بازی پرسپولیس برابر فولاد و پیشتر از آن بازی برابر راه آهن ، به عینه دیدیم که پرسپولیس تیمی نیست که با این گونه شوک ها تغییری در آن ایجاد شود.

سرمربی تیم که بدون شک بخش اعظمی از این ناکامی ها ماحصل عملکرد بی نظیر او همکارانش است خداحافظی کرد. با جدایی وی فشار سکوها که همواره و از اول فصل به عنوان عامل اول عدم نتیجه گیری قلمداد میشد نیز برداشته شد و انتقادات حین بازی جای خود را به تشویق تا آخرین دقایق مسابقه داد.اما نتیجه؟

دو بازی اخیر و از دست دادن 4 امتیاز برابر تیم های متوسط لیگ در ورزشگاه آزادی نشان داد که برخی(شما بخوانید بیشتر)بازیکنان پرسپولیس حتی مبتدی ترین اصول ورزش فوتبال را از یاد برده اند و ماجرا وقتی جالب تر می شود که عده ای نه تنها به اهمیت اصول بازی واقف نیستند بلکه گمان میکنند آنچه باید در زمین فوتبال انجام دهند ارائه حرکات نمایشی ورزشهای رزمی و اکروباتیک است!

چندین هفته است سایه نام مصطفی دنیزلی بر سر تیم سنگینی میکند. مدیر عامل سرخها ترک دیار کرده تا در کشور همسایه با این مربی خوش سابقه مذاکره کند. در این سوی مرز و در ایران نظر سنجی انتخاب مربی بر پایه آرای هواداران روی سایت باشگاه رفته و نزدیک به 72 درصد خواهان جذب دنیزلی هستند.

ولی آیا فرشته نجات پرسپولیس از شمال غربی ایران وارد میشود؟ فرض کنید که امروز این سفیر خوشبختی وارد کشور شده سکان هدایت تیم را به دست گرفت. چه تضمینی است که در اولین تمرین با حضور وی و با مشاهده بار فنی بازیکنان سکته مغزی و قلبی توامان بر او نازل نشود؟!

چه هدفی از آمدن دنیزلی داریم؟ با وارد کردن یک شوک مثبت باعث نتیجه گیری پرسپولیس شود؟ با کدام وسیله؟ کدام بازیکن؟ با بازیکنی که هنوز نمیداند در زمین فوتبال باید دوید و نه اینکه قدم زد؟با بازیکنی که هنوز متوجه نشده برای حرکت توپ باید به آن ضربه زد؟

دنیزلی بیاید که چه شود؟ که به بازیکن پرسپولیس یاد بدهد سخت ترین کار ممکن زدن توپ از روی خط دروازه به بیرون از زمین است؟ یا به بازیکن آموزش دهد سرش را به زیر بیندازد و بدون هدف به این سو و آن سو بدود هیچ سودی ندارد. به بازیکن یاد بدهد که سانتر چیست؟ شوت به چه معنی است وبه چه دردی می خورد و کی و کجا باید دوید و پرید؟ به دروازه بان تیم یاد آوری کند که می تواند با دست توپ را لمس کند؟ به مدافع متذکر شود که باید مانع حرکت مهاجم حریف شود ، نه اینکه به محض نزدیک شدن بازیکن حریف به فکر فرو رفته فراموش کند که چه نقشی دارد؟

شاید هم باید نقش پزشک و بدنساز تیم را بازی کند تا بازیکنان تیم با وزش ملایم ترین بادها در تمرینات و بازی ها خانه نشین نشوند. دنیزلی بیاید که چه؟ اینجاست که باید گفت: دنیزلی نیا..! حداقل تا زمانی که ابزارهای مورد نیازت را فراهم نکرده اند.

*علی ستایش

مرجع خبری پرسپولیس

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)